МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Атрибути людиниСтать — сукупність анатомо-фізіологічних ознак організму, яка забезпечує продовження роду і дає змогу розрізнити у більшості організмів жіночі і чоловічі особливості. Відмінності статей можна довести такими ознаками: - дівчата переважають хлопців щодо вербальних (словесних) здібностей; - хлопці відрізняються більшою агресивністю, наочно-просторовими здібностями; - міжпівкульні зв'язки у жінок більш численні, і тому вони краще синтезують інформацію обох півкуль (саме цей факт пояснює феномен жіночої інтуїції); - жінки мають вищі показники лінгвістичних функцій, пам'яті, аналітичних здібностей, які пов'язують з більшою активністю лівої півкулі мозку; - перевага правої півкулі у чоловіків вирізняє їхні творчі, художні здібності, дає можливість краще орієнтуватись у просторі; - «жіноче» має забезпечити незмінність нащадків від покоління до покоління, тобто воно орієнтоване на збереження вже існуючих ознак (саме це пояснює більшу психічну стійкість жінок); - «чоловіче» пов'язане з необхідністю адаптації до нових невідомих умов, що пояснює їхню більшу психологічну індивідуальність: серед чоловіків частіше трапляються не лише талановиті, а й психічно хворі особи; - жінки легко пристосовуються на індивідуальному рівні до зовнішнього світу; - у чоловіків значно менші здібності до виживання у несприятливих умовах. Вік — поняття, яке характеризує період (тривалість) життя людини, а також стадії її життя. Відлік віку ведеться від народження до фізичної смерті. Розрізняють такі періоди розвитку дорослої людини: — рання зрілість(25-35 років); — середня зрілість (35-45 років; — пізня зрілість(45-60 років; — похилий вік (60-70 років); — старість(70-90 років); — довгожитель(після 90 років). Темперамент —це риса, яка визначає нашу індивідуальність. При визначенні типу темпераменту користуються такими характеристиками: 1. Сангвінік : - плюси - життєрадісність, захопленість, чуйність, товариськість; - мінуси - схильність до зазнайства, незібраність, легковажність, 2. Холерик: -плюси- енергійність, захопленість, пристрасність, рухливість, цілеспрямованість; -мінуси -запальність, агресивність, невитриманість, нетерплячість, конфліктність, здатність спрямовувати свою активність на колектив і розкладати його зсередини. 3. Флегматик: -плюси - стійкість, постійність, активність, терплячість, самоволодіння, надійність; - мінуси - загальмованість, байдужість, «товстошкірість», сухість, 4. Меланхолік: -плюси - висока чутливість, м'якість, людяність, доброзичливість, здатність до співчуття; - мінуси - низька працездатність, підозрілість, вразливість, замкненість, соромливість; на нього не можна кричати, надто тиснути, давати різкі та жорсткі вказівки, оскільки він надто чутливий до інтонації і дуже вразливий. При організації робочих пар враховують, що найбільш ефективна робота у парах: холерик - сангвінік; сангвінік - меланхолік; меланхолік - флегматик. Інтелект (глузд, розум, розсудливість) у загальному розумінні - це мислительні здібності людини. До найважливіших характеристик інтелекту належать: глибина, критичність, гнучкість, широта розуму, швидкість, оригінальність, допитливість. Відповідальність - це поняття, яке відбиває об'єктивний, конкретно-історичний характер взаємин між особистістю, колективом, суспільством з погляду свідомого здійснення висунутих взаємних вимог. Відповідальність визначає ставлення людини до обов’язку і до наслідків своєї поведінки. Серед базових рис людини можна відзначити риси з полярними ознаками (за Р.Б. Кеттела) наведені в табл. 1. Таблиця 2.1 Читайте також:
|
||||||||
|