Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні рекомендації

Після з’ясування питань, присвячених державогенезі та сутнісно-понятійним аспектам держави, логічним продовженням є засвоєння основних принципів організації та функціонування органів державної влади за різних політичних, соціально-економічних та інших умов, відповідних механізмів співвідношення та взаємодії, що існують на різних державно-владних рівнях, тощо. Вивчення питань цієї теми дає можливість узагальнити кращий досвід державного будівництва задля його використання в подальшій теоретичній та практичній діяльності.

Форма держави зумовлена її змістом, що, у свою чергу, пов’язаний з її походженням, також з її метою, призначенням, а врешті-решт, з її сутністю. Повне уявлення про форму конкретної держави дає аналіз трьох її складових: форми правління, форми державного устрою, форми державного режиму.

Питання про форму державного правління як одну зі складових категорії форми держави слід розглядати в контексті вивчення держави як форми політичної організації суспільства, носія та чинника суспільної влади, оскільки джерелом влади може бути визнана воля одної особи, певної панівної верстви або воля всього народу. Такий підхід до критеріїв виділення форм державного правління склався історично, ще починаючи з часів стародавнього світу та епохи середньовіччя. Сучасна правова доктрина розрізняє форми державного правління не лише за джерелами влади та способами їх формування, а й за засадами співвідношення та взаємодії відповідних вищих органів державної влади.

Саме враховуючи останній критерій, усі форми державного правління можна поділити на такі, що діють на засадах єдиновладдя, та такі, що функціонують на засадах поділу влади.

Розглядаючи зміст категорії “форма держави”, слід мати на увазі, що кожна держава має не тільки форму державного правління, а й відповідний територіальний або державно-територіальний устрій як певну територіальну організацію держави. Державна влада покликана здійснювати управління всією територією, дбати про матеріальні та культурні цінності, суспільний порядок і правопорядок тощо, у зв’язку із чим для забезпечення всезагальних інтересів держави необхідні органи державної влади і управління різних рівнів (як у центрі, так і на місцях).

Форма держави характеризується й формою державного режиму, що в літературі іноді також визначається як “політичний режим”. Кожна із цих категорій має свої особливості та нетотожна одна одній, поняття “політичний режим” ширше, ніж “державний”, “державно-політичний” або “державно-правовий” режими.

Розглядаючи проблему форми держави Україна на сучасному етапі, необхідно виходити з того, що вона перебуває у стадії становлення. У зв'язку із цим особливо важливо виходити з принципових конституційно-правових положень, що закріплюють форму держави Україна.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 306

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тести для самоконтролю | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.