МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тематика курсу та норми затрат часуМЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИВЧЕННЯ дисципліни “ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ПТНЗ” Затверджено Харків 2009 УДК 37.01 Методичні вказівки до вивчення дисципліни “Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ” для студентів усіх інженерно-педагогічних спеціальностей / Васильєва М.П., Акімова О.М., Дацун Г.О., Лисенко С.А. – Харків: УІПА, 2009. – 65 с.
Даний навчальний матеріал рекомендується для використання у процесі проведення лекційних, семінарсько-практичних занять і організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів усіх інженерно-педагогічних спеціальностей при вивченні дисципліни “Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ”.
Рецензент: д. пед. наук, проф. Гриньова В. М. Затверджено кафедрою
Зміст ВСТУП 4 Лекція 1 8 Лекція 2 9 Лекція 3 10 Лекція 4 11 Лекція 5 12 Лекція 6 14 Лекція 7 16 Семінарсько-практичне заняття № 1 19 Семінарсько-практичне заняття № 2 25 Семінарсько-практичне заняття № 3 31 Семінарсько-практичне заняття № 4 35 Семінарсько-практичне заняття № 5 40 Семінарсько-практичне заняття № 6 44 Семінарсько-практичне заняття № 7. 48 Теми для самостійного ознайомлення 51 Питання для підготовки до іспиту 52 Додаток 1. 54 Додаток 2. 62
ВСТУП Сучасні стратегічні і тактичні завдання вищої інженерно-педагогічної освіти вимагають формування професійної компетентності фахівців професійно-технічної освітньої системи. Значною мірою це залежить від їх педагогічної підготовки з дисципліни “Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ”, що передбачає активізацію пізнавальної діяльності студентів на лекційних, семінарсько-практичних заняттях і у процесі самопідготовки. У зв’язку з цим методичні вказівки щодо вивчення курсу орієнтують студентів на освоєння теоретичної та практичної підготовки з виховної діяльності. У результаті засвоєння теоретичного складника дисципліни студенти повинні знати:сутність процесу виховання; характеристику суб’єкта виховного процесу; принципи та методи виховної роботи; класифікацію форм виховної роботи; традиційні та авторські виховні системи; мету професійного виховання, методику індивідуальної роботи з учнями; основні характеристики колективу; етапи та шляхи формування колективу; сутність та мету самоуправління; вплив сімейного виховання на розвиток особистості; шляхи формування здорового способу життя учнів; самовиховання. Формуються ці знання в результаті навчальної діяльності на лекційних заняттях та під час самостійного вивчення тематики курсу (див. табл. 1). Таблиця 1 Тематика курсу та норми затрат часу (теоретична підготовка)
У дані методичні вказівки включено стислий конспект лекцій, зміст якого кожен студент має доповнити шляхом вивчення рекомендованої навчальної літератури, педагогічних творів та інших джерел. За підсумками вивчення дисципліни студент повинен вміти: визначати мету виховного заходу; вибирати методи та форми виховної роботи; вміти реалізовувати особистісно-орієнтований підхід в індивідуальній роботі з учнями; застосовувати різноманіття педагогічних систем у виховній практиці; впроваджувати інноваційні методи виховання; здійснювати роботу з батьками учнів; розробляти виховні заходи. На практичних заняттях та методами самонавчання студенти мають сформувати наступні навички: застосування отриманих знань у виховному процесі; адаптації виховних методик до обставин, що виникають; організації виховної роботи; вирішення педагогічних ситуацій; удосконалення педагогічної майстерності у виховній роботі. Студенти також повинні були мати міцні навички комплексного характеру, а саме: – на підставі знань щодо виховних технологій, що використовуються в ПТНЗ, здійснювати виховний процес в ПТНЗ; враховувати педагогічні умови підготовки кваліфікованих робітників у виховному процесі; формувати й реалізовувати зміст виховання в ПТНЗ; здійснювати виховну роботу в дозвільній діяльності учнів ПТНЗ; – на підставі знань про фактори, що зумовлюють ефективність виховного процесу в ПТНЗ, здійснювати управління виховним процесом в ПТНЗ. Орієнтиром для засвоєння практичної складової курсу може бути план семінарсько-практичних занять (див. табл. 2). Таблиця 2 План семінарсько-практичних занять з курсу
Примітка. Позначка “ДФ” у таблицях 1 і 2 означає “денна форма навчання”, а “ЗФ” – “заочна форма навчання”. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|