Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

для проведення: практичних занять
з дисципліни: Основна іноземна мова: усна та писемна практика мовлення (англійська)
з теми: «Describing appearance. Character»
для студентів: І курсу
напряму підготовки: 0203 «Філологія»
спеціальності: 6.020303 «Переклад»
факультету: Міжнародних економічних відносин

 

 

Херсон 2011


Методичні рекомендації для проведення практичних занять з дисципліни «Основна іноземна мова: усна та писемна практика мовлення (англійська)» з теми «Describing appearance. Character» для студентів І курсу напряму підготовки 0203 «Філологія» спеціальності 6.020303 «Переклад». – Херсон, ХНТУ, 2011р. – 140с.

 

Укладачі: ст. викладач Сидоренко Л.С.

ас. Суханова В.С.

 

Рецензент:доцент Радецька С.В.

 

Обговорено і схвалено на засіданні кафедри теорії та практики перекладу

 

Протокол № 4 від « 16 » листопада 2011р.

 

 

Завідувач кафедри Н.В. Возненко

PRE-INTERMEDIATE & INTERMEDIATE LEVEL

Describing people.Look at your group mate/ friend:

HEIGHT/WEIGHT

       
   
 
   
 
 
 

 


FACE/HAIR

 


       
   

 


Describing people`s appearance

General descriptions

positive: beautiful is generally used to describe women; handsome is used to describe men; good-looking and attractive are used for both. Pretty is another positive word to describe a woman (often a girl), meaning `attractive and nice to look at`.

negative: ugly is a very negative word; plain is negative but more polite.

neutral: I`m not ugly or beautiful, I`m just ordinary-looking.

 

Height and build

How many metres?

Mary Pimm is a very tall woman. [NOT Mary Pimm is a very high woman.]   Tom Jakes is quite short. [NOT Tom Jakes is quite low.]   If you aren’t tall or short, you are medium height. To ask if someone is tall or short, we say: How tall is Mary? She is 1.60 metres tall.

 

How many kilos?

Dolly Ryan is really slim.   I was very thin when I was in hospital. (more negative word)   A rather fat man opened the door. (quite negative)   The doctor said I`m overweight. (=more kilos than is good for me)   How much do you weigh? I weigh 62 kilos.

 

Another word for slim is thin, but with a more negative meaning, e.g. John is lovely and slim, but his brother is very thin. It is not polite to say someone is fat; overweight is a bit less rude.

Special features

The man on the left has very pale skin (a light skin). He also has broad shoulders, with a scar on his forehead. The other man has dark skin. He also has a beard and moustache.

 

More words to describe physical appearance

Asking questions about a person`s appearance

Q: What does she look like? A: She`s tallish, with short fair hair.
Q: How tall is she? A: About 1 metre 65.
Q: How much does she weigh? A: I don`t know – roughly 50 kilos, I guess.  

 

We can use about and roughly to mean `more or less` when talking about height (= how tall someone is), weight (= how heavy is someone) or age. The suffix `-ish` can be used at the end of some adjectives to mean `quite` and at the end of some numbers to mean `more or less`.

 

She`s got longish hair. He`s twentyish. She`s roughly 40.

 

 


Describing people`s character

positive negative
warm and friendly kind (= cares about others) nice, pleasant generous (= happy to give/share) optimistic (= thinks positively) easy-going (= relaxed, calm) sensitive (= thinks about people`s feelings) honest (= always tells the truth) good fun (= enjoyable to be with) broad-minded cheerful (= happy, smiling) strong cold and unfriendly unkind horrible, unpleasant mean (= never gives to others) pessimistic (= thinks negatively) tense (= nervous, worries a lot, not calm) insensitive dishonest boring narrow-minded (= unable to accept new ideas) miserable (= always seems unhappy) weak

 

Jane is very tense at the moment because of her exams, but she`s usually quite relaxed and easy-going about most things.

I think the weather influences me a lot: when it`s sunny I feel more cheerful and optimistic: but when it`s cold and raining I get very miserable.

He seemed a bit unfriendly at first, but now I`ve got to know him I realize he`s very warm and kind.

The shop assistant told me that the dress I tried on looked better on people younger than me. I thought that was insensitive of her, but at least she was being honest, I suppose.

What`s he/she like?

He`s very self-confident (= feels he can do things, and is relaxed in social situations)

When you first meet her she seems shy. (= finds it difficult to talk to people and make conversation)

She doesn`t show her feelings. (= you don’t know what she is thinking or feeling)

He`s got a great sense of humor. (= laughs a lot and sees the funny side of life)

 

Describing character in work situations

positive negative
hard-working punctual (= always on time)   reliable clever flexible ambitious has lots of common sense (= thinks in a practical way, doesn’t do stupid things)   emotional lazy (= never does any work) not very punctual, always late   unreliable (= you cannot trust/depend on someone like this)   stupid inflexible (= a fixed way of thinking and unable to change)   not ambitious (= no desire to be successful/get a better job)   has no common sense   reserved (= do not show their feelings)

 

Some important qualities are expressed through nouns.

One of her great qualities is that she uses her initiative. (= she can think for herself and take the necessary action; she does not need to wait for orders all the time)

That boy has got no common sense (= he does stupid things and doesn’t think what he is doing). His sister, on the other hand, is very sensible. (= has lots of common sense)

 

First impression

We use impression to talk about the effects that a person has on another person.

She made a very good impression at her interview. (= had a positive effect in the interviewer)

My first impression of him was a bit negative.

She comes across as (= appears to be) quite serious.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  5. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  6. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  7. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  8. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання
  9. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  10. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  11. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  12. Деякі рекомендації керівному складу МНС під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | PRACTICE

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.