Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Спеціальне розслідування нещасних випадків

 

Спеціальному розслідуванню підлягають нещасні ви­падки:

- із смертельним наслідком;

- групові, які сталися одночасно з двома і більше праців­никами незалежно від тяжкості ушкодження їх здоров'я.

Про груповий нещасний випадок, нещасний випадок із смертельним наслідком власник зобов'язаний негайно пе­редати повідомлення за встановленою формою (додаток 4):

- відповідному місцевому органу державного нагляду за охороною праці;

- прокуратурі за місцем виникнення нещасного випадку;

- органу, до сфери управління якого належить це підприє­мство (у разі його відсутності - місцевому органу виконав­чої влади);

- санепідстанції у разі гострих професійних захворювань {отруєнь);

- профспілковій організації, членом якої є потерпілий;

- вищестоящому профспілковому органу;

- місцевому штабу цивільної обороті та з надзвичайних ситуацій та іншим (у разі необхідності).

Зазначені органи (організації) повідомляють про нещас­ний випадок свої вищестоящі органи (організації) згідно з установленим порядком.

Зазначене повідомлення надсилається також у разі, коли смерть потерпілого настала внаслідок раніше одержаної травми. Спеціальне розслідування щодо цього випадку здій­снюється в установленому порядку з використанням матер­іалів раніше проведеного розслідування.

Спеціальне розслідування групового нещасного ви­падку, нещасного випадку із смертельним наслідком орга­нізовує власник (якщо постраждав сам власник, орган, до сфери управління якого належить це підприємство, а у разі його відсутності - місцевий орган виконавчої влади). Роз­слідування цього випадку проводиться комісією, яка призна­чається наказом керівника територіального органу держав­ного нагляду за охороною праці за погодженням з органа­ми, представники яких входять до складу комісії з розслі­дування.

До складу комісії з розслідування включаються: посадова особа органу державного нагляду за охороною праці (голова комісії), представники органу, до сфери управління якого належить підприємство, а у разі його відсутності - місцево­го органу виконавчої влади, власника, профспілкової орган­ізації, членом якої є потерпілий, представник з питань охо­рони праці їївищестоящого профспілкового органу або упов­новажений трудового колективу з питань охорони праці, якщо потерпілий не є членом профспілки, а у разі розслідування гострих професійних захворювань (отруєнь) - також спеціаліст санепідстанції.

Залежно від конкретних умов (кількості загиблих, харак­теру і можливих наслідків аварії тощо) до складу комісії мо­жуть бути включені спеціалісти відповідного штабу цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій, представники органів охорони здоров'я та інших.

Спеціальне розслідування нещасних випадків, що стали­ся на ядерних установках, підконтрольних Мінекобезпеки, проводиться комісією, яка призначається органом державного нагляду за ядерною безпекою Мінекобезпеки. Головою ко­місії призначається посадова особа зазначеного органу.

Спеціальне розслідування нещасних випадків, що стали­ся під час катастроф та аварій з повітряними, морськими та річковими суднами, рухомим складом залізничного транспор­ту, проводиться комісією, яка призначається органами нагля­ду за безпекою польотів, судноплавства, руху (якщо не було прийнято спеціального рішення Кабінету Міністрів України) з обов'язковим включенням до складу комісії представника Держнаглядохоронпраці. Головою комісії призначається по­садова особа відповідного органу нагляду за безпекою по­льотів (судноплавства, руху).

У разі коли нещасний випадок з працівниками авіацій­ного, морського, залізничного та автомобільного транспор­ту стався за кордоном і якщо представник органу держав­ного нагляду за охороною праці не може прибути на місце події, розслідування може бути доручено цим органом пред­ставникові власника.

Спеціальне розслідування групового нещасного випад­ку, під час якого загинуло 2-4 особи, проводиться комісією із спеціального розслідування, яка призначається наказом керівника територіального органу державного нагляду за охороною праці або Держнаглядохоронпраці за погодженням з органами, представники яких входять до складу комісії.

