МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 4.3.2 Фінансова системаВ Третій – оскільки нам відомі ВВПп і ВВПф, то звідси втрати економіки від циклічного безробіття будуть дорівнювати:
ВВПв = ВВПп – ВВПф де ВВПв – втрати ВВП від циклічного безробіття.
Приклад розв’язку задачі:
Дано: ЧРС = 30 млн. чол. ВВПв = ВВПп – ВВПф ЧБ = 30 млн. – 27 млн. = 3 млн. чол. ЧЗ = 27 млн. чол. ВВПф = (100 – В) · ВВПп РБф = 3 млн. · 100% = 10% РБпр = 6% 100 30 млн. ВВПп = 180 млрд. грн. В = (РБф – РБпр) · 2,5 В = (10 – 6) · 2,5 = 10% РБф = ЧБ · 100% ВВПф = (100 – 10) ·180 млн.=162 млн. грн. ВВПв = ? ЧРС 100 ЧБ = ЧРС – ЧБ ВВПв = 180 млн. – 162 млн. = 18 млн. грн.
Відповідь: втрати економіки від надмірного безробіття 18 млн. гривень. Основні поняття і терміни: Повна зайнятість економічних ресурсів означає залучення до економічного обороту всіх ресурсів, придатних для виробництва товарів та послуг. Зайнятість населення — це діяльність працездатного населення країни, спрямована на відтворення валового внутрішнього продукту та національного доходу. Вона визначається чисельністю осіб, що виконують будь-яку роботу за певну заробітну плату або з метою отримання інших видів доходу. Робоча сила — це здатність до праці, сукупність фізичних та інтелектуальних здібностей, які має людина і які вона може використати для виробництва товарів та послуг. Безробіття — це економічне явище, коли частина економічно активного населення не має можливості використати свою робочу силу. Потенційний валовий внутрішній продукт (ВВПп) – максимально можливий обсяг виробництва, який досягається при повній зайнятості економічних ресурсів. Фактичний валовий внутрішній продукт (ВВПф) – той обсяг виробництва, який досягається при фактичному рівні зайнятості економічних ресурсів. Фрикційне безробіття стосується тих осіб, які не працюють у зв'язку із добровільною зміною місця роботи через можливість працевлаштуватись на більш вигідних умовах. Структурне безробіття виникає під впливом структурних диспропорцій на ринку праці, тобто коли з'являються невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили за професією, кваліфікацією, географічними та іншими ознаками. Циклічне безробіття виникає внаслідок циклічного спаду виробництва і є результатом зниження сукупного попиту на робочу силу. Природне безробіття є сукупність фрикційного і структурного безробіття. Закон Оукена – якщо фактичне безробіття перевищує рівень природного безробіття на 1%, то втрати ВВП складають 2,5%
Питання для самоконтролю: 1. В якому з варіантів найбільш вірно надається визначення поняття „повна зайнятість”: А) залучення до економічного обороту всіх ресурсів, придатних для виробництва товарів та послуг; Б) залучення до економічного обороту ресурсів, придатних для виробництва товарів та послуг; В) діяльність працездатного населення країни, спрямована на відтворення валового внутрішнього продукту та національного доходу; Г) усі відповіді вірні.
2. Хто з перерахованих осіб не відносить до категорії економічно активного населення: А) робітник, що через захворювання на грип знаходиться на лікарняному; Б) жінка, що знаходиться в декретній відпустці; В)людина, що отримала виробничу травму, через що їй була встановлена І група інвалідності; Г) усі відповіді вірні.
3. Хто з перерахованих осіб не відноситься до категорії економічно пасивного населення: А) учень 7-го класу загальноосвітньої школи; Б) пенсіонер; В) домогосподарка; Г) студент заочної форми навчання, який поєднує навчання з роботою.
4 Хто з перерахованих осіб входить до категорії працездатних: А) учень 8-го класу, який влітку допомагав батькам працювати на дачі; Б) пенсіонер, який продовжує працювати; В) домогосподарка віком 35 років; Г) усі відповіді помилкові.
5Хто з перерахованих осіб не відноситься до категорії безробітних: А) людина, яка самостійно шукає роботу, не стоїть на обліку в службі зайнятості; Б) людина, яка тимчасово не працює, але приймає участь в конкурсі на заміщення вакантної посади; В) домогосподарка, яка не займається пошуками роботи, займається виключно домашніми справами і вихованням власних дітей; Г) усі відповіді вірні.
6Який вид безробіття характеризується: стосується тих осіб, які не працюють у зв'язку із добровільною зміною місця роботи через можливість працевлаштуватись на більш вигідних умовах: А) фрикційне; Б) структурне; В) циклічне; Г) фактичне.
7 Який вид безробіття характеризується: виникає під впливом диспропорцій на ринку праці, тобто коли з'являються невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили за професією, кваліфікацією, географічними та іншими ознаками: А) фрикційне; Б) структурне; В) циклічне; Г) фактичне.
8 Який вид безробіття характеризується: виникає внаслідок спаду виробництва і є результатом зниження сукупного попиту на робочу силу: А) фрикційне; Б) структурне; В) циклічне; Г) фактичне.
9 Рівень природного безробіття визначається як сума: А) фрикційного і структурного; Б) фактичного і циклічного; В) структурного і циклічного; Г) усі відповіді помилкові.
10 Згідно із законом Оукена, якщо фактичне безробіття перевищує рівень природного безробіття на 1%, то втрати ВВП: А) 2%; Б) 2,5%; В) 2,7%; Г) 3%.
В результаті вивчення теми студенти повинні: знати: сутність фінансів, фінансової системи, фіскальної політики, державного бюджету, бюджетної політики; види податків; вміти:аналізувати сутність фінансів, фінансової системи, фіскальної політики, державного бюджету, бюджетної політики, податків та податкової ставки; будувати криву Лаффера. План: 1. Поняття фінансів, їх види і функції. 2. Фінансова система і державний бюджет. 3. Податкова система і фіскальна політика. Перелік використаної літератури: [1,с.360-375] [2,с.518-546] [3,с.313-322] Читайте також:
|
||||||||
|