МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Характеристика показників кон’юктури ринкуРинок під впливом конкурентних сил вважається безпечним, якщо: - на ринку діють 10 і більше фірм; - одна фірма не займає більше 31% ринку; - дві фірми не займають більше 44% ринку; - три фірми не займають більше 54% ринку; - чотири фірми не займають більше 63% ринку. Показники конюктури поділяються на три групи: - показники матеріального виробництва, які характеризують пропозицію товарів; - показники попиту на товари; - ціни. 1. Показники матеріального виробництва поділяються на три групи: - абсолютні показники: натуральні і вартісні (збір пшениці - у тонах, добуток нафти - у барелях, виробництво взуття у парах і гривнях); - відносні показники: індекси, темпи зростання; - непрямі показники: портфель замовлень (обсяг замовлень), динаміка завантаження виробничих потужностей, обсяг капіталовкладень, тощо. 2. Показники попиту на товари (назвати за рис., а охарактеризувати три): - місткість ринку; - частка ринку; - насиченість ринку.
Місткість ринку – можливий обсяг продажу товару при даному рівні цін за конкретний проміжок часу. Виділяють: - місткість потенційного ринку; - місткість реального ринку; - місткість цільового ринку; - місткість зайнятого ринку. Місткість потенційного ринку – можливий обсяг продажу товарів покупцям, які мають потребу в них і виявляють інтерес до продукції фірми. Місткість реального ринку – можливі обсяги продажу товарів покупцям, які мають потребу в них, виявляють інтерес до продукції фірми і мають змогу її придбати. Місткість цільового ринку – можливі обсяги продажу товарів в сегменті, який обслуговує фірма. Місткість зайнятого ринку –обсяги продажу, які були досягнені в минулому періоді.
Частка ринку фірми (ринкова частка) – це питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту. Частка ринку розраховується такими способами: - частка ринку за обсягом продажу; - частка ринку за вартісними показниками; - частка ринку в окремому сегменті; - відносна частка ринку; - частка ринку відносно лідера. Частка ринку за обсягом продажу – розраховується як співвідношення кількості проданих фірмою товарі і загального обсягу продажу товарів на базовому ринку (місткості ринку). Частка ринку за вартісними показниками – розраховується як співвідношення продажу товарів даної фірми у вартісному виразі до загальної місткості ринку. Частка ринку в окремому сегменті – визначається як обсяг продажу товарів фірми в даному сегменті до місткості даного сегмента (загального обсягу продажу) товарів у окремому сегменті. Відносна частка ринку - визначається як співвідношення частки ринку фірми і частки ринку конкурентів (або трьох головних конкурентів). Частка ринку відносно лідера – розраховується як співвідношення абсолютної частки ринку фірми і частки ринку основного конкурента.
3. Насиченість ринку – показник, який характеризує перспективи зміни попиту (у %) і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів.
Нр = Сп / С х 100% Нр – насиченість ринку; С – загальна кількість споживачів; Сп – кількість покупців, які придбали товар.
Вважається, якщо рівень насиченості: 85-90% - ринок є безперспективним; 10% - ринок дуже привабливий для фірми.
Важливим показником конюктури є ціни: - абсолютні: характеризують рівень і зміни цін у грошовому вираження на конкретні вироби; - відносні – характеризують, як змінюються ціни з часом (індекси).
Читайте також:
|
||||||||
|