Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Морфологічні особливості кристалів

Херсонський державний університет

Кафедра екології та географії

Давидов О.В.

Геологія загальна та історична

Методичні рекомендації до лабораторних занять з мінералогії

Для студентів Інституту природознавства

Спеціальності

6.010103. Географія

 

(для денної та заочної форми навчання)

Херсон – 2011


Геоморфологія

Методичні рекомендації до лабораторних занять

Автор: Давидов О.В. – кандидат географічних наук, завідувач кафедри екології та географії ХДУ

 

 

Рецензенти:

 

Шуйський Ю.Д. – доктор географічних наук, професор, завідувач кафедри фізичної географії та раціонального природокористування ОНУ.

 

Богадьорова Л.М. – кандидат географічних наук, доцент кафедри соціально-економічної географії.

 

 


Теми лабораторних робіт:

№ лабораторної роботи Тема лабораторної роботи Кількість годин Сторінки
Модуль 1. Основи кристалографії та мінералогії
Лабораторна робота № 1. Морфологія, властивості й елементи симетрії кристалів  
Лабораторна робота № 2. Фізичні властивості мінералів, методика їх визначення, форми знаходження  
  Визначник мінералів    
Лабораторна робота № 3. Головні породоутворюючі мінерали з класів самородних елементів та сульфідів  
Модуль 2. Головні породоутворюючі мінерали
Лабораторна робота № 4. Головні породоутворюючі мінерали з класів галоїдних сполук та сульфатів  
Лабораторна робота № 5. Головні породоутворюючі мінерали з класу окислів та гідроокисів  
Лабораторна робота № 6. Головні породоутворюючі мінерали з класів карбонатів та фосфатів  
Лабораторна робота № 7. Головні породоутворюючі мінерали з класу силікати  

 


Модуль 1. Основи кристалографії та мінералогії

Лабораторна робота № 1.

Тема: Морфологія, властивості й елементи симетрії кристалів

Мета роботи: ознайомитися із особливостями кристалічної будови мінералів, визначити морфологічні особливості та елементи симетрії кристалів, навчитися визначати кристалографічні сингонії.

Лабораторне обладнання: колекція кристалів різних мінералів, колекція моделей кристалів.

Хід роботи

Завдання 1.

Ознайомитись з теоретичними основами кристалографії, вивчити елементи геометричної кристалографії та дослідити кристалографічні сингонії.

Морфологічні особливості кристалів

У кожному кристалі можна розрізнити грані, ребра і вершини. Гранями називаються плоскі обмеження кристалів; лінії, що розділяють грані, утворюють ребра; кутова точка, в якій перетинаються кілька граней, представляє вершину кристалу.

При сприятливих умовах припливу однорідної речовини до зростаючого кристалу він розвивається в правильний багатогранник.

У природі такі умови можуть спостерігатися виключно рідко, тому кристали зазвичай мають неправильні форми. Більшість мінералів утворює мікрокристали і зустрічається у вигляді дрібнокристалічних або зернистих мас.

Завдяки тому, що кути між відповідними гранями у кристалів одного і того ж мінералу постійні, вдається встановити справжню форму кристалу, навіть вивчаючи спотворені форми.

Існує закон сталості граних кутів у кристалах. Цей закон говорить: кристали одного і того ж мінералу можуть мати різну форму, величину і число граней, але кути між відповідними гранями завжди будуть постійними. Кути між гранями кристалів вимірюються за допомогою гоніометру (кутоміра).


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  9. Аграрна сфера виробництва та її особливості
  10. Аграрне виробництво і його особливості
  11. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  12. Анатомічні особливості вегетативної нервової системи.




Переглядів: 467

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Елементи симетрії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.