Залежно від конкретних умов (характеру і можливих на­слідків аварії тощо) до складу комісії включаються представ­ники Держнаглядохоронпраці, міністерства або іншого цен­трального органу виконавчої влади, до сфери управління яко­го належить підприємство, місцевого органу виконавчої вла­ди, вищестоящого профспілкового органу, власника, проф­спілкових організацій, членами яких є потерпілі, або упов­новажені трудових колективів з питань охорони праці.

Спеціальне розслідування групового нещасного ви­падку, під час якого загинуло 5 і більше осіб або травмова­но 10 і більше осіб, проводиться комісією із спеціального розслідування, призначеною наказом Держнаглядохоронпраці, якщо не було прийнято спеціального рішення Кабінету Міністрів України.

До складу комісії включаються керівні працівники Держ­наглядохоронпраці, міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить підприємство, місцевого органу виконавчої влади, відповід­них рад профспілок або центральних галузевих профспілко­вих органів, власника, представники профспілкових органі­зацій, членами яких є потерпілі, відповідного штабу цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій, органів охорони здо­ров'я та інші. Головою комісії призначається керівник Держ­наглядохоронпраці.

Спеціальне розслідування нещасних випадків прово­диться протягом не більше 10 робочих днів. У разі необхі­дності встановлений термін може бути продовжений орга­ном, який призначив розслідування.

За результатами розслідування складається акт спеціаль­ного розслідування за встановленою формою (додаток 5), а також оформляються інші матеріали, передбачені пунктом 42 цього Положення, у тому числі карта обліку професійного захворювання (отруєння) на кожного потерпілого, якщо не­щасний випадок пов'язаний з гострим професійним захво­рюванням (отруєнням).

В акті спеціального розслідування нещасного випадку, який стався внаслідок аварії, зазначається її категорія та розмір заподіяної під час цієї аварії матеріальної шкоди.

В акті спеціального розслідування комісія дає оцінку діям державних і відомчих органів нагляду та контролю за без­печним веденням робіт на підприємстві.

Акт спеціального розслідування підписується головою і всіма членами комісії. Якщо член комісії не згоден із змістом акта, він у письмовій формі додає до акта свою думку.

Акт за формою Н-1 на кожного потерпілого складається відповідно до акта спеціального розслідування і затверд­жується власником протягом доби після одержання ним цих документів. У цьому разі в акті за формою Н-1 замість підписів членів комісії підприємства робиться запис: «Скла­дено відповідно до акта спеціального розслідування».

У разі розходження думок членів комісії із спеціаль­ного розслідування керівник відповідного органу державно­го нагляду за охороною праці, який призначив цю комісію, розглядає з членами комісії матеріали розслідування і може призначити нове розслідування або видати власнику припис за встановленою формою (додаток 9) щодо складання акта за формою Н-1 і взяття нещасного випадку на облік.

Для встановлення причин нещасних випадків і опра­цювання заходів щодо недопущення подібних випадків надалі комісія із спеціального розслідування має право вимагати від власника створення за рахунок підприємства експертної комісії із залученням експертів-спеціалістів науково-дослідних, про­ектно-конструкторських та інших організацій, органів виконав­чої влади та державного нагляду за охороною праці.

Після ознайомлення з необхідними матеріалами, обсте­ження місця події та проведення необхідних розрахунків ек­спертна комісія складає висновок, в якому коротко описує обставини, визначає причини травмування, гострого профес­ійного захворювання (отруєння), зазначає допущені порушен­ня вимог нормативних актів, пропонує заходи щодо запобі­гання подібним випадкам. Висновок експертної комісії вик­ладається чітко, в стверджувальній формі.

Комісія із спеціального розслідування нещасного випад­ку у разі необхідності може призначити додатково незалеж­ну експертну комісію.

