МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Внутрішні та зовнішні фактори маркетингуМікросередовище
Середовище маркетингу - сукупність суб'єктів, які діють за межами фірми, а також відносини, що складаються між ними і фірмою. Поняття середовища маркетингу передбачає виділення мікро- і макросередовища (внутрішнього і зовнішнього середовища). Мікросередовище - сукупність відносин, що складаються всередині фірми, і ті зв'язки, які на мікрорівні забезпечують їй одержання прибутку в результаті реалізації на ринку визначеного товару. Структура мікросередовища наведена на рисунку 2.1.
Рис. 2.1. Структура мікросередовища фірми
Суб'єктами мікросередовища є саме середовище, конкуренти, постачальники, посередники, клієнти, а також контактні аудиторії. Основні сили мікросередовища показані на рисунку 2.2.
Рис. 2.2. Основні фактори мікросередовища фірми
Контактні аудиторії – це групи осіб (фізичних та юридичних), які виявляють реальну чи потенційну зацікавленість фірмою і можуть впливати на її діяльність (фінансові кола, засоби масової інформації, державні заклади та інші). Характеристика мікросередовища передбачає насамперед налагодження добрих стосунків між співробітниками підрозділів фірми і підпорядкування їхньої діяльності і одержання максимальних доходів при наданні ринку товарів визначених властивостей і якості. Але реалізація маркетингової політики передбачає облік і такий фактор мікросередовища фірми, як поведінка постачальників, що забезпечують компанію необхідними матеріально-технічними ресурсами. Особливу увагу фірма повинна приділяти вивченню клієнтури, тобто альтернативних варіантів дій покупців під час придбання конкретного товару, тому що за наявності на ринку великої кількості товарів-конкурентів вибір споживача завжди має бути спрямований на придбання товару фірми, а не конкурента. Відносини фірми з клієнтами засновані на основі того, що ринок у цілому неоднорідний і представлений різними видами (споживчий, виробничих товарів, посередницький, державних установ, міжнародний). Вихід фірми на конкретний ринок передбачає специфічну стратегію й тактику. Досягнення фірмою цілей, які поставлені допускає також облік контактних аудиторій, що потенційно чи реально впливають на її виробничу діяльність. Таким чином, фірма на ринку діє не відокремлено, а в оточенні і під впливом різноманітних сил, що складають мікросередовище фірми й найчастіше визначають характер її діяльності. Це обов'язково треба враховувати у разі розробки маркетингової політики. Макросередовище
Макросередовище - більш широке поняття, яке включає фактори, що впливають на всі елементи мікросередовища фірми, якими фірма не може управляти, тому що є неконтрольованими факторами. Основними факторами макросередовища, в якому функціонує фірма, є: - демографічні; - економічні; - природні; - політичні; - науково-технічні; - культурні. Маркетинг фірми перебуває під впливом загальноекономічних процесів. Підприємець завжди втягнений у макроекономічні зміни. Динаміка національного доходу, рівень інфляції, темпи економічного зростання, показники споживання та ін. - ця система господарських координат на рівні всієї країни чи окремого регіону зумовлює результативність комерційних зусиль кожного конкретного підприємця. На ринкову кон'юнктуру, середню і довгострокову перспективу розвитку ринку впливає політичний клімат, ситуація у країні й у світі в цілому. За сучасних умов у полі зору маркетингу мають бути фактори науково-технічного прогресу. Будь-які нововведення містять загрозу витіснити застарілі зразки. Якщо не приділити належної уваги до процесу досліджень і розробки, це може принести багато неприємностей фірмі. Таким чином, вивчення маркетингового середовища – це дуже важливий етап аналізу ринкових можливостей. Відносини, що складаються між суб'єктами середовища й фірмою, можуть бути як контрольованими, так і неконтрольованими. Отже, завданням маркетингової служби фірми є мінімізація неконтрольованих факторів середовища і пошук можливостей непрямого впливу на них. Відношення фірми до факторів зовнішнього середовища наведені на рисунку 2.3.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|