МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Головними видами транспорту є: наземний (залізничний, автомобільний), водний (морський, річковий, озерний) та інший (трубопровідний, авіаційний, електронний).Залежно від рівня розвитку транспортної системи розрізняють країни, що мають: а) високорозвинені всі види транспорту (держави Європи, США, Канада); б) високий рівень більшості видів транспорту (наприклад, Японія не має трубопровідних та річкових перевезень; Австралія, Нова Зеландія, Південна Африка майже не мають річкового транспорту); в) переважно один вид транспорту (зокрема, залізничні перевезення є домінуючими в Індії, Аргентині, Марокко, автомобільні — в Афганістані, Саудівській Аравії, Ефіопії, річкові — у Судані, Конго, Парагваї). Залізничний транспорт. Першу залізницю було збудовано у Великій Британії в 1825 р. Проте основна залізнична мережа склалася на початку XX ст. Нині залізниці є приблизно в 160 країнах світу, і цей вид транспорту посідає другі місця за вантажообігом та пасажирообігом. Загальна довжина залізниць на початок XXI ст. становила 1,12 млн км. Проте тенденції до зміни довжини доріг неоднакові в державах різних типів. У країнах, що розвиваються, будуються нові залізничні траси, тоді як у високорозвинених державах їх довжина навіть почала скорочуватися. Так, за останні півстоліття зросла залізнична мережа в Китаї та Індії, водночас у США та Франції вона скоротилася майже в 1,5 раза, у Великобританії — удвічі. Залізниці витісняються автошляхами та авіаційними лініями. Проте лідером за довжиною залізниць залишаються США. За ними йдуть Росія, Китай, Індія та Канада. Україні за довжиною залізничних колій належить тринадцяте місце в світі. Найбільшою густота залізниць залишається в Європі — понад 100 км на 1000 км2. В Україні цей показник становить 45 км на 1000 км2. У високорозвинених країнах залізниці почали втрачати своє колишнє значення через неекологічність та недостатню швидкість. У період НТР підвищено екологічність внаслідок їх електрифікації. Так, майже всі залізниці електрифіковано в Швейцарії — 99,5 %, більш як половину їх переведено на електричну тягу в Нідерландах, Швеції, Італії, Австрії, Україні. У США електрифікованих залізниць мало — лише 1 %. Завдяки впровадженню нових двигунів та безколісних потягів вдалося значно збільшити швидкість на залізницях — до 250–580 км/год. Батьківщиною швидкісних магістралей стала Франція (дороги Париж — Марсель, Париж — Бордо та ін.). Європа і досі залишається основним регіоном поширення швидкісних залізниць. Окрім Франції, вони діють в Італії (Турін — Неаполь — Салерно), Німеччині (Гамбург — Мюнхен, Мангейм — Штутгарт, Берлін — Гамбург), Швейцарії, Іспанії. У Європі планується створити загальноєвропейську мережу швидкісних залізниць, які б сполучали країни ЄС. За межами Європи швидкісні дороги є в США (Нью-Йорк — Вашингтон), Японії (єдина мережа ліній «Сінкансен»), Китаї (Пекін — Тяньцзінь, Шанхай — Ханчжоу). Проектується спорудження швидкісних магістралей у Росії, Республіці Корея, Канаді, Бразилії. У наш час залізниці прокладають і під морським дном в тунелях. У 1988 р. в Японії завершилося спорудження найдовшого залізничного тунелю «Сейкан» (54 км), 23 км якого пролягає на глибині 100 м під дном протоки між островами Хонсю і Хоккайдо. У 1994 р. було розпочато регулярне залізничне сполучення між Парижем і Лондоном. Відрізок дороги завдовжки 37 км про- ходить тунелем, прокладеним на глибині 40 м під дном протоки Ла-Манш. Автомобільний транспорт називають транспортом XX ст., адже протягом цього відрізку часу відбувалися його народження, вдосконалення та розквіт. Нині на нього припадає 70 % усієї довжини світової транспортної мережі, а в світі налічується понад 600 млн автомобілів. Автотранспорт є першим за пасажирообігом і четвертим за вантажообігом. Це єдиний вид транспорту, який може підвозити вантажі та пасажирів «від воріт до воріт». За останні півстоліття довжина автодоріг зросла втричі й тепер становить 32 млн кілометрів. Особливо важливими є дороги з твердим покриттям, багатосмужні магістралі з кількарівневими розв’язками, які підвищують швидкість руху. Споруджуються автобани— швидкісні дороги підвищеної комфортності. Найбільшу довжину автомобільних доріг мають США (1/4 світової автомережі), Індія, Китай та Бразилія. Україна за довжиною автомагістралей знаходиться у четвертому десятку країн. Читайте також:
|
||||||||
|