МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Процес виховання, його специфіка, компоненти і рушійні сили.Змістовий модуль 3. Теорія виховання Тема 13.Виховання в цілісному педагогічному процесі. Суть і зміст процесу виховання. План. 1. Процес виховання, його специфіка, компоненти і рушійні сили. 2. Етапи процесу виховання. Управління процесом виховання. 3. Самовиховання, його сутність, умови, етапи, прийоми реалізації. 4. Перевиховання, його сутність, функції, етапи, принципи реалізації. 5. Сутність і особливості національного виховання. 6. Результати та підвищення ефективності процесу виховання. Література. 1. Бех І. Наукове розуміння особистості як основа ефективності виховного процесу //Поч.школа. – 1998. - № 2.- С. 2 – 6. 2. Бех І. Виховання особистості. – К.: Либідь, 2004. – 678 с. 3. Бордовская Н.В., Реан А.А. Педагогика. - Спб.: Питер, 2000. – 304 с. 4. Волкова Н.П. Педагогіка . –Київ. – Академія. – 2001. – С. 196 – 201. 5. Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. – К., 1996. – С. 353 – 359. 6. Кузь В.Г., Руденко Ю.Д., Сергійчук З.О. Основи національного виховання. – Умань, 1993. 7. Матюша І.К. Особистість і колектив як цілісна гармонійна система. – К., 1997. - С. 119 – 127. 8. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. – Київ, 2007. – 300 с.
Процес виховання — це система виховних заходів, спрямованих на формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості. Специфічним для процесу виховання є: а) двосторонній характер; б) багатогранність завдань і змісту; й) залежність від різноманітних суб'єктивних і об'єктивних факторів; г) трудність розкриття внутрішнього світу дитини, який треба формувати; д) багатство форм, методів і прийомів, якими важко оволодіти; е) неперервність — у вихованні канікул бути не може; є) тривалість у часі — людина виховується все життя; ж) поступове виявлення результатів виховних впливів. Структурними елементами процесу виховання є: мета, зміст, завдання, форми, методи і засоби виховання, його результати, корегування результатів виховання. Рушійні сили виховного процесу — це сукупність суперечностей, вирішення яких сприяє просуванню процесу виховання до нових цілей. Є такі суперечності: а) між необмеженими можливостями розвитку людської природи і б) між зрослими соціальне значимими завданнями, які треба вихованцю в) між зовнішніми впливами і внутрішніми прагненнями; г) між впливами сім'ї, школи, громадськості, вулиці, засобів масової інформації; д) між організованим впливом школи і стихійним впливом оточення; е) між окремими впливами вчителів, які працюють у даному класі; є) між рівнем розвитку особистості і виконуваними нею функціями в колективі; ж) між набутим негативним досвідом поведінки і новими умовами життя з) між усвідомленням учнем своїх прав і обов'язків. Компонентами процесу Свідомість — властива людині функція головного мозку, яка полягає у відображенні об'єктивних властивостей предметів і явищ навколишнього світу, процесів, що відбуваються в ньому, своїх дій, у попередньому мисленому накресленні їх і передбаченні наслідків, у регулюванні відносин людини з людиною і соціальною дійсністю. Почуття — психічні стани і процеси, в яких відображено емоційний бік духовного світу людини, її суб'єктивне переживання подій та емоційне ставлення до навколишнього світу. Навичка — психічне новоутворення, завдяки якому індивід спроможний виконувати певну дію, раціонально, з належною точністю і швидкістю, без зайвих витрат фізичної і нервово-психічної енергії Звичка — схильність людини до відносно усталених способів дій. Читайте також:
|
||||||||
|