Медичні заклади, судово-медична експертиза, орга­ни прокуратури і внутрішніх справ та інші органи зобов'я­зані згідно із законодавством видавати на запит посадової особи органу державного нагляду за охороною праці від­повідні матеріали та висновки у визначені цим Положенням терміни розслідування, а у випадках, коли необхідні виснов­ки судово-гістологічної та судово-токсикологічної експертизи, матеріали надаються після проведення відповідних до­сліджень.

Під час розслідування власник зобов'язаний:

- зробити, у разі необхідності, фотознімки місця нещасно­го випадку, пошкодженого об'єкта, устаткування, інструмен­ту, а також надати технічну документацію та Інші необхідні матеріали;

- надати транспорт, засоби зв'язку, службові приміщення для роботи комісії;

- організувати у разі розслідування гострого професійно­го захворювання (отруєння) проведення медичного обстежен­ня працівників відповідної дільниці підприємства;

- забезпечити проведення необхідних лабораторних дос­ліджень і випробувань, технічних розрахунків та інших робіт;

- організувати друкування, розмноження і оформлення в необхідній кількості матеріалів спеціального розслідування нещасного випадку.

Члени комісії із спеціального розслідування мають право одержувати письмові та усні пояснення від праців­ників підприємства та свідків події або проводити їх опи­тування.

Члени комісії із спеціального розслідування повинні зу­стрітися з потерпілими або членами їх сімей, розглянути і вирішити на місці соціальні питання або внести пропозиції про їх вирішення відповідним органам, а також дати роз'яс­нення потерпілим (сім'ям) щодо їх прав та належних компен­сацій відповідно до законодавства.

Підприємство, працівником якого є потерпілий, компен­сує витрати, пов'язані з діяльністю комісії та залучених до її роботи спеціалістів. Відшкодування витрат на відрядження працівників, які є членами комісії або залучені до її робо­ти, підприємство здійснює в розмірах, передбачених норма­ми відшкодування витрат на відрядження за рахунок вало­вих витрат шляхом перерахування на поточний рахунок сум за дорученням.

Власник у п'ятиденний термін з моменту підписан­ня акта спеціального розслідування нещасного випадку чи одержання припису посадової особи органу державного на­гляду за охороною праці щодо взяття на облік нещасного випадку зобов'язаний розглянути ці матеріали і видати на­каз про здійснення запропонованих заходів щодо запобіган­ня причинам подібних випадків, а також притягнути до відпо­відальності працівників, які допустили порушення законодав­ства про охорону праці.

Про здійснення запропонованих заходів власник у пись­мовій формі повідомляє органи, які брали участь у роз­слідуванні, в терміни, зазначені в акті спеціального розслі­дування.

До матеріалів спеціального розслідування нещасно­го випадку належать:

- копія рішення Кабінету Міністрів України або наказу Держ-наглядохоронпраці чи його територіального органу про орга­нізацію спеціального розслідування нещасного випадку;

- акт спеціального розслідування нещасного випадку;

- протокол огляду місця, де стався нещасний випадок, за встановленою формою (додаток 6);

- ескіз місця нещасного випадку за встановленою формою (додаток 7), необхідні плани, схеми, фотознімки місця не­щасного випадку, пошкодженого об'єкта, обладнання, устат­кування тощо;

- протоколи рішень комісії із спеціального розслідування про розподіл функцій серед членів комісії, які беруть участь у розслідуванні, призначення експертної комісії;

- припис посадової особи органу державного нагляду за охороною праці (якщо він видавався) щодо зв'язку нещас­ного випадку з виконанням трудових (посадових) обов'язків;

- копія акта за формою Н-1 на кожного потерпілого ок­ремо;

- висновок експертизи (науково-технічної, медичної тощо), якщо вона проводилася;

- медичний висновок про причини смерті або характер травми потерпілого, а також про наявність в його організмі алкоголю чи наркотиків (у разі необхідності);

