Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Змістовний модуль 3. Сечостатева система

 

1. Тема 6: ОГЛЯД ОРГАНІВ СЕЧОВОГО АПАРАТУ. РОЗВИТОК СЕЧОВОЇ СИСТЕМИ.

2. Мета: вивчити на препаратах, схемах, малюнках будову органів сечового апарату; вивчити розвиток сечової системи.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез сечової системи.

3.2. З курсу анатомії: будова скелету тулуба.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити етапи розвитку сечової системи.

4.2. Вивчити будову, топографію та функцію органів сечового апарату.

4.3. Вивчити утворення органів, що продукують сечу, та похідними яких структур вони є.

4.4. Вивчити утворення органів, що виводять сечу з нирок, що служать для накопичення сечі, виведення її з організму, та похідними яких структур вони є.

4.5. Визначити, які органи за топографією відносяться до черевної порожнини, а які – до тазової.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Повторити філогенез сечової системи. Розглянути особливості розвитку нирок.

5.2. Визначити і вивчити стадії розвитку сечової системи.

5.3. З'ясувати топографію, будову і функцію органів сечової системи.

5.4. Вивчити і визначити на препараті за рахунок яких структур нирка кріпиться в черевній порожнині.

5.5. Визначити етапи розвитку нирки.

5.6. Визначити роль алантоїсу в розвитку сечової системи.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Будову, топографію органів сечової системи.

6.1.2. Стадії розвитку сечової системи.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Знайти і показати на препараті місце розташування нирок.

6.2.2. Визначити на препараті топографію сечоводів, сечового міхура, сечівника.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Які тканини утворюють фіксуючий апарат нирки?

7.1.2. Показати на препараті черевну, тазову частини сечоводу та структуру, якою вони розмежовуються.

7.1.3. Показати на препараті сечовий міхур та визначити його структури.

7.1.4. Показати на препараті сечівник.

7.2. Тести: див. Тестові завдання

 

 

1. Тема 7: СТАТЕВІ ОСОБЛИВОСТІ ТОПОГРФІЇ ОРГАНІВ МАЛОГО ТАЗУ.

2. Мета: вивчити статеві особливості топографії органів малого тазу.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез органів сечо – статевої та травної систем.

3.2. З курсу анатомії: будова кісток тазу та м'язів тазу.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити топографію та будову жіночих та чоловічих статевих органів.

4.2. Вивчити будову і топографію органів травлення, які розташовані в малому тазі.

4.3. Вивчити відношення очеревини до органів малого таза.

4.4. Вивчити, які кишені утворює очеревина між органами шлунково-кишкового тракту та сечостатевої системи чоловіків та жінок.

4.5. Вивчити відношення чоловічих статевих органів до органів шлунково-кишкового тракту.

4.6. Вивчити відношення жіночих статевих органів до органів шлунково-кишкового тракту.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Вивчити та показати на препараті Дугласову кишеню.

5.2. Визначити топографію та показати на препараті прямокишково-міхурову заглибину.

5.3. Визначити, які заглибини утворює очеревина в порожнині малого таза.

5.4. Визначити, чим утворений пахвинний канал.

5.5. Визначити, які структури проходять через пахвинний канал у жінок та чоловіків.

5.6. Вивчити та визначити, чим обмежена прямокишково-маткова заглибина.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Статеві особливості будови і топографії малого таза.

6.1.2. Які структури проходять через паховий канал у жінок та чоловіків.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Знайти і показати, які заглибини утворює очеревина в порожнині малого тазу.

6.2.2. Знайти і показати, чим утворений пахвинний канал.

6.2.3. Розказати та показати, чим обмежена прямокишково-маткова заглибина.

6.2.4. Розказати та показати, чим утворена прямокишково-міхурова заглибина.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Які заглибини утворює очеревина в порожнині малого тазу?

7.1.2. Чим утворений пахвинний канал?

7.1.3. Які структури проходять через пахвинний канал у жінок та чоловіків?

7.1.4. Чим обмежена прямокишково-маткова заглибина?

7.1.5. Чим утворена прямокишково-міхурова заглибина?

7.2. Тести - в кінці посібника

 

 

1. Тема 8: БУДОВА, ТОПОГРАФІЯ ТА ФУНКЦІЇ ЗОВНІШНІХ ЖІНОЧИХ СТАТЕВИХ ОРГАНІВ. РОЗВИТОК ОРГАНІВ СТАТЕВОЇ СИСТЕМИ.

