Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Політико-правове середовище

 

Під міжнародним політико-правовим середовищем слід розуміти сукупність чинників політичного та правового характеру, які позитивно чи негативно впливають на розвиток міжнародної маркетингової діяльності фірми.

Вивчення чинників політико-правового середовища цільових країн необхідне для прийняття маркетингових рішень щодо:

- доцільності виходу на іноземний ринок;

- моделей присутності фірми на іноземному ринку (експортування, спільне підприємництво, інвестування);

- маркетингові стратегії проникнення на ринок або рознирення присутності на ньому;

- розробки окремих елементів маркетингового комплексу;

- стратегії та тактики ведення комерційних переговорів.

Метою дослідження політико-правового середовища є визначення рівня політичного ризику та розробка стратегій його зменшення. Для цього насамперед аналізуються політичне середовище та можливі дії країни, яка досліджується, а також власної (рис.2).

 

 

 
 
Політичні фактори досліджуваної країни


Визначення політичного ризику
Політичні та правові умови власної країни
Міжнародні правові та політичні фактори
Стратегії меншення політичного ризику
- неформальне втручання у бізнес - обмеження типу “купуй у своїх” - нетарифні бар’єри - субсидії - умови діяльності - умови власності - бойкоти - конфіскації
Дії уряду досліджуваної країни
- політичний клімат - уряд - національний суверенітет - національна безпека - національний добробут - національний престиж - групи тиску - рівень корупції

 

 

Рис.2. Логіко-структурна схема дослідження політико-правового середовища

 

 

Міжнародний досвід показує, що конкретні економічні дії національних урядів по відношенню до інших країн зумовлені не лише комерційними інтересами, а й їх політичними цілями. Крім того, існує певний зв’язок між цілями уряду та можливими економічними діями, які підвищують політичний ризик (табл.1).

Можна виділити два типи політичного ризику залежно від можливого охоплення суб’єктів міжнародних економічних відносин: загальний та галузевий ризик.

Загальний ризик стосується усіх закордонних суб'єктів підприємницької діяльності, що опе­рують на певному національному ринку, а галузевий — тільки певної галузі (сфери діяльності).

Загальний політичний ризик у міжнародному бізнесі — політич­ний ризик, що стосується усіх закордонних суб'єктів підприємницької діяльності, що оперують на певному національному ринку.

Галузевий політичний ризик у міжнародному бізнесі — політич­ний ризик, що стосується фірм певної галузі (сфери діяльності), що оперують на певному національному ринку.

Таблиця 1

Взаємозв’язок цілей уряду країни, яка досліджується, та можливих політичних дій

Дії Цілі
суверенітет та еконо-мічна неза-лежність безпека добробут престиж ідеологія
Неформальне втручання у бізнес   +   +   +   +   +
Обмеження типу “купуй у своїх”   +   +   +    
Нетарифні бар’єри +   +    
Субсидії +   +    
Обмеження діяльності   +   +   +    
Умови власності   +      
Бойкот         +
Конфіскації + + +   +

 

Загальний та галузевий ризики можуть бути зумовлені як суспільними, так і урядовими чинни­ками, які, в свою чергу, поділяються на внутрішні (зумовлені внутрішньою політикою уряду) та зовнішні (зумовлені зовнішні­ми/ міжнародними умовами та процесами) чинники .

Для визначення рівня політичного ризику використовуються такі методи:

- аналіз дій держави у минулому (цей метод ґрунту­ється на дослідженні стереотипів політичної поведінки уряду, які зумовлені соціально-культурними та історичними чинниками розвитку країни);

- аналіз міркувань експертів (у ролі експертів можуть виступати: співробітники самої фірми, які, як правило, часто відвідують країну і спілкуються з представниками уряду, бізнесу, політичним діячами; професійні експерти, які працюють в урядових установах або міжнародних організаціях).

 

 

З метою запобігання можливим втратам унаслідок дії полі­тичних чинників фірми використовують різні стратегії зменшен­ня політичного ризику, які доцільно поділити за критерієм часу застосування стратегії на превентивні (до інвестування / укла­дання контракту) та операційні (після інвестування / укладання контракту), а за критерієм джерела мінімізації ризику — на внут­рішні та зовнішні (табл. 2).

Стратегія мінімізації політичного ризику у міжнародному бізне­сі — сукупність заходів (дій) фірми на зарубіжному ринку з метою змен­шення або елімінації дії негативних чинників політико-правового сере­довища країни, що приймає, на міжнародну маркетингову діяльність фірми.

 

Таблиця 2


Читайте також:

  1. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  2. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  3. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  4. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  5. Аерозолями називають дисперсні системи, дисперсною фазою яких можуть бути тверді частинки або крапельки рідини, а дисперсійним середовищем є газ ( повітря ).
  6. Антропогенний вплив на навколишнє середовище
  7. Антропогенний вплив на навколишнє середовище
  8. Антропогенний вплив на навколишнє середовище УКРАЇНИ
  9. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  10. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  11. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  12. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми.




Переглядів: 1791

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціально-культурне середовище | Стратегії зменшення політичного ризику

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.