Вихідні дані. Підлеглий (колега) ігнорує ваші поради і вказівки, робить усе по-своєму, не звертаючи уваги на зауваження, не виправляючи того, на що ви йому вказуєте.
Постановка задачі. Як діяти стосовно цього підлеглого (колеги) надалі?
а) розібравшись у мотивах “завзятості” і розуміючи їхню неспроможність, застосуєте звичайні адміністративні заходи покарання;
б) в інтересах справи спробуєте викликати його на відверту розмову, знайти з ним спільну мову, схилити до ділового контакту;
в) звернетеся до колективу, розраховуючи на те, що його неправильна поведінка буде засуджена і до нього застосують заходи громадського впливу;
г) спробуєте спочатку розібратися в тому, чи не робите ви самі помилок у взаємовідносинах із підлеглим (колегою), а потім уже вирішите, як поводитися.
Ситуація 3
Вихідні дані. У трудовий колектив, де існує конфлікт між двома групами з приводу впровадження нового стилю керівництва, прийшов новий керівник, запрошений із іншого підрозділу.
Постановка задачі. Яким чином, на вашу думку, йому краще діяти, щоб нормалізувати психологічний клімат у колективі?
а) встановити тісний контакт із прихильниками нововведень і, не приймаючи докази прихильників старого стилю роботи, виконувати роботу з впровадження нововведень, впливаючи на незгодних силою свого прикладу і прикладу інших;
б) спробувати переконати і залучити на свою сторону прихильників старого стилю роботи, супротивників інновацій, впливати на них аргументами в процесі дискусії;
в) вибрати найбільш авторитетних членів трудового колективу, доручити їм розібратися в ситуації і запропонувати заходи для її нормалізації, спираючись на підтримку адміністрації, профспілки і т.д.;
г) вивчити перспективи розвитку колективу, поставити перед колективом нові задачі спільної трудової діяльності, спираючись на кращі досягнення і трудові традиції колективу, не протиставляти нове старому.