МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||
Поняття законодавства, його система
Законодавство - це сукупність усіх офіційних письмових документів, які видаються компетентними органами держави і які встановлюють, змінюють або скоюють загальнообов'язкові правила поведінки, що забезпечуються державним примусом. Іншими словами законодавство - сукупність усіх нормативно-правових актів. Усі нормативно-правові акти поділяються на закони та підзаконні акти. Система законодавства - це сукупність усіх упорядкованих певним чином нормативно-правових актів, що являють собою зовнішній вираз системи права. Першим елементом законодавства є нормативний припис - положення, прямо сформульоване в тексті нормативно-правового акту, що містить обов'язкове рішення державної влади. Елементом припису є норма права. Нормативні приписи викладаються у вигляді окремої статті, пункту, параграфу. Стаття нормативно-правового акту і норма права збігаються, якщо всі структурні елементи норми права (гіпотеза, диспозиція, санкція) відображені у статті. Проте у ній не завжди викладаються всі елементи норми права. Залежно від цього розрізняють прямий, відсильний чи бланкетний способи викладання норм у статті. Прямий - всі елементи норми права містяться у статті нормативно-правового акту. Відсильний - робиться посилання на іншу статтю чи статті. Бланкетний - це стаття відсилає до іншого нормативно-правового акту. Наступним елементом системи законодавства є нормативний інститут – це система взаємопов'язаних за своїм змістом та взаємодіючих нормативних приписів, які регулюють певний вид суспільних відносин. Галузь законодавства - це сукупність нормативних актів і нормативних приписів, які регулюють певну сферу суспільних відносин. Розрізняють такі галузі законодавства, як конституційне, адміністративне, фінансове, цивільне тощо.
Мета і форми систематизації нормативно-правових актів
Система законодавства будь-якої країни складається з величезної кількості нормативно-правових актів, а тому час від часу виникає потреба в їх систематизації. . Мета систематизації: ♦ полегшує користування нормативно-правовими актами; призводить до полегшення і зручності у проваджені конкретних юридичних справ; ♦ робить чинне законодавство держави доступним для всіх; ♦ дає змогу виявляти і усувати прогалини у справі; ♦ дає змогу встановити й усунути дефекти законодавства; ♦ дає змогу не допустити дублювання юридичних норм, усунути наявні суперечності між ними; ♦ полегшує науковий аналіз і вивчення законодавства у державі. Розрізняють дві основні форми систематизації законодавства: Кодифікація - це така систематизація нормативно-правових актів, згідно з якою змістовно переробляють діючи норми. Вона завжди має офіційний правотворчій характер. Під час кодифікації застарілі норми усуваються або змінюються новими. Результатом кодифікації є єдиний нормативно-правовий акт, що регулює певну групу суспільних відносин. Розрізняються такі види кодифікації: - за обсягом (галузева, міжгалузева, спеціальна); - за формою вираження (основи законодавства, кодекси, статути, закони, положення). Найбільш відомим кодифікаційним актом є кодекс. Інкорпорація - спосіб систематизації нормативних актів в одному збірнику за певним критерієм (хронологією, алфавітом тощо). Вона може бути офіційною і неофіційною. Розрізняють таки, види інкорпорації: - за обсягом (загальну, галузеву, міжгалузеву та спеціальну); - за критерієм об'єднання: предметну (за предметом регулювання), хронологічну (за датою прийняття), суб'єктивну (відповідно до органу, який видав). С/ Як вид інкорпорації виступає консолідація - більш глибока обробка нормативного матеріалу, коли розрізненні акти, що стосуються одного й того ж об'єднуються в єдиний акт.
Поняття закону. Види законів України
Закон - нормативно-правовий акт прийнятий найвищим представницьким органом державної влади чи шляхом безпосереднього волевиявлення народу (референдум), що регулює найбільш важливі суспільні відносини і має найвищу юридичну силу в системі законодавства країни. Основним законом кожної держави є Конституція. Види законів:
Норми звичайних законів не можуть суперечити нормам конституційних законів. Юридична сила закону означає що: - в ієрархії правових актів йому належить провідне місце; жоден орган не в змозі скасувати закон або зупинити його дію, крім Верховної Ради; - всі акти повинні відповідати закону, видаватися на його основі, тобто бути підзаконними; - зміна закону тягне за собою обов'язкову зміну підзаконних актів; він є визначальною умовою законності в країні.
Поняття та структура підзаконних нормативно-правових актів в Україні.
Підзаконний нормативно-правовий акт – це нормативний акт компетентних органів держави, що видається на підставі закону, відповідно до закону, і з метою його виконання. Підзаконні нормативно-правові акти поділяються на:
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||
|