МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розробка технології експертних системВитоки експертних систем знаходяться в багатьох наукових дисциплінах. Зокрема, варто відмітити область психології, присвячену дослідженню обробки інформації людиною, – когнітологію, або науку про пізнання. Для забезпечення найкращого вивчення розробляється цілий ряд когнітивних інструментальних засобів [48]. Технологію побудови експертних систем часто називають інженерією знань. Як правило, цей процес потребує специфічної форми взаємодії створювача експертної системи, якого називають інженером знань та одного або декількох експертів у визначеній предметній області. Інженер знань «вилучає» із експертів процедури, стратегії, емпіричні правила (евристики), які вони використовують під час вирішення задач, і вбудовує ці знання в експертну систему, як показано на рис. 7.1.
Рис. 7.1 Технологія побудови експертної системи (за Н.В. Горячевою [49])
Перед створенням експертної системи сукупність знань структурується, а саме [49]: o вивчається процес мислення людини, вирішуються певні задачі або приймаються рішення в конкретній професійній області; o виділяються основні кроки цього процесу; o розробляються програмні засоби, що відтворюють навчальний процес на комп’ютері. Ще один важливий принцип, який повинен бути втілений в машинах штучного інтелекту, полягає в наділені машин здатністю розпізнавати знаки. Проведення досліджень в цьому напрямку є основою наукової області, що називається семіотикою. Семіотика вивчає не візуальні образи знаків, а їх всі поняття про знак в цілому [48]. Згідно досліджень Джозефа Джаратано алгоритм технології розробки експертної системи полягає в наступному. Першочергово, інженер по знаннях встановлює діалог з людиною-експертом, щоб виявити необхідні знання. Цей етап аналогічний етапу роботи виконуваним системним проектувальником при звичайному програмуванні в ході обговорення вимог до системи з клієнтом, для якого створюється програма. Потім інженер по знаннях надає знання в явному вигляді для внесення в базу знань. Після цього, спеціальний експерт здійснює оцінку системи та надає критичні зауваження інженеру по знаннях. Такий процес повторюється знову і знову до тих пір, поки експерт не оцінить задовільно результат роботи системи. Основні етапи розробки експертної системи показано на рис. 7.2.
Рис.7.2 Процес розробки експертної системи (за Джоезфом Джаратано [48]) Читайте також:
|
||||||||
|