Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Метод ковзної (плинної середньої).

Полягає в тому, що для заміни початкового ряду динаміки рядом середніх обчислюється спочатку перший рівень нового ряду як середня арифметична проста( перша плинна середня) на основі певної кількості перших за рахунком рівнів початкового ряду; далі другий (друга плинна середня) – як середня арифметична проста на основі тієї ж кількості рівнів, але починаючи з другого рівня початкового ряду, потім з третього і т. д.

Іншими словами, при розрахунку кожна плинна середня розраховується як попередня але відкидається перший рівень що входить до попередньої плинної середньої і додається наступний після останнього рівня в попередній плинній середній.

Вибір кількості рівнів ряду, що входитимуть у плинну середню розраховують так:

- , як правило, повинно бути непарним, оскільки плинна середня належить до середини інтервалу. Якщо парне, то проводять додаткову процедуру центрування – у середині кожної пари рівнів знаходять середнє значення, а далі шукають плинну середню.

- якщо початковому ряду динаміки притаманна деяка періодичність коливань, то вибирають рівним або кратним періоду коливання.

Ряд плинних середніх коротший від ряду динаміки на рівні.

Приклад.

Розглянемо даний метод на прикладі динаміки врожайності озимої пшениці в районі, ц/га. (табл..7).

Як бачимо, у ряді динаміки спостерігається систематичні коливання рівнів . Очевидно період коливання дорівнює трьом. Тому застосуємо метод згладжування даного ряду динаміки за трьохчленною плинною середньою . Отримаємо новий ряд динаміки, який уже показуватиме тенденцію зростання врожайності озимої пшениці

 

Таблиця 6

 

 

Динаміка врожайності озимої пшениці району,ц/га

Рік Врожайність ц/га
Річна Розрахунок плинної середньої Плинна середня
15,6 16,0 18,9 -     - 16,8   16,9     18,2
  15,7 20,0 19,6     18,4   19,8     20,3
19,8 21,5 20,0   20,4   22,9     23,9
27,3 24,4 28,2   26,6     26,8     29,7
27,9 33,1 32,7 31,2

 

 

3)Аналітичне вирівнювання динамічних рядів з метою виявлення основної тенденції розвитку полягає в заміні рівнів початкового ряду динаміки рівнями іншого ряду , обчисленими на основі певної функції від часу ( порядкового номер періоду): - трендове рівняння.

є функцією визначеного вигляду, яка:

- залежить від теоретичного аналізу суті явища. що вивчається, характеру його динаміки;

- з параметрами, що мають чіткий економічний зміст;

- вимірює абсолютну або відносну швидкість розвитку явища.

Вигляд даної функції обирають на основі аналізу ланцюгових характеристик рядів динаміки:

1) Якщо абсолютні ланцюгові прирости рівнів ряду динаміки відносно стабільні, тобто не мають чіткої тенденції до зростання або спадання, то, для заміни рівнів ряду використовують рівняння лінійного тренду , рівень ряду при , - абсолютна швидкість зміни показника. Попередньо потрібно розрахувати невідомі параметри даного тренду, а далі проводити розрахунок нових рівнів ряду, підставляючи у рівняння лінійного тренду параметри та порядковий номер часового періоду. Параметри розраховують за формулами:

, .

2) Якщо абсолютні ланцюгові прирости рівнів ряду динаміки відносно не стабільні, а відносно стабільними є ланцюгові темпи зростання , то, для заміни рівнів ряду використовують рівняння тренду-експонента , рівень ряду при , - відносна швидкість зміни показника. Попередньо потрібно розрахувати невідомі параметри даного тренду, а далі проводити розрахунок нових рівнів ряду, підставляючи у рівняння лінійного тренду параметри та порядковий номер часового періоду. Параметри розраховують так: ,

,

Приклад

Виробництво синтетичних смол характеризується такими даними: (тис.т)

 

Роки
Синтетичні смоли, тис.т   50,6   55,1   57,9   60,8     63,3   64,9     66,7

 

а) описати тенденцію зростання лінійним трендом;

б) обчислити параметри трендових рівнянь,дати їм економічну інтерпретацію;

в) припускаючи, що виявлена тенденція збережеться в найближчому майбутньому, визначити очікуваний рівень виробництва у 2008р, 2010р.

,,

,


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. D) методу мозкового штурму.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. I Метод Шеннона-Фано
  6. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  7. I. Метод єдиної подібності.
  8. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  9. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  10. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  11. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  12. IV. Метод супутних змін.




Переглядів: 4097

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Метод ступінчатої середньої | Вимірювання сезонних коливань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.