МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Малий бізнес в системі ТНКУявлення про організаційну структуру ТНК не буде повним без розгляду питання про роль "малого бізнесу" в системі ТНК. Справа в тому, що для ефективного і конкурентного функціонування ТНК залучає в орбіту свого впливу так званий "малий бізнес", що складається з великої кількості венчурних підприємств, субпідрядників, дилерів та інших форм дрібних підприємств. Включення "малого бізнесу" в організаційну структуру ТНК зумовлюється як інтересами дрібних підприємців, так і вигодами, котрі приносить транснаціональним корпораціям взаємодія з "малим бізнесом". Для "малого бізнесу" співробітництво з ТНК створює можливість застосування техніки і технології, які дорого коштують, вдаватися до послуг менеджерів — консультаційних фірм ТНК, здійснювати інновації, користуючись результатами НДДКР та маркетингових досліджень великих корпорацій. Разом з тим ТНК використовують "малий бізнес в якості каналів швидкої і ефективної адаптації до місцевих умов виробництва і ринку збуту продукції, зв'язки з урядами приймаючих країн (в більшості країн світу система "малого бізнесу знаходиться під протегуванням уряду). Отримання деталей, вузлів, комплектуючих від місцевих субпідрядників призводить до економії транспортних витрат і створює імідж ТНК як охоронців інтересів місцевих виробників. І нарешті, укладання договорів з підприємствами "малого бізнесу" дозволяє ТНК усувати досить небезпечних конкурентів. Багато споживачів віддають перевагу закупівлі продукції у національних (місцевих) виробників. Взаємодія ТНК з "малим бізнесом" здійснюється в різних формах. Найбільш поширеними з них є такі: 1) контрактна система (контракт про поставку, виключний контракт); 2) "франчайзинг"; 3) ділові послуги. Дія системи усталених зв'язків ТНК з "малим бізнесом" має подвійне значення в розвитку інтеграційних процесів в ширину і вглибину. По-перше, взаємодія ТНК з "малим бізнесом сприяє проникненню іноземного капіталу в дедалі більш широке коло країн. Наприклад, італійська фірма "Оліветті" вклала 50 млн. дол. в 20 малих американських фірм, що спеціалізуються па програмному забезпеченні обчислювальної техніки. Вкладення такої великої суми дозволило "Оліветті" розширити збут своєї продукції на американському ринку, таким же чином діє фірма і в інших країнах. По-друге, формування усталених зв'язків ТНК з "малим бізнесом" сприяє структурній перебудові національного господарства країни, підвищенню його "відкритості", а тому може розглядатися в якості одного з напрямків інтеграції даної країни в систему світового господарства.
Читайте також:
|
||||||||
|