Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Теологія свята в юдейсько-християнській традиції як спогад історії спасіння.

Фундаментальні поняття виражені у Н. З.:

1. Час – історія.

2. Ephapax – один раз для всіх.

3. Анамнеза - спогад.

4. Есхатон – останній час, повнота – сповнення.

5. Уособлення культу у Н. З.

Християнськепоняттячасу.

Деякі шукають дати визначення біблійного поняття часу. Інші вважають що не існує конкретне біблійне поняття часу. Проте всі розрізняють два типи часу: Chronos – час, що йде (кількісний); Kairos – не в сенсі матеріальному (вимірному), якісний. В основі цієї термінології розрізняють два аспекти часу: Chronos – хронологія, кількісний аспект (вид, панорама) часу. Kairos – якісний аспект часу у відношенні до того, коли він прийде (до плану Божого). Писання часто говорить про повноту часу. Є також багато інших визначень: Гал. 4, 4; Мк. 1, 15; I Пет. 1, 20.

З філологічної точки зору не має жодної різниці між двома термінами але два поняття виражені незалежно одне від другого. В Н.З. є ясно те, що послідовність історичних подій є прогресуючим розвитком у напрямку одного кінця; є один знак; одна історія спасіння; коли прийде час – це не є питання долі чи випадку: але є Бог, що керує історією згідно одного плану любові. Для Біблії час має закінчення і не тільки закінчення. Не так важливий час, як історія.

Ephapax.

Це слово зустрічається 4 рази в Н. З.: Рим. 6, 10; Євр. 9, 12. 26; 10, 1. Це наводить на правдиву теологічну проблему. Сьогодні ми знаходимося перед пошуком, головно в Азії, щоб зрозуміти, як Бог виявив себе в інших культурах: проте коли Н. З. писався, культури крайнього сходу не були ще знаними. Хоча ясним є те, що Бог хоче спасти всіх людей, і це спасіння здійснилося (зреалізувалося) у Христі.

Anamnesis.

Спогад, пам'ять. Слово вживане у Н. З.. вставлене в уста Ісуса Христа.

Escaton.

Закінчення і не тільки закінчення, тобто мета до якої прямуємо, ціль – до якої прямує історія.

Всі ці поняття ставлять разом – минуле, теперішнє та майбутнє. Літургія реалізується на перехресті трьох вимірів, що відповідають трьом богословським чеснотам:

1. минуле – віра, відштовхується від того, що Бог зробив для нас;

2. майбутнє – надія;

3. теперішнє – милосердя, любов пережита в конкретному житті.

Значення Літургії знаходиться у факті, що те, для чого робимо спогад є присутнє сьогодні, діє сьогодні, сповнюється сьогодні; майбутнє якого очікуємо – присутнє сьогодні; ми вже сидимо за весільним столом (банкет), беремо участь в кінцевій перемозі. Тому в Літургії ми повинні тримати в рівновазі що є «вже» та що «ще ні». Якщо віра християнина базується на історії Спасіння і не на міфові, виникає проблема. Оскільки міф може повторюватися, а історична подія – ні. Минуле, оскільки є історичною подією – не може повторятися. Те, що ми служимо є дійсне (теперішнє) перетворення народу (спільноти) та теперішнє зреалізування того, що ця подія означає: приходить своєрідне осимволізування історичної події. Наприк.: вихід з історичної точки зору, як історія одного малого племені – не є дуже значуща; але для єврейського народу стає подією (перетворюється на подію) – символ Божої дії для свого (вибраного) народу. Обіцянка, що була дана для них та всіх інших поколінь. Синай – це подія з минулого, але яка стала символом чогось, що триває: втрачена обітниця, що породжує нову якість життя.

Кожного разу, коли народ служить, творить спогад, реальність стає актуальною, стає діючою. Між християнами та євреями є різниця в есхатологічній концепції розрізнення часу: Н. З. робить дві речі. По перше, як говорить Cullmann, відрізняє час в новий спосіб. Ми більше не очікуємо спасіння бо воно є тут у Христі. По друге – Н. З. повторює та уособлює всю історію спасіння у Христі (Євр. 6; Еф. 2). Те що для евреїв є кінцем історії – для нас стало Центром: Пасха – центр історії. В цьому християнський культ відрізняється від інших. (Євреї очікують спасіння, ми його отримали вже).

Уособлення культу в Н. З.

Те що служимо не є звичайною подією, але є особою (служіння особі). Це не виключає історії. Той кого служимо є Христос, що жив та залишився в історії, але є прославлений. Є тільки один Христос – історичний та прославлений.




Переглядів: 275

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Час та свято в історії релігій та в традиції юдейсько-християнській. | Який сенс має робити сьогодні Anamnesis – спогад (з євр. Zikkaron).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.