Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ХОДОВЕ УСТАТКУВАННЯ

При роботі вантажно-розвантажувальних машин на автомобільному ході необхідно дотримувати вимог Правил експлуатації автомобільних шин, якими регламентуються умови приймання й транспортування шин, порядок їхнього зберігання, правила монтажу й демонтажу, а також основні положення по відходу. Крім питань експлуатації, цими правилами встановлений порядок здачі шин на відновлення й у ремонт, їхнього списання й обліку виконаного пробігу.

Площадки для роботи автомобільних кранів і навантажувачів і місця їхньої стоянки повинні бути чистими й мати тверде покриття, що не викликає руйнування гуми. Не допускається стоянка машин на автомобільному ході ближче 1 м від опалювальних приладів.

При роботі автомобільних кранів і навантажувачів не рекомендується тривалий час утримувати вантажі на гаку або на вилах без розвантаження шин. Стоянка автомобільних кранів і навантажувачів на шинах більше 10 днів не дозволяється. На більше тривалу стоянку машини повинні ставитися після вживання заходів по зменшенню навантаження на шини.

Щодня при виїзді машин до місця експлуатації необхідно перевіряти відповідність тиску повітря в шинах нормам. Забороняється виробництво вантажних операцій машинами, якщо тиск у шинах не відповідає встановленій нормі. Використання машин зі зниженим тиском у шинах приводити до їхнього аварійного зношування. Наприклад, шини зі зниженим на 50 % проти нормального тиску мають термін служби на 30-40 % менше звичайного. Підвищене зношування шин у цьому випадку пояснюється головним чином надмірним їхнім деформуванням.

У процесі роботи шини варто регулярно оглядати й очищати від бруду. Простір між здвоєними шинами необхідно звільняти від каменів, що набилися, і інших сторонніх предметів. Ушкоджені під година роботи покришки (до ниток корду), камери й обод стрічки, а також покришки з граничним зношуванням повинні бути зняті з машин і спрямовані в ремонт.

Монтаж і демонтаж шин варто виконувати з застосуванням спеціального устаткування, пристосувань і інструмента. Використання кувалд забороняється. Покришки, камери й ободні стрічки, що надходять для монтажу, повинні бути чистими й сухими. Шини, що зберігалися при температурах нижче нуля, перед монтажем варто відігріти до плюсової температури. Знову монтуємо шини з внутрішньої сторони необхідно покрити тонкою кулею тальку по всій поверхні, а надлишки тальку видалити.

При монтажі камерних шин варто правильно розташовувати вентиль камери, не допускаючи його перекосів. Обода, диски, бортові й замкові кільця повинні мати правильну форму, без деформацій і ушкоджень, очищені від корозії й пофарбовані. Отвору кріплення дисків коліс не повинні бути ушкоджені.

При виконанні ТО-2 перевіряють розвал і схід передніх коліс, люфт керма й коліс, контролюють відстані між шинами й крильми. У процесі експлуатації шини автокранів і навантажувачів зношуються нерівномірно. Для усунення цього недоліку періодично передбачається їхня перестановка. На малий. 11 наведені схеми перестановки шин різних машин. Звичайно шини переставляють разом з колісьми. Переставляють шини у випадку ушкодження окремих місць шин, необхідності правильного підбора здвоєних шин, нерівномірного зношування малюнка протектора, для забезпечення експлуатації більше надійних шин на передній осі автокрана.

Для запобігання диференціала заднього мосту від підвищеного зношування рекомендується при установці ведучих коліс підбирати шини з однаковим малюнком і відносно рівним зношуванням. Недотримання цього положення приводити до перевантаження окремих шин і нерівномірному зношуванню зачеплення мосту.

 

Мал.11. Схема перестановки шин:

а — двохосьової машини; б — тривісної машини; в — навантажувача ТО-18

 

З метою захисту золотників вентилів від забруднення й попередження виходу повітря з камер на вентилі надягають металеві або гумові ковпачки.

Технічне обслуговування гусеничного ходового встаткування, застосовуваного на тракторних навантажувачах, полягає в систематичному очищенні від бруду й залишків вантажу, перевірці ступеня зношування й натягу гусениць, контролі стану підшипників напрямних коліс і опорних котків. Після виконання контрольно-перевірочних операцій всі поверхні тертя деталей гусеничного ходового встаткування змазують.

Зношування гусеничних ланцюгів характеризується сумарним зношуванням окремих пальців і вушок ланок. Для оцінки сумарного зношування замірять відстань між осями крайніх пальців десяти витягнутих ланок гусениці. Для тракторів ДТ-75 і Т-74, якщо ця відстань більше 1750—1760 мм і різниця в довжині ланок лівої й правої гусениць більше 10 мм, необхідно переставити лівий ланцюг на праву сторону й праву — на ліву. При збільшенні довжини між осями десяти ланків до 1825—1840 мм у цих тракторів у ланцюгах заміняють пальці й переставляють ведучі колеса з однієї сторони на іншу. При більшому зношуванні ланок гусеницю розвертають на 180° з переносом лівого ланцюга на праву сторону, а правої — на ліву або заміняють ланки й пальці. Пальці заміняють також при довжині десяти ланок гусениці більше 1850 мм, а ланки підлягають заміні при товщині вушок менш 3 мм.

Натяг ланцюгів перевіряють під година установки тракторного навантажувача на твердій горизонтальній площадці при натягнутому стані нижньої галузі ланцюга. Потім ставлять пряму рейку на пальці гусениці, розташовані над підтримувальними роликами. Після цього вимірюють провисання верхньої галузі гусеничного ланцюга між рейкою й пальцями в місцях найбільшого прогину ланцюга. Для вітчизняних тракторів провисання гусениць уважається нормальним, якщо воно становить 30-60 мм ( граничне провисання, що допускається, 80 мм).

Регулюють натяг гусеничного ланцюга з метою зниження провисання до нормального значення натяжним гвинтом, що після очищення від бруду й сипучих вантажів промивають гасом або дизельним паливом, змазують і відвертають контргайку. За допомогою обертання регулювальної гайки натягають гусеницю. Потім, переміщаючи навантажувач кілька разів уперед та назад, перевіряють натяг. Після регулювання затягують контргайку. Якщо усунути провисання зазначеним образом не вдається, те ланцюг роз'єднують і видаляють один ланок з пальцем.

 




Переглядів: 297

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ГІДРАВЛІЧНЕ ВСТАТКУВАННЯ | КАНАТИ, БАРАБАНИ Й БЛОКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.