МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методологічні особливості викладання прикладної психології.7.1 Викладання теоретичної та прикладної психології ґрунтується на принципах наукового пояснення психічних явищ.Наведемо основні з них. 1. Усі психічні явища розглядаються як відображення дійсності. Відображаючи світ, людина одержує знання про предмети і явища, їхні властивості і якості, зв'язки і відношення між ними. Відображення дійсності людиною носить активний характер, тому що все, що пізнає людина, переломлюється крізь призму її індивідуальних особливостей, накопиченого досвіду і знань. 2. Психіка є властивістю організованої матерії — мозку. В основі психічних явищ покладено рефлекторну діяльність мозку, яка виникає під впливом зовнішнього середовища. Цей вплив викликає протікання в мозку нервових процесів збудження і гальмування, утворення нервових зв'язків. Рефлекторна діяльність мозку забезпечує відповідну реакцію організму. З. Психічна діяльність людини причинно зумовлена. Вона викликається впливами зовнішнього середовища і внутрішніх станів особистості, що відповідає на ці впливи. Важливо знати не тільки актуальні особистісні властивості, але й історію їхнього розвитку. 4. Психічні явища розглядаються в їхньому розвитку. Розвиток – це завжди якісна зміна, виникнення нового. Нові властивості особистості виникають і формуються в процесі практичної діяльності, у спілкуванні з іншими людьми. Причини психічного розвитку особистості відображаються у протиріччях, які виникають між вимогами, поставленими перед дитиною, умовами її життя і діяльності, її можливостями, між рівнем розвитку, якого досягла дитина, і який недостатній для задоволення цих вимог. 5. Психіка людини виявляється і формується в процесі діяльності. Людина пізнає предмети, їхні властивості, зв'язки між ними, тільки в процесі діяльності з ними, людина пізнає інших і саму себе. 6. Кожне психічне явище повинне розглядатися в цілісності. Психологія людини – це психологія цілісної особистості. Сформовані психічні властивості особистості впливають на протікання психічних процесів, визначають дії і вчинки людини. Усі властивості особистості взаємозалежні. 7. Теоретичні психологічні знання пов'язані з практичною педагогічною діяльністю. Провідне місце серед психологічних дисциплін займає вікова та педагогічна психологія. Знання особливостей дитячої психіки і закономірностей її розвитку виникають на основі знань про загальні закономірності психічної діяльності людини. Щоб зрозуміти сутність процесу розвитку психіки в онтогенезі, потрібно простежити за формуванням індивідуальних психічних властивостей. Читайте також:
|
||||||||
|