- висновок лікувально-профілактичного закладу про роз­слідування гострих професійних захворювань (отруєнь), ре­зультати вимірів і лабораторних досліджень виробничих фак­торів трудового процесу;

- пояснення та протоколи опитування потерпілих, свідків та інших осіб, причетних до нещасного випадку, за встанов­леною формою (додаток 8);

- копії документів про проходження потерпілим навчання та інструктажів з охорони праці;

- копії приписів, що стосуються нещасного випадку, вида­них власникові державними інспекторами до настання нещас­ного випадку і під час його розслідування;

- виписки з нормативних актів про охорону праці, що були порушені;

- довідка про матеріальну шкоду, заподіяну нещасним випадком, та надання потерпілому чи членам його сім'ї мате­ріальної допомоги;

- копія наказу власника згідно з пунктом 41 цього Поло­ження.

Власник у п'ятиденний термін після закінчення спе­ціального розслідування нещасного випадку надсилає за ра­хунок підприємства матеріали, зазначені в пункті 42 цього Положення, прокуратурі, відповідним органам державного нагляду за охороною праці і профспілковому органу, пред­ставники яких брали участь у розслідуванні, міністерству або іншому центральному органу виконавчої' влади, до сфери управління якого належить підприємство, Держнаглядохо­ронпраці, а у разі розслідування гострого професійного за­хворювання (отруєння) - також санетдстанції. Перший при­мірник матеріалів розслідування залишається на підпри­ємстві.

Міністерство або інший центральний орган виконав­чої влади, до сфери управління якого належить підприєм­ство, а у разі його відсутності місцеві органи виконавчої влади після одержання матеріалів повинні розглянути обставини і причини смертельного або групового нещасного випадку і за результатами розгляду розробити заходи щодо запобігання подібним випадкам.

Органи прокуратури надають територіальним органам Держнаглядохоронпраці інформацію про прийняті рішення щодо порушення кримінальної справи або про відмову в цьому.

1.4. Розслідування хронічних професійних захворювань і отруєнь

 

Усі вперше виявлені хронічні професійні захворювання і отруєння (далі - профзахворювання) підлягають розсліду­ванню.

Віднесення захворювання до професійного проводить­ся відповідно до списку професійних захворювань, затвер­дженого МОЗ та Мінпраці.

Зв'язок профзахворювання з умовами праці праців­ника визначається на підставі клінічних даних і санїтарно-ппєнічної характеристики умов праці, яка складається санепідстанцією за участю спеціалістів (представників) підприєм­ства. Санітарно-гігієнічна характеристика видається за запи­том керівника лікувально-профілактичного закладу, що обслу­говує підприємство, або спеціаліста з профпатології міста (області), завідуючого відділення профпатології міської (об­ласної) лікарні.

Професійний характер захворювання визначається екс­пертною комісією у складі спеціалістів лікувально-профілак­тичних установ та закладів охорони здоров'я, яким наданотаке право (додаток 11), і спеціалістів (представників) під­приємства.

Якщо на час складання санітарно'гігієнічної характеристики умов праці потерпілий не підпадав під дію чинників виробни­чого середовища, що могли викликати профзахворювання, враховується його попередня робота, пов'язана з дією не­сприятливих виробничих факторів.

Власник організовує розслідування причин кожного випадку профзахворювання протягом десяти робочих днів з моменту одержання повідомлення.

Розслідування профзахворювання проводиться комісією у складі представників: сан е підстанції (голова комісії), лікуваль­но-профілактичної установи (закладу), підприємства, проф­спілкової організації, членом якої є хворий, або уповноваже­ного трудового колективу з питань охорони праці, якщо хво­рий не є членом профспілки.

До розслідування в разі необхідності можуть залучатися представники інших органів.

У розслідуванні причин професійних захворювань інфек­ційної та паразитарної етіології обов'язково беруть участь фахівці з епідеміології та паразитології санепідстанції.

