Систематичний збір і об’єктивний запис, класифікація, ана-ліз та надання даних щодо поведінки, відносин, думок, мо-тивацій та ін. окремих осіб та організацій (комерційних під-приємств, державних установ та ін.) у контексті їх еконо-мічної, суспільної, політичної та повсякденної діяльності.
ЕSОМАR, МТП Між-народний процесу-альний кодекс марке-тингових і соціальних досліджень
Систематична підготовка та проведення різних обстежень, аналіз отриманих даних та подання результатів і висновків у виді, який відповідає конкретній маркетинговій задачі, що стоїть перед компанією.
Котлер Ф.
Систематичне визначення кола даних, необхідних у зв’язку з маркетинговою ситуацією, що стоїть перед фірмою, їх збір, аналіз та звіт про результати.
Котлер Ф.
Систематичний збір, відображення та аналіз даних з різних аспектів маркетингової діяльності.
Голубков Е.
Цільовий збір, реєстрація та аналіз всіх фактів з проблем, які пов’язані з обміном та продажем товарів і послуг виробником покупцю.
Британський інститут маркетингу
Систематичний пошук, збір, обробка та інтеграція інформації, яка пов’язана або відноситься до всіх проблем маркетингу товарів та послуг.
Американська асоціація маркетингу
Це широке поняття, яке включає дослідження ринку збуту, дослідження внутрішнього середовища фірми, дослідження маркетингового інструментарію, його розробленості та ефективність використання, дослідження ринку виробничих сил (робоча сила, сировина, грошовий ринок та ринок капіталу), дослідження зовнішнього середовища, організацію досліджень на основі бенчмаркінгу та проведення маркетингової розвідки.
Багієв Г.Л.
Це будь-яка дослідницька діяльність, спрямована на задоволення інформаційно-аналітичних потреб маркетингу.
Це інструмент маркетингу або його інформаційно-аналітичне забезпечення, яке є невід’ємною частиною маркетингової діяльності.
Беляєвський І.К.
Це комплексне поняття, яке включає всі види дослідницької діяльності, пов’язані з управлінськими функціями маркетингу.
Дж.Р.Еванс, Б.Берман
Систематичне визначення кола даних, необхідних у зв’язку з маркетинговою ситуацією, що стоїть перед фірмою, їх збір, аналіз та звіт про отриману інформацію, висновки та рекомендації.