МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 6. Діагностика самосвідомості особистостіВимоги до психодіагностики дошкільників з типовим розвиткомза Р.С. Немовим:
· Урахування відносно низького рівня прояву свідомості, що можна розглядати в контексті психодіагностики як довільність, вольовий контроль та опосередкованість мовленням основних пізнавальних процесів дитини (сприймання, уваги, пам'яті, уяви, мислення).
· Урахування відносно низького рівня прояву самосвідомості дошкільників, який виявляється в тому, що діти до чотирирічного віку ще досить мало усвідомлюють власні особистісні якості та не в змозі дати правильну оцінку своєї поведінки.
· Необхідність застосування зовнішньої експертної оцінки під час проведення особистісної та поведінкової діагностики дітей дошкільного віку для підтвердження достовірності одержаних результатів.
· Урахування труднощів та обмежень щодо застосування методик психодіагностики опитувального типу.
· Методики та їх завдання мають враховувати провідний (ігровий) вид діяльності дошкільників, бути цікавими та зумовлювати інтерес упродовж усієї процедури психодіагностики.
· Тестові завдання не повинні вимагати значної кількості часу.
· Можливість застосування у старшому дошкільному віці модифікованих методик психодіагностики, розрахованих на вивчення психологічних особливостей школярів і дорослих людей. Основними вимогами до психологічного діагностичного інструментарію є стандартизація, надійність та валідність.
Стандартизація – це одноманітність процедури проведення і оцінки виконання діагностичних завдань, тобто уніфікація інструкцій, бланків діагностики, способів реєстрації результатів, умов проведення обстеження.
Надійність – означає відносну постійність, стійкість, узгодженість результатів діагностики, тобто їх точність. Отже, при будь-якій діагностичній процедурі необхідно враховувати чинники, що можуть знижувати точність вимірювань, а саме: 1) нестабільність властивості, що діагностується; 2) недосконалість діагностичних методик (недбало складена інструкція, завдання за своїм характером різнорідні, нечітко сформульовані рекомендації щодо проведення діагностичної процедури, недосконала система оцінювання результатів тощо); 3) змінна ситуація обстеження (час дня, освітленість приміщення, наявність або відсутність сторонніх шумів тощо); 4) зміна проведення діагностики діагностом (зміна подання інструкції, стимульного матеріалу тощо); 5) коливання у функціональному стані досліджуваного (хороше самопочуття – стомлення тощо); 6) суб'єктивність в способах оцінки і інтерпретації результатів.
Одним з найважливіших засобів підвищення надійності психодіагностичної методики є одноманітність процедури обстеження, її чітка регламентованість. При такій стандартизації процедури дослідження можна істотно зменшити вплив сторонніх випадкових чинників на результати діагностики та забезпечити їх надійність.
Валідність за А.Анастазі – це поняття, яке означає, що вимірює діагностичний інструментарій та наскільки добре він це робить. Тобто валідність – це комплексна характеристика, яка охоплює, з одного боку, відомості про те, чи придатна методика для вимірювання того, для чого вона була створена, а з іншого боку, яка її дієвість, ефективність, практична корисність.
На сучасному етапі розвитку вітчизняної психології проблема діагностичного інструментарію є досить актуальною, оскільки: а) психодіагностичні методики є загально доступними для непрофесіоналів; б) методичні розробки переважно є не вітчизняними, тобто не апробовані та валідизовані на нашій вибірці; в) методичні розробки некоректно передруковуються, через що втрачають авторство; г) методичні розробки в методичних посібниках досить часто не мають докладної інструкції та процедури оцінювання, а також містять помилки у стимульнуому матеріалі та обрахунку результатів, що утруднює, а підчас і унеможливлює адекватну діагностичну роботу психологів практиків. Читайте також:
|
||||||||
|