Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Внутрішні та зовнішні фактори маркетингу

Мікросередовище

 

Середовище маркетингу - сукупність суб'єктів, які діють за межами фірми, а також відносини, що складаються між ними і фірмою.

Поняття середовища маркетингу передбачає виділення мікро- і макросередовища (внутрішнього і зовнішнього середовища).

Мікросередовище - сукупність відносин, що складаються всередині фірми, і ті зв'язки, які на мікрорівні забезпечують їй одержання прибутку в результаті реалізації на ринку визначеного товару. Структура мікросередовища наведена на рисунку 2.1.

 

 
 

 


Рис. 2.1. Структура мікросередовища фірми

 

Суб'єктами мікросередовища є саме середовище, конкуренти, постачальники, посередники, клієнти, а також контактні аудиторії. Основні сили мікросередовища показані на рисунку 2.2.

 


Рис. 2.2. Основні фактори мікросередовища фірми

 

Контактні аудиторії – це групи осіб (фізичних та юридичних), які виявляють реальну чи потенційну зацікавленість фірмою і можуть впливати на її діяльність (фінансові кола, засоби масової інформації, державні заклади та інші).

Характеристика мікросередовища передбачає насамперед налагодження добрих стосунків між співробітниками підрозділів фірми і підпорядкування їхньої діяльності і одержання максимальних доходів при наданні ринку товарів визначених властивостей і якості.

Але реалізація маркетингової політики передбачає облік і такий фактор мікросередовища фірми, як поведінка постачальників, що забезпечують компанію необхідними матеріально-технічними ресурсами. Особливу увагу фірма повинна приділяти вивченню клієнтури, тобто альтернативних варіантів дій покупців під час придбання конкретного товару, тому що за наявності на ринку великої кількості товарів-конкурентів вибір споживача завжди має бути спрямований на придбання товару фірми, а не конкурента.

Відносини фірми з клієнтами засновані на основі того, що ринок у цілому неоднорідний і представлений різними видами (споживчий, виробничих товарів, посередницький, державних установ, міжнародний). Вихід фірми на конкретний ринок передбачає специфічну стратегію й тактику. Досягнення фірмою цілей, які поставлені допускає також облік контактних аудиторій, що потенційно чи реально впливають на її виробничу діяльність.

Таким чином, фірма на ринку діє не відокремлено, а в оточенні і під впливом різноманітних сил, що складають мікросередовище фірми й найчастіше визначають характер її діяльності. Це обов'язково треба враховувати у разі розробки маркетингової політики.

Макросередовище

 

Макросередовище - більш широке поняття, яке включає фактори, що впливають на всі елементи мікросередовища фірми, якими фірма не може управляти, тому що є неконтрольованими факторами.

Основними факторами макросередовища, в якому функціонує фірма, є:

- демографічні;

- економічні;

- природні;

- політичні;

- науково-технічні;

- культурні.

Маркетинг фірми перебуває під впливом загальноекономічних процесів. Підприємець завжди втягнений у макроекономічні зміни. Динаміка національного доходу, рівень інфляції, темпи економічного зростання, показники споживання та ін. - ця система господарських координат на рівні всієї країни чи окремого регіону зумовлює результативність комерційних зусиль кожного конкретного підприємця.

На ринкову кон'юнктуру, середню і довгострокову перспективу розвитку ринку впливає політичний клімат, ситуація у країні й у світі в цілому.

За сучасних умов у полі зору маркетингу мають бути фактори науково-технічного прогресу. Будь-які нововведення містять загрозу витіснити застарілі зразки. Якщо не приділити належної уваги до процесу досліджень і розробки, це може принести багато неприємностей фірмі.

Таким чином, вивчення маркетингового середовища – це дуже важливий етап аналізу ринкових можливостей. Відносини, що складаються між суб'єктами середовища й фірмою, можуть бути як контрольованими, так і неконтрольованими. Отже, завданням маркетингової служби фірми є мінімізація неконтрольованих факторів середовища і пошук можливостей непрямого впливу на них.

Відношення фірми до факторів зовнішнього середовища наведені на рисунку 2.3.

 

  1. Демографічні фактори: 2. Економічні фактори:  
Макро-середовище - народжуваність; - старіння; - становище родини; - міграція; - освіта - доходи, ціни; - заощадження; - доступність кредиту; - падіння, підйом; - інфляція Макро-середовище
4. Науково-технічні фактори: Мікросередовище 3. Природні фактори:
- відновлення продукції; - нові технології; - розвиток науки Постачальник - доступність сировини; - дефіцит сировини; - забруднення навколиш-нього середовища
ФІРМА
Контактні


Читайте також:

  1. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  2. Абіотичні та біотичні фактори.
  3. Агрегування та факторизація
  4. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  5. Алгоритм розроблення програми комплексу маркетингу
  6. Аналіз внутрішніх ризиків
  7. Аналіз зовнішніх ризиків
  8. Артеріальний тиск, фактори, що визначають його величину. Методи реєстрації артеріального тиску.
  9. Артеріальний тиск, фактори, що визначають його величину. Методи реєстрації артеріального тиску.
  10. Базові поняття теорії маркетингу. Потреби, їх класифікація. Чинники впливу на розвиток потреб.
  11. Безпечний рефакторинг
  12. Більш глибоке розуміння суті маркетингу передбачає розгляд його з економічної, господарської і комерційної сторін.




Переглядів: 2081

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення ринків та їх класифікація | Аудиторії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.