Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Політичні вчення епохи Відродження

(середина ХІV - початок XVI століття)

Розвиток гуманістичних начал у політичній теорії, звільнення її від теології. Аналіз проблем прав та свобод людини, закону і держави, демократичного устрою суспільного життя. У центр уваги ставиться людина з її потребами та поглядами. Підставою для цього були економічні, духовні; розвиток науки, падіння впливу церкви, крах схоластичної системи. Ідеальною вважалася республіканська форма правління. Етапи розвитку політичної думки епохи Відродження.

1. Гуманістичний (середина ХІV– середина XV ст.). Характеризується протиставленням середньовічному геоцентризму інтересу до людини у її стосунках зі світом.

2. Неоплатонічний (середина XV - перша третина XVI ст.). Відзначається постановкою проблеми соціального буття.

Нікколо Макіавеллі (1469-1527) італійський державний діяч увійшов в історію політичної думки працею „Володар ", „Міркування на першу декаду Тіта Лівія", „Історія Флоренції"" та інші. У центр власного світобачення поставив людину з її інтересами та приватною власністю. Писав: „Людина швидше пробачить свого батька, ніж втрату майна ". Людський егоїзм вимагав створення держави. Розглядав державу, як певний політичний стан суспільства. Виділяв такі конституційні види влади: монархія, аристократія, демократія.

Ідеальним є змішаний тип влади. Можливість брати участь в управлінні державою надавалося монарху, знаті, народу.

У праці „Володар" змальовує образ правителя і дає йому право насильства за для могутності держави „необхідно бути лисицею, щоб розгледіти пастку; що володаря спершу повинні боятися, а потім любити." Розглядаючи політику стосовно до конкретного суспільства, Макіавеллі відзначав великий вплив на неї боротьби протилежних класів - простого народу й еліти, багатих і незаможних. Він ввів у науковий оборот один із ключових термінів політичної науки - держава, що, на його думку, означає політичний стан суспільства: відносини пануючих й підвладних, наявність організованої політичної влади, існування правових інститутів. От чому багато вчених вважають Н.Макіавеллі основоположником науки про політику, "батьком" буржуазної політології.

Заслуги Н.Макіавеллі:

• Відкинув схоластику, змінивши її раціоналізмом та реалізмом;

• Заклав основи політичної науки;

• Виступив проти феодальної роздробленості;

• Увів у політичний лексикон поняття „держава" та „республіка" у сучасному їх розумінні;

• Сформулював суперечливий, але вічний принцип „мета виправдовує засоби";


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. Епоха Відродження
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. V. Вивчення нового матеріалу.
  9. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  10. АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ
  11. Атомно-молекулярне вчення.
  12. Б ) Філософія епохи схоластики




Переглядів: 611

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток політичної думки Середньовіччя | Політичні доктрини епохи Просвітництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.