МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Назвати найвидатніших живописців голландського та фламандського живопису XVII ст. Які твори цих художників вам відомі?Унаслідок революції XVII ст. Нідерланди поділилися: на Голландію і Фландрію (сучасна Бельгія), що залишилася під владою Іспанії (з 1714 року— Австрії). Духовна атмосфера Голландії, яка щойно позбулася від національного гноблення, сприяла розвитку філософії, природничих наук, математики. Голландським художникам замовляли роботи здебільшого бюргери, магістрат. Вони оздоблювали не палаци і вілли, а скромні житла або громадські будівлі — тому картини мали невеликі розміри. Храмів не прикрашали вівтарними образами, вони були архітектурно простими. Головне досягнення голландського мистецтва XVII ст.— станковий живопис. Об'єкти спостереження і зображення художників — людина і природа. Природа є дійсністю сама по собі. Ця ідея уперше втілилась у Голландії (а взагалі в Новий час наука стає провідною формою свідомості). Побутовий живопис став одним із провідних жанрів, творці якого дістали в історії найменування «малих голландців» — їх сюжети є нескладними (хоча й відображають різноманітний світ). Вони знаходять поетичну красу у звичайному, буденному, уміють одухотворити світ матеріальних речей. Голландський натюрморт — художнє втілення найважливішої теми голландського мистецтва, теми приватного життя звичайної людини. Таке бачення спрямувало голландських живописців до нового різновиду реалізму, який поступово з'явився в усіх художніх жанрах — портретах, інтер'єрах, пейзажах, натюрмортах. Мода сприяла небаченому попиту на ці картини. Завдяки цьому XVII ст. стало «золотим» для голландського мистецтва. Відомими представниками голландського живопису тих часів були: Рембрандт, Хальс, Ван-Рейсдал, Вермеєр, Кейп, Поттер, Клас та ін. У пейзажному жанрі (де митці зображували не природу взагалі, а типово голландський пейзаж — знамениті вітряки, пустельні дюни, канали та човни на них та ін.) найвидатнішим майстром був Якоб Ван-Рейсдал (1628—1682) — художник з невичерпною фантазією («Лісове болото», «Водоспад», «Єврейський цвинтар»). Старанно змальовуючи натуру, Ван-Рейсдал водночас досягає монументальності. Блискучого розвитку досягає натюрморт, який найчастіше зображає так звані «сніданки» (Віллєм Хеда (1593(94)— 1680(82)) — «Сніданок з ожиновим пирогом»; Пітер Клас (1596(97)—1661) — «Натюрморт зі свічкою»). Голландці називали натюрморт «тихе життя», а не «мертва природа». Колорит цих картин є зазвичай стриманим і водночас вишуканим. Цінності голландського побуту (уповільнений ритм життя, порядок, старанність, ви- віреність розкладу дня) відображені і в картинах (Габріель Метпсю (1629—1667) — «Сніданок», «Хвора і лікар»). Значну увагу приділяли інтер'єру. Особливо полюбляв зображувати інтер'єри Пітер де Хох (1629—1684) — кімнати із напіврозчиненим вікном, забутими кимось мітлою або черевичками... Його «Подвір'ячко» — це застигла мить життя, поетичного у своїй буденності. Вершиною голландського мистецтва XVII ст. стала творчість РембрандтаГарменсзона ванРейна (1606—1669). 1640-ві-1650-ті роки — пора високої майстерності художника. Він звернув свій погляд на принадливість і поетичність повсякденного життя; навіть у сюжетах зі Священного Писання змальовував звичайний побут, простих людей, глибоко розкриваючи їх психологічний стан («Святе сімейство»,«Жертвоприношення Авраама», «Бенкет Валтасара»,«Осліплення Самсона філістимлянами»). «Даная» На межі раннього періоду створено «Нічну варту» Найкращим полотном Рембрандта (й епілогом творчості) можна вважати картину «Повернення блудного сина» Рубенс — видатний фламандський живописець XVII ст.(1577—1640) Його живопис є характерним для бароко, але має національні особливості: насамперед, переважання почуття над безпристрасністю, цілковиту відстороненість від містики та екзальтації, фізичну сила, почуттєвість, часом навіть неприборкану, захоплення природою. Рубенс прославив національний тип краси. Його Діва Марія і Магдалина — світлокосі, волоокі, пишнотілі. Христос і на хресті здається атлетом. Усі композиції нібито сповнені руху. У 1620-ті роки Рубенс створив 21 картину для прикрашення Люксембурзького палацу — сцени з життя французької королеви Марії Медичі (на її замовлення), у яких історичні особи змальовані поруч із античними божествами, реальні події уживаються з алегоріями. В останнє десятиріччя музою художника була його юна дружина Олена Фоумен. Він малює її на прогулянці разом із собою, у саду, із дітьми, одягненою й оголеною. Рубенс уславлює жінку як символ життя.
|
||||||||
|