VI. Методика навчання освітньої галузі «Природознавство»
1. Типи та структура уроків природознавства.
Типи уроків. Структура комбінованого уроку. Урок засвоєння нових знань. Узагальнюючий урок. Предметний урок. Урок-екскурсія. Нестандартні уроки природознавства.
2. Предметний урок з природознавства та його структура.
Структура предметного уроку. Роль даного уроку. Головні особливості предметного уроку.
3. Уроки-екскурсії з природознавства та їх характеристика.
Різновиди екскурсій з природознавства. Навчальна екскурсія з природознавства. Організація та проведення екскурсій у природу. Поточна екскурсія, підсумкова, позакласна екскурсія.
4. Методика формування природознавчих понять та уявлень.
Зміст та обсяг понять. Класифікація понять. Логічні операції з поняттями. Екологічні та природоохоронні поняття.
5. Характеристика методів спостереження при вивченні природознавства.
Спостереження як найважливіший метод пізнання природи. Завдання спостереження. Класифікація спостережень. Основні компоненти у структурі спостережень. План спостережень.
6. Наочні засоби та методика їх використання на уроках природознавства у початковій школі
Функції методів наочності. Демонстрація натуральних об`єктів. Демонстрація дослідів. Демонстрація зображень об`єктів, явищ.