Розслідування причин двох та більше випадків профзах­ворювань у однієї особи проводиться у міру визначення цих захворювань за наявності повідомлення. В акті розслідуван­ня зазначається, що раніше у цієї особи було виявлено проф­захворювання (найменування діагнозу), та рік виявлення,

Власник зобов'язаний подати комісії з розслідуван­ня дані лабораторних досліджень шкідливих факторів вироб­ничого процесу, необхідну документацію на цей процес (технологічні регламенти, вимоги і нормативи з безпеки праці тощо), забезпечити комісію приміщенням, транспор­том і засобами зв'язку, організувати друкування, розмно­ження і оформлення в необхідній кількості матеріалів роз­слідування.

Комісія з розслідування зобов'язана:

- скласти програму розслідування причин профзахворю­вання;

- розподілити функції між членами комісії;

- розглянути питання про необхідність залучення до її ро­боти експертів;

- провести розслідування обставин та причин профзахво­рювання;

- скласти акт розслідування за встановленою формою (до­даток 14), в якому намітити заходи щодо запобігання роз­виткові профзахворювання, забезпечення нормалізації умов праці, а також визначити осіб, які не виконали норми (пра­вила, гігієнічні регламенти).

Комісія з розслідування проводить гігієнічну оцін­ку умов праці хворого за матеріалами раніше проведених атестацій робочих місць, результатів обстежень і дослід­жень, вивчає приписи державного нагляду за охороною праці, одержує письмові пояснення посадових осіб і пра­цівників з питань, пов'язаних з розслідуванням профзах­ворювання.

Акт розслідування причин профзахворювання скла­дається комісією з розслідування у п'яти примірниках про­тягом трьох діб після закінчення розслідування та надсилаєть­ся власником хворому, лікувально-профілактичному закладу, який обслуговує це підприємство, і профспілковій організації, членом якої є хворий. Один примірник акта надсилається санепідемстанцією для аналізу і контролю за здійсненням заходів. Перший примірник акта розслідування зберігається на підприємстві протягом 45 років.

Власник зобов'язаний у п'ятиденний термін після за­кінчення розслідування причин профзахворювання розгляну­ти його матеріали та видати наказ про заходи щодо запо­бігання профзахворюванням, а також про притягнення до відповідальності осіб, з вини яких допущені порушення са­нітарних норм і правил, що призвели до виникнення проф­захворювання.

 

6.5 Розслідування та облік аварій

На підприємстві згідно з вимогами законодавства і нормативних актів з питань цивільної оборони та охорони праці мають бути опрацьовані і затверджені власником:

- план попередження надзвичайних ситуацій, у якому роз­глядаються можливі аварії та інші надзвичайні ситуації тех­ногенного і природного походження, прогнозуються наслідки, визначаються заходи щодо їх попередження, терміни вико­нання, а також сили і засоби, що залучаються до цих за­ходів;

- план (інструкція) ліквідації аварій (надзвичайних ситуацій), у якому перелічені всі можливі аварії та інші надзвичайні си­туації, визначені дії посадових осіб і працівників підприєм­ства під час їх виникнення, обов'язки професійних аварій­но-рятувальних формувань або працівників інших підпри­ємств, установ і організацій, які залучаються до ліквідації надзвичайних ситуацій.

До аварій техногенного характеру відносяться аварії на транспорті, пожежі, вибухи, аварії з викидом сильнодіючих отруйних, радіоактивних, біологічно небезпечних та інших забруднюючих речовин, раптове руйнування споруд, облад­нання тощо.