2. Мета: вивчити будову, топографію та функції зовнішніх жіночих статевих органів; ознайомитись з розвитком органів статевої системи.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез жіночої статевої системи.

3.2. З курсу анатомії: знання будови скелету тазу та м'язів тазу.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити будову та топографію зовнішніх органів жіночої статевої системи.

4.2. Вивчити будову та топографію лобкового підвищення.

4.3. Вивчити будову та топографію великих та малих соромітних губ.

4.4. Вивчити топографію присінка піхви.

4.5. Вивчити будову та топографію великої присінкової залози та малих присінкових залоз.

4.6. Вивчити будову та топографію клітора.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Вивчити будову, топографію лобкового підвищення та його фізіологічну функцію.

5.2. З'ясувати топографію великих та малих соромітних губ, визначити, які структури вони обмежують та які спайки утворюють.

5.3. Визначити та вивчити на препаратах присінок піхви, які структури він утворює, чим обмежений.

5.4. Вивчити та визначити велику та малі присінкові залози.

5.5. Визначити на препаратах будову та топографію клітора.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Топографію і функції жіночих статевих органів.

6.1.2. Розвток статевої системи людини.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Розказати та показати на препараті лобкове підвищення та визначити, яка тканина в цьому місці добре розвинена.

6.2.2. Визначити на препараті великі та малі соромітні губи, статеву щілину, передню та задню спайки.

6.2.3. Знайти і показати на препараті ямку присінка піхви, вуздечку соромітних губ, вуздечку клітора.

6.2.4. Знайти і показати на препараті велику та малі присінкові залози.

6.2.5. Визначити на препараті клітор та його структури.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Що таке лобкове підвищення, яка тканина лежить в його основі?

7.1.2. Назвіть, чим утворені великі та малі соромітні губи.

7.1.3. Назвіть, які структури утворюють великі та малі соромітні губи при злитті.

7.1.4. Які структури обмежують присінок піхви?

7.1.5. Де розташовується велика присінкова залоза?

7.1.6. Гомологом яких структур являється клітор та які структури він утворює?

7.2. Тести - в кінці посібника.

 

 

1. Тема 9: РОЗВИТОК, АНАТОМІЯ, ТОПОГРАФІЯ ТА ФУНКЦІЯ СТАТЕВИХ ЗАЛОЗ.

2. Мета: вивчити розвиток, анатомію, топографію та функції статевих залоз.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез статевої системи.

3.2. З курсу анатомії:будова скелету тазу.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити будову та топографію жіночих статевих залоз.

4.2. Вивчити будову та топографію чоловічих статевих залоз.

4.3. Вивчити топографію та будову яєчників.

4.4. Вивчити будову та топографію яєчка та його придатків.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Вивчити та визначити на препараті топографію яєчка.

5.2. Вивчити та визначити на препараті оболонки яєчка.

5.3. Вивчити та показати на схемах та муляжах, якими канальцями утворена паренхіма яєчка.

5.4. Вивчити схему розвитку чоловічої статевої клітини та її вихід назовні.

5.5. Вивчити топографію та будову придатка яєчка.

5.6. Вивчити та показати на препараті привісок яєчка.

5.7. Вивчити та визначити на препараті топографію яєчників.

5.8. Вивчити та визначити на препараті, які розрізняють поверхні яєчника.

5.9. Вивчити, які структури входять та виходять з воріт яєчника.

5.10. Вивчити та показати на препараті зв’язковий апарат яєчника.

5.11. Визначити будову яєчника, розібрати, якими оболонками він утворений.

5.12. Визначити схему розвитку жіночого фолікула, його оболонки, описати процес овуляції.

5.13. Вивчити та визначити розвиток та аномалії розвитку яєчка.

5.14. Вивчити та визначити розвиток та аномалії розвитку яєчника.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Розвиток та аномалії розвитку яєчка.

6.1.2. Розвиток та аномалії розвитку яєчника.

6.1.3. Схему розвитку чоловічої статевої клітини та її вихід назовні.

6.1.4. Схему розвитку жіночого фолікула, його оболонки, процес овуляції.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Розказати та показати на препараті топографію яєчка.

6.2.2. Розказати та показати на препараті оболонки яєчка.

6.2.3. Розказати та показати на схемах та муляжах, якими канальцями утворена паренхіма яєчка.

6.2.4. Розказати та показати топографію та будову придатка яєчка.

6.2.5. Розказати та показати на препараті привісок яєчка.

6.2.6. Розказати та показати на препараті топографію яєчників.

6.2.7. Показати на препараті, які поверхні яєчника розрізняють.

