МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА: СУЧАСНІ ДИДАКТИЧНІ ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ПО ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВУ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ
Методика викладання засновує свої положення на даних педагогічної науки. Проте одна наука педагогіка, без практики, не дає можливості оволодіти мистецтвом викладання, - вона лише указує загальні положення. І навпаки, одна практика, без теорії педагогіки, не дає можливості викладачу правильно будувати навчальний процес. Для успішної роботи в школі вчитель повинен добре знати основні положення сучасної дидактики і уміти їх творчо реалізовувати на практиці. Проблеми сучасної дидактики освітлюються в журналах "Педагогіка", "Народна освіта" і інших. Принципи навчання - певна система основних дидактичних вимог до навчання, дотримання яких забезпечує його ефективність. Основні дидактичні принципи навчання, розроблені у 80-і рр. ХХ ст. ( Лернер І.Я., Скаткін М.Н.): 1. Принцип виховуючого навчання. 2. Науковість навчання і його доступність. 3. Систематичність навчання і зв'язок його з практикою. 4. Свідомість і активність учнів при керівній ролі вчителя. 5. Принцип єдності конкретного і абстрактного (наочність в навчанні). 6. Принцип міцності засвоєння знань і всебічного розвитку пізнавальних сил учнів. 7. Принцип колективного характеру навчання і врахування індивідуальних особливостей учнів. 8. Принцип переходу від навчання до самоосвіти. 9. Принцип позитивного емоційного фону навчання. (У традиційній дидактиці використовуються в основному 6 принципів. Три останніх не увійшли до підручників з педагогіки).
Дидактичні принципи визначають зміст, форми організації і методи навчання. До основних сучасних дидактичних принципів відносять: 1. Принцип науковості. Полягає в підборі матеріалу, який відповідав би структурі певної галузі знань і навчального предмету, специфіці його розділів і тем. Викладати предмет на основі перевірених наукових даних, використовувати новітні досягнення науки, зв'язок з іншими дисциплінами. 2. Принцип систематичності і послідовності. Система і послідовність у викладанні дисципліни. Навчальний матеріал засвоюють двічі - в початковій школі і середній: від простого до складного. Розміщення навчального матеріалу за принципом лінійності (винавчання нового матеріалу з повторенням попереднього). 3. Принцип доступності, дохідливості викладання. Чим складніший матеріал, тим доступніше, простіше необхідно його подавати. 4. Принцип зв'язку навчання з практикою. Використання на уроках життєвого досвіду учнів, розкриття практичної значущості знань, застосуванні їх в практичній діяльності. 5. Принцип свідомості і активності учнів. Використання проблемних методів навчання, залучення всіх психічних процесів, які сприяють активізації пізнання. 6. Принцип наочності. Наочність буває: натуральна (рослини, звірі, явища природи і ін.), образна (картини, таблиці, моделі, муляжі і ін.), символічна (графіки, діаграми, схеми, формули). 7. Принцип міцності знань, умінь і навиків. Збереження в пам'яті набутих знань, умінь і навиків. Прийоми реалізації: повторення навчального матеріалу, запам'ятовування пройденого матеріалу в поєднанні з пройденим раніше; групування матеріалу з метою його систематизації; використання різних вправ і методик, форм і підходів, самостійної роботи як творчого застосування знань. Читайте також:
|
||||||||
|