Аварії поділяються на дві категорії:

- до І категорії відносяться аварії, внаслідок яких:

- загинуло 5 чи травмовано 10 і більше осіб;

- стався викид отруйних, радіоактивних, біологічно небез­печних речовин за санітарно-захисну зону підприємства;

- збільшилась концентрація забруднюючих речовин у навко­лишньому природному середовищі більш як у 10 разів;

- зруйновано будівлі, споруди чи основні конструкції об'єк­та, що створило загрозу для життя і здоров'я значної кількості працівників підприємства чи населення;

- до II категорії відносяться аварії, внаслідок яких:

- загинуло до 5 чи травмовано від 4 до 10 осіб;

- зруйновано будівлі, споруди чи основні конструкції об'єк­та, що створило загрозу для життя і здоров'я працівників цеху, дільниці (враховуються цех, дільниця з чисельністю працюючих 100 чоловік і більше).

Випадки порушення технологічних процесів, роботи ус­таткування, тимчасової зупинки виробництва у результаті спрацювання автоматичних захисних блокувань та інші ло­кальні порушення у роботі цехів, дільниць і окремих об'єктів, падіння опор та обрив проводів ліній електропередач не відносяться до аварій, що мають категорії, і розслідуються підприємством в установленому ним порядку.

З метою врахування специфіки галузей, визначення пе­реліку категорійних аварій у разі необхідності затверджують­ся галузеві положення за погодженням з Держнаглядохоронпраці.

Про аварію свідок повинен негайно повідомити безпо­середнього керівника робіт або іншу посадову особу під­приємства, які, в свою чергу, зобов'язані повідомити влас­ника. .

Власник або особа, яка керує виробництвом під час зміни, зобов'язані ввести в дію план ліквідації аварії, вжи­ти, в першу чергу, заходів щодо рятування потерпілих і на­дання їм медичної допомоги, запобігання подальшому по­ширенню аварії, встановлення меж небезпечної зони та об­меження доступу до неї людей.

Власник зобов'язаний негайно повідомити про ава­рію місцевий орган державного нагляду за охороною праці, орган, до сфери управління якого належить підприємство, місцевий орган виконавчої влади, штаб цивільної оборони та з надзвичайних ситуацій, прокуратуру за місцем виникнен­ня аварії і відповідний профспілковий орган.

Розслідування аварій з нещасними випадками прово­диться згідно з пунктами 1-50 цього Положення.

Розслідування аварій без нещасних випадків проводить­ся комісіями, що утворюються:

- у разі аварій 1 категорії - наказом міністерства або іншо­го центрального органу виконавчої влади чи розпоряджен­ням органу виконавчої влади (Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя) за узгодженням з відпо­відними органами державного нагляду за охороною праці, МНС або територіальним штабом цивільної оборони та з над­звичайних ситуацій;

- у разі аварій II категорії - наказом керівника органу, до сфери управління якого належить підприємство, чи розпо­рядженням районного або міського органу виконавчої влади за узгодженням з відповідним органом державного нагляду за охороною праці.

Головою комісії призначається представник органу, до сфери управління якого належить підприємство, місцевого органу виконавчої влади або представник органу державно­го нагляду за охороною праці.

У ході розслідування комісія визначає характер аварії, з'ясовує обставини, що спричинили її, встановлює факти порушення вимог законодавства та нормативних актів з пи­тань охорони праці, цивільної оборони, правил експлуатації устаткування та технологічних регламентів, визначає якість виконання будівельно-монтажних робіт або окремих вузлів, конструкцій, їх відповідність вимогам технічних і галузевих нормативних актів та проекту, встановлює осіб, відповідаль­них за аварію, намічає заходи щодо ліквідації її наслідків та запобігання подібним аваріям.

Комісія з розслідування зобов'язана протягом деся­ти робочих днів розслідувати аварію і скласти акт зі вста­новленою формою згідно з додатком 5. Шкода, заподіяна аварією, визначається з урахуванням втрат, зазначених у додатку 17.

Залежно від характеру аварії у разі необхідності прове­дення додаткових досліджень або експертизи зазначений термін може бути продовжений органом, який призначив комісію.