6.2.8. Показати, які структури входять та виходять в та з ворота яєчника.

6.2.9. Розказати та показати на препараті зв’язковий апарат яєчника.

6.2.10. Показати будову яєчника та визначити, якими оболонками він утворений.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Яка топографію яєчка?

7.1.2. Назвіть оболонки яєчка.

7.1.3. Поясніть на схемах та муляжах, якими канальцями утворена паренхіма яєчка.

7.1.4. Поясніть схему розвитку чоловічої статевої клітини та її вихід назовні.

7.1.5. Поясніть топографію та будову придатка яєчка.

7.1.6. Розкажіть та покажіть на препараті привісок яєчка.

7.1.7. Яка топографія яєчників?

7.1.8. Які поверхні яєчника розрізняють?

7.1.9. Які структури входять та виходять з воріт яєчника?

7.1.10. Чим представлений зв’язковий апарат яєчника?

7.1.11. Пояснити будову яєчника та якими оболонками він утворений.

7.1.12. Поясніть схему розвитку жіночого фолікула, його оболонки, опишіть процес овуляції.

7.1.13. Який розвиток та аномалії розвитку яєчка?

7.1.14. Який розвиток та аномалії розвитку яєчника?

7.2. Тести - в кінці посібника

 

 

1. Тема10: РОЗВИТОК, АНАТОМІЯ ТА АНОМАЛІЇ ЧОЛОВІЧИХ СТАТЕВИХ ПРОТОК.

2. Мета: вивчити розвиток, анатомію та аномалії статевих проток.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез статевої системи.

3.2. З курсу анатомії: будова скелету тазу та м'язів тазу.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Визначити та вивчити розвиток чоловічих статевих проток, визначити, що є попередником цих структур.

4.2. Визначити, що є залишками канальців мезонефросу.

4.3. Вивчити, що формується з мезонефрального протоку.

4.4. Визначити, що таке епіспадія, гіпоспадія, та аномалією яких структур вони є.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Визначити на схемах та муляжах попередники розвитку чоловічих вивідних протоків.

5.2. Визначити на схемах та муляжах залишки канальців мезонефросу.

5.3. Визначити на препаратах та муляжах залишки парамезонефральної протоки.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Ембріональний розвиток та вроджені аномалії чоловічих статевих проток.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Знайти та показати на схемах та муляжах попередники розвитку чоловічих вивідних протоків.

6.2.2. Знайти то показати на схемах та муляжах залишки канальців мезонефросу.

6.2.3. Знайти та показати на препаратах та муляжах залишки парамезонефральної протоки.

6.2.4. Знайти та показати на препараті зародки епітеліальних клітин сім'яних трубочок яєчка.

6.2.5. Знайти і показати на препараті сполучнотканинний тяж статевої залози у паховому каналі.

6.2.6. Визначити та показати на препараті апендикс яєчка та простатичну маточку.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Назвіть попередники розвитку чоловічих вивідних протоків.

7.1.2. Назвіть залишки канальців мезонефросу.

7.1.3. Назвіть залишки парамезонефральної протоки.

7.1.4. Які зародки епітеліальних клітин сім'яних трубочок яєчка ви знаєте?

7.1.5. Чим представлений сполучнотканинний тяж статевої залози у паховому каналі?

7.1.6. Чим представлений апендикс яєчка та простатичну маточку?

7.2. Тести - в кінці посібника

 

 

1. Тема11: КЛАСИФІКАЦІЯ, АНАТОМІЯ, ФУНКЦІЇ ЕНДОКРИННИХ ЗАЛОЗ.

2. Мета: вивчити класифікацію, анатомію, функції ендокринних залоз.

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез ендокринної системи.

3.2. З курсу анатомії: будова скелету тулуба.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити класифікацію ендокринних залоз.

4.2. Вивчити анатомічно-фізіологічні особливості ендокринних залоз.

4.3. Визначити класифікацію ендокринних залоз за місцем їх розвитку.

4.4. Вивчити продукти секреції ендокринних залоз, їх назви та механізм дії.

4.5. Вивчити, які процеси обміну речовин регулюють ендокринні залози.

4.6. Вивчити, які залози відносяться до бранхіогенної та неврогенної груп.

4.7. Вивчити групу ендокринних залоз адреналової системи.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Вивчити топографію та будову щитоподібної залози, функцію, гормони.

5.2. Вивчити і визначити будову, топографію, функцію прищитоподібної залози та дії її гормонів.

