Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання 8. Виправте помилки у вживанні дієслівних форм.

1. Влітку поступатиму в Одеський національний політехнічний університет. 2. Не мішало б ще раз повторити вивчені правила. 3. Чи підписався ти на часопис «Дивослово.4. Редакція приносить свої вибачення за публікацію неперевіреної інформації. 5. Нарешті приступили до обговорення доповіді. 6. Рахуйтеся з думкою своїх батьків. 7. Комісія намітила низку заходів щодо впровадження української мови у сферу ділового спілкування. 8. Давайте співставимо успішність студентів на першому та другому курсах.

 

Завдання 9. Замініть дієприкметники дієслівними формами на -но, -то. У якому відмінку стоїть при них іменник? Визначте головне слово в утвореному словосполученні.

Відгук написаний, план накреслений, книжка прочитана, почута відповідь, зібрані кошти, відправлений лист, характеристика подана, заява віднесена.

Завдання 10. Напишіть міні-твір на тему «Пишаймось рідною мовою», використовуючи дієслова різних способів.

Рекомендована література: 2, 4, 9, 22; 1, 3, 7.

Тема 7.ДОВІДКОВО-ІНФОРМАЦІЙНІ ДОКУМЕНТИ (ПРОДОВЖЕННЯ)

Нехай в твоїм серці любові

Не згасне священний вогонь

Як вперше промовлене слово

На мові народу свого.

В. Сосюра

План:

1. Службові записки.

2. Довідка.

3. Особливості вживання дієприкметників в українській мові

 

v Робота з епіграфом. Прочитайте слова В. Сосюри. Висловіть свої міркування з приводу прочитаного у формі стислого роздуму.

Завдання 1. Дайте відповіді на запитання.

1. Що називається дієприкметником?

2. Які реквізити містить пояснювальна записка?

3. Які можуть бути довідки? Назвіть реквізити довідки.

4. Що таке пояснювальна записка?

5. Що таке доповідна записка?

 

Завдання 2.У робочому зошиті (блакитному) «УКРАЇНСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ: Методичні рекомендації для практичних занять та самостійної роботи студентів усіх спеціальностей ОНПУ (денної та заочної форми навчання)» заповніть формуляр-зразок довідки (завдання № 56, С. 62).

 

Завдання 3. Опрацюйте таблицю 7.1.

Таблиця 7.1

«Творення дієприкметників»

Творення
Від якої основи Від яких дієслів Час За допомогою суфіксів Приклади
Активні дієприкметники
Теперішнього часу Перехідних і неперехідних Теперішній -уч- (-юч-), -ач- (-яч-) ріжуть – ріжучий, працюють – працюючий, лежать – лежачий, стоять – стоячий
Неозначеної форми Неперехідних доконаного виду Минулий -уч- (-юч-), -ач- (-яч-) посиніти – посинілий
Пасивні дієприкметники
Неозначеної форми Перехідних   -н- -ен- -т- сказати – сказаний, бачити – бачений, шити – шитий

Читайте також:

  1. D. Помилки та пропуски.
  2. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  3. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  4. II. Завдання
  5. II. Завдання на проект.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 956

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 6. За допомогою таблиці пригадайте вивчене про дієвідміни. Знайдіть нову інформацію. | Завдання 4. Утворіть від поданих дієслів усі можливі форми дієприкметників, складіть з ними словосполучення. Поясніть спосіб творення дієприкметників.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.