МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основи технології роботи залізничних вокзалів.
Залізничний вокзал представляє сукупність будівель, споруд і улаштувань, необхідних для обслуговування пасажирів і надання їм додаткових послуг. Робота вокзалів регламентується наступними нормативними документами: - правилами технічної експлуатації залізниць України (ПТЕ); - типовим технологічним процесом роботи вокзалів; - будівельними нормами і правилами; - нормами попарної безпеки та іншими нормативами. I. В залежності від категорії пасажирів, які обслуговуються, вокзали діляться на : - вокзали, які використовуються лише для обслуговування пасажирів дальнього сполучення; - вокзали, які використовуються лише для обслуговування пасажирів приміського сполучення; - об’єднані вокзали, які використовуються для обслуговування пасажирів усіх сполучень із можливістю залучення різних видів транспорту. II. З врахуванням обсягів і характеру роботи з пасажирами, значення адміністративно-господарського центра, де розміщується вокзал, залізничні вокзали класифікуються за класами наступним чином: - позакласні вокзали (Київський, Харківський, Одеський та інші); - Iкласу, розміщуються, як правило в обласних і інших великих центрах і культурних містах; - II класу, які функціонують в обласних промислово-господарських центрах і курортних містах з меншим обсягом роботи (Лозова); - III классу вокзали обслуговують пасажиро потоків середніх розмірів в районних центрах і на вузлових станціях. III. В залежності від схеми колійного розвитку станцій і розміщення пасажирських будівель відносно перонних колій вокзали діляться на (рис. 10.4): - бокові вокзали, які розміщуються з боку від наскрізних прийомо-відправних (перонних) колій (основний тип вокзалів); - острівні розміщуються між прийомо-відправними коліями; - бокові-острівні вокзали, у яких одна частина приміщень розміщена між прийомо-відправними коліями, а інша – збоку (із сторони міста); - поперечні (тупикові),прийомо-відправні колії закінчується тупиками у загальній розподільчій пасажирській платформі; форма пасажирської будівлі може мати вигляд букв П, Г, Т або прямокутника; - комбіновані вокзали, до яких примикають перонні колії для поїздів місцевого і приміського сполучень тупикові, а для поїздів дальнього сполучення – наскрізні. IV. В залежності від об’єму пасажирської будівлі (ПБ) і розрахункового числа пасажирів, які можуть одночасно знаходитися на вокзалі установлена наступна класифікація вокзалів: - крупні: об’єм не менше 25 тис. м3, розрахункова кількість асажирів не менше 1500 пас.; - великі: об’єм 13-25 тис. м3, розрахункова кількість пасажирів 700-1500 пас.; - середні: об’єм 5-13 тис. м3, розрахункова кількість пасажирів 200-700 пас.; Рисунок 10.4. Типи залізничних вокзалів - малі: об’єм до 5 тис. м3, розрахункова кількість пасажирів до 200 пас. Залізничні вокзали мають в своєму складі наступні приміщення: - вестибуль; - касові зали; - зали очікування; - кімнати матері і дитини; - кімнати тривалого відпочинку; - ресторани, кафе, буфети; - багажні приміщення; - камери схову ручного поклажу; - кіоски, магазини; - туалети, перукарні та інше. Технологічний процес роботи вокзалу повинен забезпечувати високу культуру обслуговування пасажирів протягом всього часу їх знаходження на вокзалі, скорочення тривалості виконання всіх операцій з обслуговування пасажирів. Він повинен передбачати наступне: - ув’язку роботи всіх структурних підрозділів вокзалу і графіком руху поїздів і роботою місцевого транспорту; - специфікацією вокзальних приміщень і раціональне їх розміщення з метою досягнення мінімальних тривалостей виконання технологічних операцій; - раціональну організацію пасажиропотоків приміщеннях вокзалу, на платформах, переходах і привокзальній площі; - ефективну роботу квиткових і багажних кас, довідкової служби, камер схову; - організацію роботи обслуговуючого персоналу з використанням передових методів обслуговування пасажирів; - порядок прибирання приміщень вокзалу, платформи і площ; - механізацію і автоматизацію технологічних операцій. Технологічний процес роботи вокзалу включає наступні розділи: - технічну характеристику з генеральним планом вокзалу, де наводяться дані про його приміщення, перонні колії, платформи і всі технічні засоби; - виробнича характеристика передбачає дані про кількість дальніх, місцевих і приміських пасажирів і поїздів, що прибувають і відправляються; обсяги переробки багажу і ручної поклажі; пропускну і переробну спроможність цехів вокзалу; - порядок обслуговування пасажирів (організацію пасажиро потоків, квиткових і багажних операцій, роботи камер схову, інформаційно-довідкової роботи); - організацію побутового обслуговування пасажирів і прибирання вокзалу; - оперативне планування роботи вокзала; - система стимулювання працівників вокзалу; - план соціально-економічного розвитку вокзала на перспективу. Технологічні процеси вокзалу і станції повинні бути взаємноузгодженими. На вокзалі необхідно забезпечити розділення: - потоків дальніх і місцевих пасажирів від приміських; - багажного транспорта від пасажиро потоків; - потоків пасажирів і багажа по прибуттю і відправлення. Пасажир повинен прямувати вокзалом найкоротшим шляхом, переходячи з одного приміщення в інше і вирішуючи всі питання, пов’язані з його поїздкою (рис. 10.5).