5.3. Визначити і вивчити топографію, будову загруднинної залози, знати функції її гормонів.

5.4. Вивчити і визначити топографію, будову гіпофіза, знати функції його гормонів.

5.5. Вивчити і визначити топографію та будову шишкоподібного тіла, які гормони воно виділяє.

5.6. Вивчити мезодермальні залози та їх локалізацію.

5.7. Вивчити і визначити будову, топографію та функції надниркової залози, її гормони.

5.8. Вивчити і визначити будову, топографію та функції підшлункової залози, її гормони.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Класифікацію та функції органів ендокринної системи.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Знайти та показати на препараті праву та ліву долі щитоподібної залози, визначити її проекцію на шию.

6.2.2. Знайти та показати на препараті прищитоподібну залозу.

6.2.3. Знайти та показати на препараті долі загруднинної залози.

6.2.4. Визначити і показати на препараті аденогіпофіз та нейрогіпофіз.

6.2.5. Визначити та показати на препараті шишкоподібне тіло.

6.2.6. Визначити та показати на препараті надниркову залозу, її ворота, кіркову та мозкову речовину.

6.2.7. Визначити та показати на препараті підшлункову залозу, її структури.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Поясніть топографію та будову щитоподібної залози, її функцію, гормони.

7.1.2. Розкажіть будову, топографію, функцію прищитоподібної залози та дії її гормонів.

7.1.3. Поясніть топографію, будову загруднинної залози, визначте функції гормонів.

7.1.4. Розкажіть топографію, будову гіпофіза, визначте функції гормонів.

7.1.5. Розкажіть топографію та будову шишкоподібного тіла., які гормони воно виділяє.

7.1.6. Які мезодермальні залози ви знаєте, яка їх локалізація?

7.1.7. Поясніть будову, топографію та функції надниркової залози, її гормони.

7.1.8. Які структурні особливості підшлункової залози ви знаєте?

7.2. Тести - в кінці посібника

 

 

1. Тема 12: КЛАСИФІКАЦІЯ, АНАТОМІЯ ОРГАНІВ ІМУННОЇ СИСТЕМИ.

2. Мета: вивчити класифікацію, анатомію органів імунної системи .

3. Базовий рівень знань:

3.1. З курсу біології: філогенез імунної системи.

3.2. З курсу анатомії: будова скелету тулуба.

4. Програма самопідготовки студентів до теми:

4.1. Вивчити класифікацію органів імунної системи.

4.2. Вивчити, які структури відносяться до центральних органів імунного захисту.

4.3. Вивчити, які структури відносяться до периферичних органів імунного захисту.

4.4. Визначити та вивчити роль імунного захисту, та способи спливу.

5. Програма самостійної позааудиторної роботи студентів:

5.1. Вивчити і визначити на препаратах будову, топографію селезінки, її роль в імунному захисті.

5.2. Вивчити топографію, будову загруднинної залози, визначити, які елементи імунної системи вона утворює.

5.3. Вивчити та визначити топографію та локалізацію червоного кісткового мозку, його роль в імунній системі.

5.4. Вивчити будову та топографію лімфатичних вузликів червоподібного відростку клубової кишки.

5.5. Визначити та вивчити будову та топографію лімфатичних вузлів та місця їх локалізації.

6. Вихідний рівень знань та вмінь:

6.1. Студент повинен знати:

6.1.1. Класифікацію та функції органів імунної системи.

6.2. Студент повинен вміти:

6.2.1. Знайти та показати на препараті діафрагмальну та вісцеральну поверхні селезінки.

6.2.2. Визначити на препараті загруднинну залозу та її долі.

6.2.3. Вивчити та визначити на препараті локалізацію червоного кісткового мозку.

7. Форми та методи самоконтролю:

7.1. Контрольні питання:

7.1.1. Яка будова, топографія селезінки, її роль в імунному захисті?

7.1.2. Пояснити топографію, будову загруднинної залози, які елементи імунної системи вона утворює.

7.1.3. Яка топографія та локалізація червоного кісткового мозку, його роль в імунній системі?

7.1.4. Поясніть будову та топографію лімфатичних вузликів червоподібного відростку клубової кишки.

7.1.5. Що таке лімфатичні вузлики, де вони локалізуються?

7.2. Тести - в кінці посібника

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. BANKING SYSTEM. Банковская система
  3. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  6. III. центральная нервная система
  7. ISO9000. Як працює система управління якістю
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  11. V міні – модуль
  12. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Змістовний модуль2: Дихальна система | Змістовний модуль 4. Серцево-судинна система

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.