Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні теоретичні положення

Для того, щоб встановити елементи залягання, необхідно знайти положення трьох точок, розташованих на поверхні шару, що не лежать на одній лінії. Хід визначення елементів залягання цим способом описаний в літературі [1, с.46-49], [2, с.133-І35], [3, с.85-89].

Геологічний розріз є обов"язковим додатком до геологічної карти, за допомогою нього можна прослідкувати характер залягання шарів порід у вертикальній площині. Найпростіше будувати розріз вхрест простягання порід; у цьому випадку при побудові використовують дійсні кути падіння і товщини.

Спочатку вздовж лінії розрізу будується профіль (переріз рельєфу). Як і для горизонтального залягання, профіль будується дуже точно, хоча іноді січення горизонталей надто велике і не дає можливості врахувати деякі нюанси. Так, у деяких випадках, між двома горизонталями спостерігається вихід на поверхню більш давніх порід, що оточені більш молодими. Напевно, що в такому випадку на профілі в цій ділянці треба малювати невелике заглиблення (але його величина не більша, ніж січення горизонталей).

Потім на лінію профілю переносять точки перетину лінією розрізу геологічних границь, проставляють кути падіння і відкладають дійсні товщини взяті із стратиграфічної колонки. Розріз починають будувати від наймолодшого шару. Тут слід пам’ятати, що цей шар має неповну товщину, оскільки його поверхня майже завжди піддається розмиву. Тому для цього наймолодшого шару проводиться підошва за кутом падіння незважаючи на дійсну товщину. Під цією підошвою будуються усі нижчезалягаючі шари, що залягають нижче із збереженням їх дійсної товщини.

Для побудови розрізу вхрест простягання використовують дійсний кут падіння - це кут заміряний на відслоненні вздовж лінії падіння, який має максимальне для цієї ділянки шару значення.

Якщо лінія розрізу проходить під кутом до лінії падіння, величина кута падіння буде мінятися (зменшуватися); відповідно, чим більше відхилення, тим кут менший (рисунок 108.1).

У таких випадках слід користуватися таблицею поправок кутів падіння (таблиця 108.1).

Рисунок 108.1 - Блок-діаграма нахиленого шару із вказаним дійсним напрямком і кутом падіння (a) і кутами, заміряними в

із вказаним дійсним напрямком і кутом

падіння (a) і кутами,заміряними в

діагональних напрямках

 



Таблиця 8.1 - Ппоправокки кута падіння при перетинах, не перпендикулярних до простягання шарів

(за В.А. Обручевим)

Дійс- ний кут паді- ння Кут між простяганням і лінією перетину
80° 75° 70° 65° 60° 55° 50° 45° 40° 35° 30° 25° 20° 15° 10°
10° 15° 20° 25° 30° 35° 40° 45° 50° 55° 60° 65° 70° 75° 80° 85° 89° 9°51 14°27 19°43 24°48 29°27 34°36 39°34 44°34 49°34 54°35 59°37 64°40 69°43 74°47 79°51 84°56 88°59 9°40 14°31 19°23 24°15 29°9 34°4 39°2 44°1 49°1 54°4 59°8 64°14 69°21 74°30 79°39 84°50 88°58 9°24 14°8 18°53 23°39 28°29 33°21 38°15 43°13 48°14 53°19 58°26 63°36 68°49 74°5 79°22 84°41 88°56 9°5 13°39 18°15 22°55 27°37 32°24 37°15 42°11 47°12 52°18 57°30 62°46 68°7 73°32 78°59 84°29 88°54 8°41 13°34 17°30 22°0 26°34 31°13 16°0 40°54 45°54 51°3 56°19 61°42 67°12 72°48 78°29 84°14 88°51 8°13 12°28 16°36 20°54 25°18 29°50 34°30 39°19 44°17 49°29 54°49 60°21 66°8 71°53 77°51 83°54 88°47 7°41 11°36 15°35 19°39 23°51 28°12 32°44 37°27 42°23 47°35 53°0 58°40 64°35 70°43 77°2 83°29 88°42 7°6 10°4 14°25 18°15 22°12 26°20 30°41 35°16 40°7 45°17 50°46 56°36 60°46 69°14 76°0 82°57 88°35 6°28 9°46 13°10 16°41 20°21 24°14 28°20 32°44 37°27 42°33 48°4 54°2 60°29 67°22 74°40 82°15 88°27 5°46 8°44 11°48 14°58 18°19 21°53 25°42 29°50 34°21 39°20 44°47 50°53 57°36 64°58 72°75 81°20 988°15 5°2 7°38 10°19 13°7 16°6 19°17 22°45 26°33 30°47 30°32 40°54 46°59 53°57 61°49 70°34 80°5 88°0 4°15 6°28 8°45 11°9 13°48 16°29 19°31 22°55 26°44 31°7 36°14 42°11 49°16 57°37 67°21 78°19 87°38 3°27 5°14 7°6 9°3 11°10 13°48 16°0 18°53 22°11 26°2 30°29 36°15 43°13 51°55 62°43 75°39 87°5 2°37 3°33 5°23 6°53 8°30 10°16 12°15 14°30 17°9 20°17 24°8 29°2 32°25 44°1 55°44 71°20 86°9 1°45 2°40 3°37 4°37 5°44 6°56 8°17 9°51 11°41 13°55 16°44 20°25 25°30 32°57 44°33 63°15 84°15 0°53 1°20 1°49 2°20 2°53 3°30 4°11 4°59 5°56 7°6 8°35 10°35 13°28 18°1 26°18 44°54 78°41




Переглядів: 339

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Продовження таблиці 7.1 | Хід виконання роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.