Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика навчання освітньої галузі «Математика»

Теоретичні питання

1. Зміст і побудова початкового курсу математики. Аналіз програми з математики для початкових класів.

Вивчення чисел, лічба, нумерація і чотири арифметичні дії над цілими невід’ємними числами; початкові знання властивостей натурального ряду чисел і арифметичних дій; початкові знання про дроби; розв’язування задач; ознайомлення з основними величинами, одиницями їх вимірювання та співвідношення між ними; ознайомлення з числовими і буквеними виразами, з найпростішими рівняннями, які розв’язують на основі правил знаходження невідомого компонента, та нерівностями; формування первинних геометричних уявлень (точка, пряма, відрізок, трикутник, чотирикутник, прямокутник, квадрат, коло і круг). Аналіз чинних програм початкового курсу математики.

 

2. Методика вивчення нумерації цілих невід’ємних чисел за концентрами.

Ознайомлення з числами першого десятка та відповідними цифрами. Ознайомлення з поняттям нуля.

Нумерація чисел 11-100. Причини виділення другого десятка в окремий концентр. Усна та письмова нумерація чисел;види вправ, які закріплюють знання з усної та письмової нумерації.

Нумерація чисел 101-1000 (утворення трицифрових чисел; читання трицифрових чисел, записаних у нумераційній таблиці; запис чисел у нумераційну таблицю; запис і читання трицифрових чисел; визначення числа всіх сотень і десятків у трицифрових числах).

Нумерація чотири-, п’яти- і шестицифрових чисел. Поняття класу.

 

3. Методика ознайомлення з діями додавання та віднімання в початковій школі. Усне додавання та віднімання в межах 100.

Додавання і віднімання в межах 10 (знаходження чисельності суми або різниці двох предметних множин; ознайомлення учнів із діями додавання і віднімання; складання і заучування таблиць додавання і віднімання в межах 10; застосування знань табличних результатів для обчислення виразів на дві дії; ознайомлення з прийомами додавання і віднімання числа частинами, з переставною властивістю дії додавання).

Додавання і віднімання виду 10+7; 17-7; 17-10; 13+1; 14-1. Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток.

Табличне додавання і віднімання з переходом через десяток. Прийоми табличного додавання і віднімання, їх теоретичні основи. Складання таблиць додавання і віднімання та їх первинне закріплення.

 

4. Методика ознайомлення з дією множення та ділення в початковій школі. Складання та засвоєння таблиць множення і ділення.

Ознайомлення з дією множення. Складання таблиці множення числа 2. Ознайомлення з дією ділення. Зв’язок між діями множення і ділення. Складання таблиці ділення на 2. Порівняння простих задач на ділення. Складання і засвоєння таблиць множення та ділення. Вправи на засвоєння таблиць множення і ділення (безпосереднє використання таблиць для знаходження потрібних табличних результатів); читання таблиць та називання їх із пам’яті; відтворення способів складання таблиць; оперативне застосування знань таблиць; використання знань табличних результатів у різних математичних ситуаціях.

 

5. Методика вивчення усного та письмового додавання і віднімання в межах 1000 та багатоцифрових чисел.

Додавання і віднімання в межах 1000 (усне додавання і віднімання; письмове додавання і віднімання).

Додавання і віднімання багатоцифрових чисел (дія додавання, закони додавання та їх застосування, задачі на додавання; дія віднімання, задачі на віднімання; письмове додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах довжини, маси і часу; круглі числа та застосування способу округлення при додаванні та відніманні).

 

6. Методика вивчення письмового множення та ділення в межах 1000 та багатоцифрових чисел.

Усне множення і ділення в межах 100 і 1000 (множення і ділення, пов’язані з числами 1, 0, 10, і 100; множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число та множення одноцифрового числа на розрядне; ділення числа на добуток; ділення виду 300:20, 600:300, 600:30; множення двоцифрового числа на одноцифрове; множення одноцифрового числа на двоцифрове; ділення двоцифрового числа на одноцифрове; перевірка дій множення і ділення; ділення двоцифрового числа на двоцифрове; ділення з остачею).

Письмове множення і ділення в межах 1000 (множення дво- і трицифрових чисел на одноцифрове число; ділення трицифрових чисел на одноцифрове число; множення двоцифрових чисел на двоцифрове число; ділення трицифрових чисел на двоцифрове число.

Множення і ділення багатоцифрових чисел (систематизація знань учнів про дії множення і ділення та їх властивості; множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число; ділення багатоцифрового числа на одноцифрове число; множення на розрядні числа; ділення на розрядні числа; множення на дво- і трицифрове число; ділення багатоцифрового числа на двоцифрове).

 

7. Методика навчання розв’язування простих текстових задач.

Класифікація простих задач. Загальні питання роботи над простими задачами. Задачі на знаходження суми і остачі. Задачі на знаходження добутку і частки. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Задачі на різницеве і кратне порівняння чисел. Задачі на збільшення чи зменшення чисел у кілька разів. Задачі на знаходження невідомого компонента арифметичної дії.

 

8. Методика навчання розв’язування складених задач.

Підготовча робота до ознайомлення учнів із складеною задачею. Ознайомлення із складеною задачею. Розвиток уявлень про структуру задачі. Прийоми розвитку уявлень про процес розв’язування задач.

Розв’язування типових задач (на знаходження четвертого пропорційного, на пропорційне ділення, на знаходження числа за двома різницями, на знаходження середнього арифметичного та задач на рух).

Розвиток умінь учнів розв’язувати складені задачі. Організація навчання учнів розв’язувати задачі.

 

9. Методика ознайомлення учнів з величинами : довжина, маса, площа, час.

Загальні питання вивчення величин та одиниць їх вимірювання у початковій школі. Вимірювання довжини і площі. Ознайомлення з одиницями довжини і площі. Ознайомлення з масою тіла та одиницями її вимірювання. Формування часових уявлень в учнів.

 

10. Методика формування у молодших школярів початкових уявлень про дроби.

Ознайомлення з частинами. Задачі на знаходження частини числа та числа за його частиною. Порівняння частин.

Ознайомлення з дробами. Задачі на знаходження дробу від числа. Складені задачі у початковому курсі математики, які містять знаходження дробу від числа.

 

11. Методика вивчення алгебраїчного матеріалу в початковій школі.

Вирази зі змінною (підготовка до ознайомлення із змінною, ознайомлення із буквеним позначенням змінної, знаходження значень виразів із змінною). Розв’язування задач складанням числових виразів (підготовка учнів до розв’язування задач складанням виразу, ознайомлення учнів із способом послідовного складання виразу для розв’язання задачі, розв’язування задач із буквеними даними).

Рівняння (підготовча робота до введення рівнянь, розв’язування найпростіших рівнянь, в яких невідомим є компонент арифметичної дії), розв’язування задач складанням рівнянь. Нерівність зі змінною.

 

12. Методика вивчення геометричного матеріалу в початковій школі.

Розвиток просторових уявлень молодших школярів (орієнтування в напрямах руху і в розміщенні предметів відносно самого себе, відносно певної особи; порядкове розміщення предметів).

Формування уявлень про лінії та відрізки (крива і пряма лінії, ламана лінія; креслення відрізків за масштабом).

Ознайомлення з кругом і многокутником. Кути многокутника. Прямий кут. Прямокутник. Периметр многокутника.

Спостереження геометричних тіл і введення їх назв (куля, куб, циліндр, прямокутний паралелепіпед, конус, піраміда).

 




Переглядів: 2807

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІV. Методика навчання іноземної мови | VI. Методика навчання освітньої галузі «Природознавство»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.