Рисунок 10.5. Схема потоковості в обслуговуванні пасажирів на вокзалі (а-відправлення, б-прибуття пасажира). Правильно поставлена робота довідково-інформаційної служби вокзалу приводить до мінімумаму лишні переходи пасажирів для з’ясування різних питань, пов’язаних з поїздкою. Для цього інформація пасажирів повинна мати: - всі дані про поїзд; - час початку і закінчення посадки; - порядок розміщення вагонів в составі (їх нумерація); - розміщення в вокзалі проходів для пасажирів. Для регулювання переміщення пасажирів на платформах їх обладнують різними покажчиками. Останнім часом вони бувають світловими. Для доведення необхідної інформації до пасажирів використовують радіо, зорова довідка і бюро. Крім того, на залізничних вокзалах широко використовується різноманітні зорові довідки у вигляді покажчиків, плакатів, таблиць, розкладів, вартості проїзду, оплати багажу та інше. Організація посадки пасажирів на станціях починається із сповіщення пасажирів з інформацією про відправлення конкретного поїзда, щоб надати можливість пасажирам своєчасно зорієнтуватися і прийняти відповідне рішення. Організація продажу квитків має важливе значення в забезпеченні високоякісного обслуговування пасажирів. Квиткові каси поділяються на наступні види: - каси добового продажу квитків в день від’їзду організовують у вокзалах для пасажирів прямого і місцевого сполучень; - приміські каси призначені для пасажирів приміського сполучення; - каси попереднього продажу квитків улаштовуються, як правило, в містах. Попередній продаж квитків здійснюється на підставі замовлень на квитки по телефону, пошті, Інтернету, при особистому зверненні пасажирів із доставкою додому, на підприємства, бази відпочинку та інше. Для комплексної автоматизації квитково-касових операцій розроблено і впроваджено в практику електронну систему „Експрес УЗ”. Система „Експрес УЗ” визначає вартість проїзду, друкує проїзні документи, враховує вільні місця в поїздах, вказує їх за вимогою касирів автоматично, інформує пасажирів і касирів про вільні місця, підраховує суми від продажу квитків, складає статистичну і фінансову звітність. В системі „Експрес УЗ” касир на підставі замовлення пасажира набирає про нього дані на пульті, через декілька секунд отримує відповідьі друкує квиток. Камери схову ручної поклажі пасажирів можуть бути наступних видів: - стаціонарні обслуговуються комірниками; - стаціонарні автоматичні; - пересувні. Технологія роботи багажних приміщень представляє складову частину технологічного процесу вокзалу. В умовах значних обсягах багажу багажні приміщення спеціалізуються по прибуттю і відправленню. В багажних касах і приміщеннях для його зберігання виконуються наступні операції: - прийом і обробка багажу по відправленню; - обробка і видача прибулого багажу; - перевантаження транзитного багажу, а також вантажів, які перевозяться пасажирською швидкістю; - розрахунки за перевозу. При обробці багажу при відправленні виконуються наступні операції: - огляд упаковки, відповідних написів, зважування; - вписування в ярлик номер квитка, станції призначення, число місць і масу; - реєстрація в книзі прийому і здавальну відомість; - маркування, транспортування і завантаження в багажний вагон. Оплата проведення багажу здійснює пасажир в багажній касі. Пасажиру видається багажна квитанція, на підставі якої пасажир отримує багаж на станції призначення. Після звірення її із даними в дорожній відомості товарний касир приймає від пасажира плату за збереження багажу. Організація прибирання вокзальних приміщень забезпечує культуру обслуговування пасажирів. Добове прибирання виконується щоденно, часто в ночі, коли бувають найменші обсяги руху. Періодичне прибирання вокзальних приміщень при необхідності протягом доби з метою постійного забезпечення встановлених санітарно-гігієнічних вимог. Воно не проводиться в періоди, коли проводиться добове прибирання. Генеральне прибирання проводиться, як правило, вночі тричі за місяць штатними робітниками вокзалу.
Читайте також:
|
||||||||
|