Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Метод кореляції знаків Фехнера

Метод кореляції знаків Фехнера (або метод збігу знаків):

а) застосовується у випадках, коли обидві ознаки є варіаційними;

б) дає можливість формально, але наближено оцінювати істотність та щільність залежності, а також визначати її напрям;

в) не дає можливості визначати вид та характер зв’язку.

Метод збігу знаків є одним з найбільш простих методів дослідження взаємозалежності між ознаками і вимагає обчислення тільки загальних середніх та ознак відповідно Х та Y.

Числовою мірою щільності та істотності зв’язку в даному методі є коефіцієнт кореляції знаків Фехнера( абокоефіцієнт збігу знаків),який обчислюється за формулами (3.17) або (3.18) :

; (3.17)

, (3.18)

де n – обсяг вибірки, тобто, загальне число пар ( ); А(В) – число пар з однаковими (різними) знаками значень та ;

; (3.19)

(3.20)

- знакова функція.

При цьому для кожної пари повинна виконуватись умова: , виконання якої на практиці можна забезпечити, обчислюючи та з іншою точністю, ніж точність значень відповідно xi та yi, якщо це можливо. Якщо все ж таки для деяких пар , то такі пари необхідно виключати з розгляду, зменшуючи відповідно обсяг вибірки n. Тому у (3.17) і (3.19) під числом n слід розумітичисло пар , для яких . Зауважимо, що вираз (3.18) автоматично забезпечує виконання останньої вимоги, що витікає із (3.20).

Очевидно, що .

Напрям можливої залежності визначається знаком k: якщо ,то зв'язок прямий (зворотний), тобто, із збільшенням значень однієї з ознак значення іншої збільшуються (зменшуються).

Перевірка істотності (тобто, існування) зв’язку здійснюється за правилом: якщо , то зв'язок вважаємо неістотним (істотним). При цьому - спостережене, тобто, обчислене за даними вибірки за формулою (3.17) значення коефіцієнту збігу знаків; - критичне значення коефіцієнту збігу знаків, яке знаходиться за таблицею додатку 4 в залежності від обсягу вибірки і рівня значущості .

Вимірювання щільності зв’язку можна виконувати за правилом трисекції (див. п.п.2.3, 2.6). При цьому результати перевірки істотності і вимірювання щільності зв’язку слід вважати вірними з надійністю .


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. D) методу мозкового штурму.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. I Метод Шеннона-Фано
  6. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  7. I. Метод єдиної подібності.
  8. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  9. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  10. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  11. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  12. IV. Метод супутних змін.




Переглядів: 725

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка істотності і щільності зв’язку між ознаками в КРА. Кореляційний аналіз | Зауваження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.