МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Лекція № 15 - 16Організація колективної діяльності на уроці образотворчого мистецтва вимагає від педагога більших зусиль, ніж індивідуальна. Особливо складно організувати колективну роботу спільно-взаємодіючої форми, де потрібно враховувати взаємодію як усередині груп, так і між групами. Учителеві образотворчого мистецтва при виборі теми й методики колективної образотворчої діяльності необхідно враховувати наступне: - місце колективної діяльності в тематичному плані й у структурі уроку образотворчого мистецтва; - вікові особливості учнів - учасників колективної образотворчої діяльності; - посильність завдання й доступність образотворчої технології його виконання. Вибір форми й методики організації спільної діяльності багато в чому залежить від типу уроку образотворчого мистецтва, його основної мети: повідомити новий матеріал, закріпити пройдений або узагальнити знання учнів, отримані протягом декількох уроків. Колективна діяльність може бути використана як засіб активізації навчально-виховного процесу, спрямованого на досягнення поставлених завдань на уроці. Незважаючи на ряд переваг, спільно-взаємодіюча діяльність учнів на уроках образотворчого мистецтва має один недолік - складність оцінки індивідуальної діяльності кожного учня. Достоїнствами спільно-індивідуальної форми організації колективної діяльності є, по-перше, простота організації; по-друге, можливість простежити внесок кожного учня в колективний результат. Творчий характер колективної образотворчої діяльності проявляється у всьому, не тільки в спільному пошуку форм і засобів зображення, але й у пошуку нових форм спілкування. Підлітки самі розробляють сценарії ділових ігор, у яких налагоджують системи взаємозв'язку між групами й окремими учнями. Рольові позиції в ділових іграх дозволяють учням переборювати межі своїх реальних можливостей і ставати сміливіше, рішучіше в процесі експериментування з образотворчими матеріалами, у пошуку нових фірм і засобів зображення, що, в остаточному підсумку, відбивається на здобутку образотворчої творчості. Щоб процес колективної діяльності був посильним, а її результат відповідав естетичним вимогам, радував співавторів, потрібно скористатися наступними порадами досвідчених учителів образотворчого мистецтва: Ø краще використовувати кольоровий папір, зроблений самим учителем (пофарбувати більші аркуші в потрібні кольори), у роботі над «реалістичною» композицією, наприклад, багатопланове зображення пейзажу міста, села. Пофарбований папір дозволяє учням домальовувати аплікативні силуети гуашевими фарбами, пастеллю; Ø дотримуватись єдності колориту всієї роботи, гармонії кольору кожного із планів можна досягти підбором кольорового паперу для роботи в кожній із груп учнів, що виконує фрагменти колективної композиції; Ø дотримувати домірності деталей у колективній композиції, для цього необхідно видавати учням кольоровий папір, заздалегідь нарізаний на прямокутники або квадрати певного розміру; Ø давати в початкових класах шаблони із зображенням яких-небудь елементів композиції (жіночі фігури в хороводі, іграшки, посуд для ярмарку); силуети шаблонів повинні бути різноманітні й надавати учням найбільшу можливість для творчості; Ø використовувати роздавальний матеріал (репродукції, замальовки) і технологічні карти в ході колективної роботи, які доповнять уявлення дітей про предмети зображення й технології виконання завдання; Ø техніка виконання спільної композиції повинна бути нескладною й не вимагати багато часу для завершення проміжного етапу роботи, наприклад, просушування поверхні пофарбованого аркуша при спільно-послідовній формі колективної роботи утрудняє роботу конвеєра; Ø показ зразків, колективних робіт минулих років робить чітким уявлення учнів про обсяг майбутньої роботи, а також про естетику результату, на який спрямована спільна діяльність учнів. Щоб зміст і процес колективної діяльності були доступними кожному з її учасників необхідно: - знати рівень готовності учнів до виконання цієї роботи; - індивідуальні завдання, з яких складається спільна діяльність, давати з урахуванням можливостей кожного учня; - з урахуванням інтересів всіх учасників розподіляти ролі ділових ігор, які, як правило, супроводжують колективну образотворчу діяльність.
ТЕМА: Читайте також:
|
||||||||
|