Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Кожна установка містить в собі три складових.

Важливим для життєтворчості людини є її установки стосовно себе та інших людей. Розглянемо їх.

Якщо образ власного “Я” у нашій думці перекручений і нереальний (установки неадекватні), то й реакція наша на зовнішні подразники буде неадекватною.

Осягнення того, що наші дії, почуття та поведінка є лише результатом наших уявлень та переконань - установок, дає нам у руки потужний засіб, в якому психологія завжди мала потребу для зміни властивостей особистості. Це відкриття значно допомагає людині на шляху до майстерності, успіху, щастя, позитивного мислення. Численні експерименти абсолютно чітко продемонстрували, що, як тільки змінювалась “Я-концепція”, проблеми та задачі, пов’язані з нею, вирішувались швидко та без надмірних зусиль. Найбільш переконливі експерименти в цьому напрямку провів Прескот Лекі, один з перших дослідників у психології образу власного “Я”. П.Лекі був викладачем і мав змогу перевірити слушність цієї теорії на тисячах студентів.

На його думку, якщо у студента виникали труднощі при вивченні якогось предмета, то лише тому, що, з точки зору студента, робота над цим предметом суперечила наявній системі ідей студента /його “Я-концепції”/. Вчений гадав, що змінюючи “Я-концепцію” студента, можна радикально змінити його підхід до даного предмета. Досліди підтвердили припущення П. Лекі. Дійсно, ці студенти не були дурнями, їм не бракувало здібностей, але всім їм був властивий неадекватний образ власного “Я” /у мене немає математичних здібностей, фізика непосильна для мене тощо/, спрямованість на поразку.

Отже, осягнення та використання “Я-концепції” відкриває простір для суттєвих змін властивостей людини, завдяки таким важливим умовам:

1. Всі наші дії, почуття, вчинки завжди узгоджуються з “Я-концепцією”. Змінюючи її, ми змінюємо себе, своє життя.

2. Уявлення про себе дійсно можна змінити. Вже давно відомо, що успіх сприяє успіху. Пам'ять про минулі вдачі відіграє роль "банку інформації", який надає нам впевненості у власних силах і сприяє при вирішенні чергової задачі або проблеми. Але ж звідки брати спогади про успіхи, якщо в минулому були тільки невдачі? Дану проблему вдалося розв'язати завдяки одному важливому відкриттю, яке дозволяє синтезувати або штучно відтворити та контролювати практичний досвід у нашій свідомості. Експериментальні й клінічні психологи довели, що нервова система людини не в змозі відрізнити фактичну ситуацію від ситуації штучної, яка створена яскраво та в деталях нашою уявою. І хоча це може здаватися дещо незвичним, але лабораторні експерименти показали доцільність застосування синтетичного досвіду в успішній професійній діяльності, в шаховій майстерності тощо. Синтетичні образи дозволяють нам "практикувати" нові стосунки з людьми та риси характеру, не здійснені іншим шляхом. Синтетичні образи в нашій уяві є моделлю зовнішніх умов. Пригадаймо, адже саме під впливом зовнішніх умов відбуваються зміни /виховання/ людини.

Таким чином, відкриття такого феномену, як “Я-концепція” ознаменувало великий успіх в психології та технології зміни особистості. Я-концепція - ключ до формування позитивного мислення.

 

 




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Я-концепція: сутність, шляхи формування | Модел взаємодії свідомості та підсвідомості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.