Протокол № від « »___________20__ р.
Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів складено відповідно до навчальної програми дисципліни «Маркетинг», затвердженої НМЦ «Укоопосвіта» 24.02.10.
Мета методичних рекомендацій – надання допомоги студентам в опрацюванні питань, винесених для самостійного вивчення. У роботі вміщено тематичний план, рекомендації до кожної теми, подано список рекомендованої літератури та запитання для самоперевірки.
Список рекомендованої літератури є орієнтовним, тому бажано користуватись додатковими сучасними джерелами.
Із метою поглиблення знань студентам необхідно вивчати законодавчі акти та нормативні документи, періодичні видання, матеріали регіонального значення тощо.
· письмово відповісти на запитання для самоперевірки.
Навчальний матеріал для самостійного вивчення виноситься на поточний і підсумковий контороль знань.
№
з/п
| Тема дисципліни
| Кількість годин
| Питання самостійної роботи
|
1
| Тема 1.Сутність маркетингу та його сучасна концепція
|
| 1.Концепції діяльності підприємства на ринку: вдосконалення виробництва, вдосконалення товару, інтенсифікації комерційних зусиль, традиційного маркетингу, соціально-етичного маркетингу, концепція маркетингу партнерських відносин.
2. Егомаркетинг.
|
2
| Тема 2 . Основні категорії маркетингу
| 2
| 1.Сутність понять, які відображають якість маркетингу: філософський, організаційний, інформаційний, поведінковий, ринкових дій, соціальний.
|
3
| Тема 3. Комплекс маркетингу
| 4
| 1. Вартість та споживча вартість товару.
2.Види цін та їх характеристика.
3.Оптимальна доставка товарів від виробника до споживача.
4.Персонал як елемент комплексу маркетингу.
|
4
| Тема 4. Класифікація маркетингу
| 2
| 1.Характеристика типів маркетингу залежно від стану попиту.
|
5
| Тема 5. Характеристики маркетингу
| 2
| 1.Бенчмаркетинг, аутсорсинг, франчайзинг, мерчандайзинг, маркетинг гостинности, маркетинг супермаркету (маркетинг взаємин). 2.Емпіричний маркетинг. Прихований маркетинг. Віртуальний маркетинг. Інтернет-маркетинг. Екологічний маркетинг.
|
| Тема 6. Маркетингові дослідження
|
| 1.Функціонування маркетингових експертних систем.
2.Міжнародний кодекс із практики маркетингових і соціальних досліджень.
|
| Тема 7. Види маркетингових досліджень, їх структура та методи проведення
|
| 1.Принципи і методи проведеннямаркетингових досліджень.
2.Ознаки властиві середовищу маркетингу, їх характеристика та значення.
|
| Тема 8. Сегментування ринку
|
| 1.Умови ефективного застосування сегментації ринку. Критерії успішного планування сегментації.
2.Заходи цільового маркетингу у рамках сегментації ринку.
3.Фактори сегментування ринку: географічні, демографічні, психографічні, фактор відношення споживачів до товару.
|
| Тема 9. Стратегічне планування
|
| 1.Схема управління фірмою, яка використовує маркетингову концепцію.
2.Поняття стратегії, місії, тактики.
3.Види маркетингових стратегій: глобальні та базові маркетингові стратегії, стратегії росту, стратегії диверсифікації, маркетингові конкурентні стратегії.
|
| Тема 10. Маркетингова товарна політика
|
| 1.Схема управління фірмою, яка використовує маркетингову концепцію.
2.Поняття стратегії, місії, тактики.
3.Види маркетингових стратегій: глобальні та базові маркетингові стратегії, стратегії росту, стратегії диверсифікації, маркетингові конкурентні стратегії.
|
| Тема 11. Продуктові інновації
|
| 1.Джерела регулювання інноваційного процесу на товарному ринку. Причини невдач при виведенні нового товару на ринок.
2.Бренд товару. Провідні бренди товарного ринку України.
3.Конкурентоздатність товару. Методи оцінювання конкурентоздатності товару.
|
| Тема 12. Маркетингова цінова політика
|
| 1.Розробка цінової політики підприємства. Ціна з точки зору маркетингу.
2.Інформація, необхідна для прийняття рішення щодо ціни товару. Основні цінові критерії.
3.Цінові стратегії. Стратегії формування конкурентоздатної позиції фірми у вимірах «ціна - якість» продукту.
|
| Тема 13. Методи ціноутворення та їх класифікація
|
| 1.Процес і фактори ціноутворення.
2.Порядок розрахунку ринкової ціни. Пряме і непряме ціноутворення.
3.Встановлення ціни на різні моделі товару, на побічні й супутні набори товарів.
|
| Тема 14. Маркетингова політика розподілу
|
| 1.Основні елементи маркетингової політики розподілу, їх характеристика.
2.Рівень каналу розподілу. Фактори впливу на вибір каналів розподілу та кількість рівнів каналу.
3.Методи та форми оптової і роздрібної торгівлі. Сучасні тенденції розвитку маркетингової політики розподілу.
|
| Тема 15. Управління розподілом і збутом підприємства
|
| 1.Сутність управління каналами розподілу. Обґрунтування та формування каналів розподілу.
2.Вертикальні та горизонтальні маркетингові системи. Багатоканальні маркетингові системи.
3.Стратегії розподілу каналів. Рішення про структуру каналу та стратегію охоплення ринку. Стратегії впливу на посередників.
4.Поняття товароруху (маркетинг-логістики). Етапи процесу товароруху.
|
| Тема 16. Маркетингова політика просування
|
| 1.Формування попиту та стимулювання збуту як функція маркетингу. Система активного впливу на реалізацію товару.
2.Інтегрований план просування у загальній маркетинговій структурі.
3.Цілі просування товару.
|
| Тема 17. Маркетингові комунікації
|
| 1.Організація маркетингових комунікацій. Процес маркетингових комунікацій. Рівні декодування. Важливість зворотного зв’язку в процесі комунікацій. Поняття перешкод, їх основні типи в процесі комунікації.
2. Інструменти комунікації.
3.Мерчандайзинг.
4.Аналіз результатів маркетингових комунікацій.
|
| Тема 18. План маркетингу підприємства
|
| 1.Види маркетингових планів. Принципи маркетингового планування.
2.Взаємозв’язок між обсягом збуту, рівнем затрат на маркетинг та прибутком. Розрахунок бюджету маркетингу.
|
| Тема 19. Організація маркетингу
|
| 1.Роль та особливості функціонування служб маркетингу.
2.Кваліфікаційні вимоги та функціональні обов’язки маркетологів.
|
| Тема 20. Контроль маркетингу
|
| 1.Рівні контролю: глобальних цілей, прогнозів, стратегічного планування, тактичного планування, оперативного планування, моніторинг.
|
| РАЗОМ
|
|
|
Форма підсумкового контролю – залік, екзамен.