МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методичні рекомендаціїПісля з’ясування питань, присвячених державогенезі та сутнісно-понятійним аспектам держави, логічним продовженням є засвоєння основних принципів організації та функціонування органів державної влади за різних політичних, соціально-економічних та інших умов, відповідних механізмів співвідношення та взаємодії, що існують на різних державно-владних рівнях, тощо. Вивчення питань цієї теми дає можливість узагальнити кращий досвід державного будівництва задля його використання в подальшій теоретичній та практичній діяльності. Форма держави зумовлена її змістом, що, у свою чергу, пов’язаний з її походженням, також з її метою, призначенням, а врешті-решт, з її сутністю. Повне уявлення про форму конкретної держави дає аналіз трьох її складових: форми правління, форми державного устрою, форми державного режиму. Питання про форму державного правління як одну зі складових категорії форми держави слід розглядати в контексті вивчення держави як форми політичної організації суспільства, носія та чинника суспільної влади, оскільки джерелом влади може бути визнана воля одної особи, певної панівної верстви або воля всього народу. Такий підхід до критеріїв виділення форм державного правління склався історично, ще починаючи з часів стародавнього світу та епохи середньовіччя. Сучасна правова доктрина розрізняє форми державного правління не лише за джерелами влади та способами їх формування, а й за засадами співвідношення та взаємодії відповідних вищих органів державної влади. Саме враховуючи останній критерій, усі форми державного правління можна поділити на такі, що діють на засадах єдиновладдя, та такі, що функціонують на засадах поділу влади. Розглядаючи зміст категорії “форма держави”, слід мати на увазі, що кожна держава має не тільки форму державного правління, а й відповідний територіальний або державно-територіальний устрій як певну територіальну організацію держави. Державна влада покликана здійснювати управління всією територією, дбати про матеріальні та культурні цінності, суспільний порядок і правопорядок тощо, у зв’язку із чим для забезпечення всезагальних інтересів держави необхідні органи державної влади і управління різних рівнів (як у центрі, так і на місцях). Форма держави характеризується й формою державного режиму, що в літературі іноді також визначається як “політичний режим”. Кожна із цих категорій має свої особливості та нетотожна одна одній, поняття “політичний режим” ширше, ніж “державний”, “державно-політичний” або “державно-правовий” режими. Розглядаючи проблему форми держави Україна на сучасному етапі, необхідно виходити з того, що вона перебуває у стадії становлення. У зв'язку із цим особливо важливо виходити з принципових конституційно-правових положень, що закріплюють форму держави Україна. Читайте також:
|
||||||||
|