Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Назвати найвидатніших живописців голландського та фламандського живопису XVII ст. Які твори цих художників вам відомі?

Унаслідок революції XVII ст. Нідерланди поділилися: на Гол­ландію і Фландрію (сучасна Бельгія), що залишилася під владою Іспанії (з 1714 року— Австрії).

Духовна атмосфера Голландії, яка щойно позбулася від націо­нального гноблення, сприяла розвитку філософії, природничих наук, математики. Голландським художникам замовляли роботи здебільшого бюргери, магістрат. Вони оздоблювали не палаци і віл­ли, а скромні житла або громадські будівлі — тому картини мали невеликі розміри. Храмів не прикрашали вівтарними образами, во­ни були архітектурно простими. Головне досягнення голландсько­го мистецтва XVII ст.— станковий живопис. Об'єкти спостережен­ня і зображення художників — людина і природа. Природа є дій­сністю сама по собі. Ця ідея уперше втілилась у Голландії (а взагалі в Новий час наука стає провідною формою свідомості). Побутовий живопис став одним із провідних жанрів, творці якого дістали в історії найменування «малих голландців» — їх сюжети є не­складними (хоча й відображають різноманітний світ). Вони зна­ходять поетичну красу у звичайному, буденному, уміють одухотво­рити світ матеріальних речей. Голландський натюрморт — худож­нє втілення найважливішої теми голландського мистецтва, теми приватного життя звичайної людини.

Таке бачення спрямувало голландських живописців до ново­го різновиду реалізму, який поступово з'явився в усіх художніх жанрах — портретах, інтер'єрах, пейзажах, натюрмортах. Мода сприяла небаченому попиту на ці картини. Завдяки цьому XVII ст. стало «золотим» для голландського мистецтва.

Відомими представниками голландського живопису тих ча­сів були: Рембрандт, Хальс, Ван-Рейсдал, Вермеєр, Кейп, Поттер, Клас та ін.

У пейзажному жанрі (де митці зображували не природу взага­лі, а типово голландський пейзаж — знамениті вітряки, пустельні дюни, канали та човни на них та ін.) найвидатнішим майстром був Якоб Ван-Рейсдал (1628—1682) — художник з невичерпною фан­тазією («Лісове болото», «Водоспад», «Єврейський цвинтар»). Старанно змальовуючи натуру, Ван-Рейсдал водночас досягає мо­нументальності.

Блискучого розвитку досягає натюрморт, який найчасті­ше зображає так звані «сніданки» (Віллєм Хеда (1593(94)— 1680(82)) — «Сніданок з ожиновим пирогом»; Пітер Клас (1596(97)—1661) — «Натюрморт зі свічкою»).

Голландці називали натюрморт «тихе життя», а не «мертва природа». Колорит цих картин є зазвичай стриманим і водночас вишуканим. Цінності голланд­ського побуту (уповільнений ритм життя, порядок, старанність, ви- віреність розкладу дня) відображені і в картинах (Габріель Метпсю (1629—1667) — «Сніданок», «Хвора і лікар»). Значну увагу при­діляли інтер'єру. Особливо полюбляв зображувати інтер'єри Пітер де Хох (1629—1684) — кімнати із напіврозчиненим вікном, забу­тими кимось мітлою або черевичками... Його «Подвір'ячко» — це застигла мить життя, поетичного у своїй буденності.

Вершиною голландського мистецтва XVII ст. стала творчість РембрандтаГарменсзона ванРейна (1606—1669).

1640-ві-1650-ті роки — пора високої майстерності художника. Він звернув свій погляд на принадливість і поетичність повсякден­ного життя; навіть у сюжетах зі Священного Писання змальовував звичайний побут, простих людей, глибоко розкриваючи їх психоло­гічний стан («Святе сімейство»,«Жертвоприношення Авраама», «Бенкет Валтасара»,«Осліплення Самсона філістимлянами»). «Даная» На межі раннього періоду створено «Нічну варту» Найкращим полотном Рембрандта (й епілогом творчості) можна вважати картину «Повернення блудного сина»

Рубенс — видатний фламандський живописець XVII ст.(1577—1640)

Його живопис є характерним для бароко, але має національні особливості: насамперед, переважання почуття над безпристрас­ністю, цілковиту відстороненість від містики та екзальтації, фі­зичну сила, почуттєвість, часом навіть неприборкану, захоплення природою. Рубенс прославив національний тип краси. Його Діва Марія і Магдалина — світлокосі, волоокі, пишнотілі. Христос і на хресті здається атлетом. Усі композиції нібито сповнені руху.

У 1620-ті роки Рубенс створив 21 картину для прикрашення Люксембурзького палацу — сцени з життя французької королеви Марії Медичі (на її замовлення), у яких історичні особи змальовані поруч із античними божествами, реальні події уживаються з алего­ріями. В останнє десятиріччя музою художника була його юна дру­жина Олена Фоумен. Він малює її на прогулянці разом із собою, у саду, із дітьми, одягненою й оголеною. Рубенс уславлює жінку як символ життя.




Переглядів: 2483

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Довести, що архітектура часів Київської Русі набула високого рівня розвитку. | Які палацово-паркові ансамблі XVIII—XIX ст. побудовані на території України? Описати один із них.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.