МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
Підходи до класифікації компетентностей
На основі аналізу даних, наведених у таблиці, можна говорити, що одностайної думки серед вчених немає, як до кількості, так і до видів компетентностей. У своїх дослідженнях ми будемо спиратися на трьохрівневу ієрархію компетентностей, яку пропонує МОН України у загальних критеріях оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти [82]. В цьому документі зазначається, що вчителям доцільно дотримуватися поділу компетентностей на предметні, міжпредметні та ключові. Також акцентується увага на предмети, які сприяють формуванню цих компетентностей. До ключових компетентностей були віднесені наступні: вміння вчитися, здоров’язберігаюча, загальнокультурна (комунікативна), соціально-трудова, інформаційна. Сфери виявлення та види діяльності в межах цих компетентностей наведено у Додатку А.1. Отже, системний аналіз наукових підходів до визначення базових понять дослідження «компетенція», «компетентність» дав змогу зробити певні висновки. По-перше, ці поняття є загальнонауковими і базовими для професійної діяльності та життєдіяльності людини; по-друге, ці поняття, на відміну від знаннєвої характеристики навчально-виховного процесу, визначають його діяльнісну сутність; по-третє, поняття розглядаються вченими як оцінна категорія соціально закріплених результатів освіти в діяльнісному вимірюванні. Таким чином, на основі аналізу наукових праць нами розкриті авторські визначення вітчизняних і зарубіжних дослідників та підходи до розкриття їх сутності. Системний аналіз категорії «компетентність» дозволив зробити висновок,що це особистісне утворення включає не тільки наявність знань і досвіду, але й уміння їх застосовувати при здійсненні функцій або діяльності, що пов’язане зі здатністю людини відповідати вимогам високого рівня складності.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|