За результатами розслідування аварії власник видає наказ, яким відповідно до висновків комісії з розслідування затверджує заходи щодо запобігання подібним аваріям і притягає до відповідальності працівників за порушення за­конодавства про охорону праці.

Матеріали розслідування аварії включають докумен­ти, зазначені в пункті 42 цього Положення, а також допов­ідну записку про роботу аварійно-рятувальних формувань або пожежних підрозділів, якщо вони залучалися до ліквідації цієї аварії.

Технічне оформлення матеріалів розслідування аварії проводить підприємство, де сталася аварія, яке в п'ятиден­ний термін після закінчення розслідування надсилає їх про­куратурі та органам, представники яких брали участь у роз­слідуванні.

Один примірник акта розслідування аварії, внаслідок якої не сталося нещасного випадку, зберігається на підприємстві до завершення термінів здійснення заходів, визначених ко­місією з розслідування, але не менше двох років.

Власник зобов'язаний аналізувати причини аварій та розробляти заходи щодо запобігання їм.

Якщо аварія сталася через проектні недоробки або конструктивні недоліки устаткування, то для участі в роботі комісії з розслідування залучаються представники підпри­ємств, які розробляли і виготовляли його.

Власник зобов'язаний надсилати проектній організації, заводу - виготовлювачу устаткування обгрунтовані рекламації, а їх копії - органам, до сфери управління яких належить підприємство, проектна організація або завод-виготовлювач. За видами робіт і устаткування, на які видається дозвіл (ліцен­зія) на проектування або виготовлення, копія рекламації та­кож надсилається органу, який видав дозвіл (ліцензію) на проектування або виготовлення устаткування (об'єкта).

Облік аварій 1 і II категорій здійснюють підприємства і відповідні органи державного управління та нагляду за охо­роною праці з реєстрацією їх у журналі за встановленою формою (додаток 18), При цьому враховуються аварії, внас­лідок яких сталися нещасні випадки і внаслідок яких нещасні випадки не сталися.

Державна статистична звітність щодо аварій затверджуєть­ся Держкомстатом за поданням Держнаглядохоронпраці.

Письмову інформацію про здійснення заходів, запропо­нованих комісією з розслідування, власник подає організа­ціям, представники яких брали участь у розслідуванні, відпо­відно до термінів, зазначених в акті розслідування аварії.

Контроль та нагляд за своєчасним і правильним розслідуванням, документальним оформленням і обліком аварій, здійсненням заходів щодо усунення їх причин покла­дається на органи державного управління та нагляду за охо­роною праці.

 

6.6 Акт про нещасний випадок

Додаток 1

до Положення про розслідування та

облік випадків, професійних захво-

рювань і аварій на підприємствах,

в установах і організаціях

 


Читайте також:

  1. Акт спеціального розслідування групового нещасного випадку або нещасного випадку із смертельним наслідком,
  2. Акта спеціального розслідування нещасного випадку.
  3. Аналіз контрольної роботи Вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій.
  4. Аналітичні умови рівноваги часткових випадків систем сил
  5. В окремих випадках може використовуватися спеціальне, антидемпінгове та компенсаційне мито.
  6. Вивчення, розслідування ситуацій, що стосуються порушення прав людини.
  7. Використання матеріалів ОРД для попередження, припинення і розслідування злочинів, розшуку зло­чинців та осіб, які безвісно зникли
  8. Вимоги Положення про розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на підприємствах, в установах і організаціях.
  9. Виховна мета:сприяти формуванню професійних якостей спеціаліста правоохоронної сфери діяльності з розкриття та розслідування злочинів.
  10. Від нещасних випадків на виробництві
  11. Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 420 – 70. Вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій
  12. Відповідальність Фонду соціального страхування від нещасних випадків, страхувальників, застрахованих, а також осіб, які надають соціальні послуги, за невиконання своїх обов'язків




Переглядів: 386

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вимоги Положення про розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на підприємствах, в установах і організаціях. | Форма Н-1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.