МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основи правового положення людини і громадянина в Європейському Союзі відповідно до Лісабонського договору 2007 р.Найбільш важливим внеском Лісабонського договору в захист основних прав і свобод особи на європейському рівні є визнання Хартії Європейського Союзу про основні права від 7 грудня 2000 р. як юридично обов'язкове джерело права. Хартія стає складовою частиною первинного права "нового" Європейського Союзу і буде мати таку ж юридичну чинність, як і його установчі документи (Договір про Європейський Союз і Договір про функціонування Європейського Союзу). Нова редакція Хартії з урахуванням Лісабонського договору була затверджена Європейським парламентом, Радою і Комісією 12 грудня 2007 р. Її застосування відтепер повинне здійснюватися з обов'язковим врахуванням "Роз'яснень Хартії про основні права" – офіційного коментарю, підготовленого одночасно з текстом Хартії в 2000 р. і також модернізованого в 2007 р. Окремі вилучення з Хартії Європейського Союзу про основні права надані Лісабонським договором двом державам-членам - Великобританії і Польщі. Вони передбачені в "Протоколі про застосування Хартії Європейського Союзу про основні права до Польщі і З'єднаного Королівства". Ці вилучення стосуються проголошених у розділі ІV "Солідарність" соціальних прав, що будуть обов'язковими для Польщі і Великобританії лише в тому випадку, якщо аналогічні права гарантовані в їхньому внутрішнім законодавстві. Хартія в цілому не наділяється приматом (верховенством) над законодавством цих держав. Іншою істотною новелою Лісабонського договору стало положення про повноваженні Європейського Союзу приєднатися до Європейської конвенції про захист прав людини й основних воль 1950 р. Реалізація цього положення послужить більш ефективному контролю за дотриманням основних прав у загальноєвропейських масштабах, оскільки: - по-перше, рішення наднаціональних органів Союзу (у тому числі Суду Європейського Союзу) можна буде оскаржити в Європейському Суді по правах людини (м. Страсбург); - по-друге, буде забезпечене однакове тлумачення основних прав, що містяться одночасно й у Хартії Європейського Союзу 2000 р., і в Європейській конвенції 1950 р., на базі судової практики (прецедентного права) Європейського Суду по правах людини. Можливе приєднання Союзу до Європейської конвенції про захист прав людини й основних воль 1950 р. у якості окремої "Договірної Сторони" не повинне торкатися аналогічний статус, що вже має кожне з держав-членів Союзу. Однак таке приєднання може відбутися лише після вступу в силу Протоколу № 14 до Європейської конвенції, що до початку 2009 р. був ратифікований усіма її учасниками, крім Росії. Лісабонський договір 2007 р. повною мірою зберігає інші елементи основ правового положення людини і громадянина в Європейському Союзі, як вони викладені в попередніх параграфах дійсної глави: громадянство Союзу (стійкий правовий зв'язок громадян держав-членів з Європейським Союзом у цілому), принципи правового положення людини і громадянина (принцип рівності й ін.), а також гарантії дотримання прав і воль. У рамках нових, уперше введених Лісабонським договором "положень про демократичні принципи", громадянам надані додаткові права і гарантії на участь у керуванні Європейським Союзом. Серед них право ініціювати розробку нових нормативних актів, що підлягають прийняттю інститутами Союзу - "цивільна ініціатива".
Читайте також:
|
||||||||
|