У середині обраного цільового сегмента товар потрібно позиціонувати. Позиціонування визначає характер сприйняття товару/фірми споживачами певного сегмента. Позиціонування є розробкою та створенням іміджу товару таким чином, щоб він посів у свідомості покупця гідне місце, яке відрізняє його від товарів-конкурентів.
Найпоширеніший у світовій практиці є такі типи позиціонування марки:
- позиціонування, яке ґрунтується на якості товару;
- позиціонування, яке ґрунтується на перевагах або на розв'язанні проблеми;
- позиціонування, яке ґрунтується на особливому способі використання;
- позиціонування, орієнтоване на певну категорію споживачів;
- позиціонування по відношенню до конкуруючої марки;
- позиціонування, яке ґрунтується на бойкоті певної категорії товарів.
Позиціонування встановлює прямий зв'язок між стратегією цільового ринку та маркетинговими програмами і розробляється таким чином, щоб ефективно впливати саме на споживачів цільового сегмента. Роль маркетингових програм при цьому полягає у сприянні таким комунікаціям.
Етапами позиціонування / репозиціонування товарів, торговельних марок є:
1) визначення сегментів ринку, вибір цільового сегмента (сегментів);
2) вивчення очікувань та споживачевих переваг у сегменті;
3) розробка продукту / торговельної марки, що задовольнятиме саме ці потреби та очікування;
4) оцінка позиціонування та іміджу конкуруючих продуктів / марок в обраному сегменті;
5) вибір / створення іміджу, який відрізнятиме продукт / марку компанії від інших;
6) налагодження комунікацій з цільовими споживачами та розвиток інших сегментів маркетинг-мікс.
Доступність сегмента (як умова ефективної сегментації) — можливість здійснення маркетингового впливу на сегмент, яка вимагає наявності відповідних каналів розподілу продукції та можливості організації ефективного процесу маркетингової комунікації.
Макросегмент світового ринку — сукупність країн з однаковими характеристиками згідно з критеріями сегментації.
Мікросегмент у міжнародному маркетингу — група споживачів (особливостей, фірм, організацій тощо) на зарубіжному ринку, які демонструють однакову споживачеву поведінку по відношенню до певних товарів /послуг.