Аутизм - це медичний діагноз, і звичайно ж, ставити його має право тільки фахівець. Оскільки найчастіше аутична дитина має цілий комплекс характерних поведінкових рис, то першочергова задача - визначити, яке порушення є ведучим у кожному конкретному випадку. Адже приводити корекцію всіх порушень одночасно неможливо. Однак діагностика порушень часто викликає утруднення навіть у фахівців.
Можливо, це пов’язано з широким спектром проявів аутизму ,можливо - з недостатньою вивченістю цього захворювання. І доти, поки вчені не визначать у зв’язку з чим виникає ця недуга, будуть виникати проблеми.
Безумовно, діагноз повинен ставити тільки лікар. Задача ж педагога - виявити таку дитину, допомогти їй адаптуватися в дитячому колективі і направити до фахівців.
Оскільки в арсеналі педагога, на жаль, майже немає спеціальних розробок при виявленню аутичних дітей, то кращим помічником у такій роботі буде особливий досвід спілкування з дітьми, терпіння й уміння спостерігати.