МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА 20. СУЧАСНА СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ТНК20.1. Поняття "міжнародний менеджмент" як відображення практики управління ТНК З'ясовуючи зміст поняття "міжнародний менеджмент", ми спиратимемось на ті знання з теорії менеджменту, котрі ви набули з попередніх курсів. Вам вже відомо, що означає термін "менеджмент", відомі також еволюція управлінської теорії і практики та етапи формування основоположних принципів менеджменту. Ми не будемо повторювати основи менеджменту, виділимо лише ті аспекти сучасного тлумачення цього поняття, котрі, за визначенням, відносяться в першу чергу (або виключно) до міжнародного менеджменту чи мають специфіку в його рамках. Терміном "міжнародний менеджмент" визначають: по-перше, управління міжнародним бізнесом; по-друге, розділ науки управління, котрий вивчає міжнародні аспекти менеджменту; по-третє, збірне позначення менеджерів, які володіють специфічними професіональними та особистими якостями, діяльність котрих здійснюється в умовах світового рийка, міжнародних та світогосподарських відносин. Міжнародний менеджмент, як теорія і практика управління поширюється на ті сфери діяльності, котрі пов'язані з переміщенням ресурсів, товарів, послуг та робочої сили через національні кордони. Як ми вже говорили, головним суб'єктом міжнародного бізнесу, і об'єктом міжнародного менеджменту, є ТНК. Саме ТНК, як реальні носії нових технологій, нових методів організації та управління виробництвом, як школа виховання новаторів-менеджерів з їх здатністю до сприйняття нового мислення, визначає характер економічних відносин у світовій системі господарства, котрі реалізуються через їх підприємницьку діяльність. Сучасна "практична філософія" управління народжувалась і пробувалась переважно в рамках міжнародного бізнесу, в процесі вироблення корпоративної культури "передових" ТНК з її системою цінностей та установок персоналу кожного підприємства. В сучасній теорії і практиці менеджменту, міжнародний менеджмент займає передові позиції, активізуючи пошуки форм і методів управління що адекватно відповідають на виклик сучасної епохи — епохи глобальних змін у світовому співтоваристві. В рамках міжнародного менеджменту встановлені такі фундаментальні підходи управління організацією (фірмою) як системно-сутуаційний підхід і комплексність управлінських рішень, особливе значення урахування людського чинника, людських відносин (організаційної культури, демократизації управління, мотивації, контролю) та ін. Суть професіонального менеджменту ТНК можна коротко визначити так: · адаптивний, тобто спрямований на швидке і адекватне реагування (прийняття рішень, дія) на виклик середовища фірми; · підприємницький, тобто демократичний стиль управління, що грунтується на самостійності, відповідальності і готовності до виправданого ризику при прийнятті рішень; · інноваційний, тобто готовий до сприйняття та реалізації нових ідей в технології, асортименті, управлінні, організації тощо; · маркетинговий, тобто орієнтований на задоволення запитів споживачів; · соціально-орієнтований на партнерство працівників фірми (менеджменту, праці), акціонерів і споживачів; · що грунтується на інформаційній технології. Наведені риси (характеристики) в тій чи іншій мірі, в тому чи іншому сполученні притаманні управлінню будь-якої фірми. Але в управлінні ТНК вони органічно взаємопов'язані і являють собою систему управління. Кожний з елементів цієї системи є моментом змісту решти, в той час як всі інші конституюють його зміст. Іншими словами, визначення "підприємницький менеджмент" включає в себе і маркетингову, і інноваційну, і соціальну спрямованість стратегії фірми. Водночас "інноваційний менеджмент", за визначенням, * повинен бути підприємницьким, маркетинговим, соціально-орієнтованим і т. д. Наріжним каменем системи управління є адаптація до вимог середовища. Вона передбачає і може бути досягнута лише за соціально-орієнтованим підприємницьким стилем управління, його маркетингової та інноваційної спрямованості. Постійне новаторство — властивість адаптивної системи. Розглянута система принципів управління становить концептуальну основу "практичної філософії" транснаціонального підприємницького менеджменту, загальний підхід до вирішення проблем, породжуваних практикою повсякденного життя ТНК в специфічному середовищі буття.
Читайте також:
|
||||||||
|