Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Робота з протилежностями

Розширення свідомості

Фігура і фон

Тут і тепер

При проведенні роботи з клієнтом принцип «тут і тепер» нагадує психотерапевтові про важливість постійно повертати увагу клієнта до ситуації, що актуально переживається ним, настроюючись на майбутню роботу разом з психотерапевтом на рішення цієї ситуації, а не на відхід від неї в роздуми про минулому і майбутньому. Разом з цим принципом гештальт відрізняє ще ряд принципових положень.

Це вже згаданий принцип цілісності і фігуративності. Підкреслюючи необхідності цілісного сприйняття, врахування взаїмовпливу всіх внутрішніх і зовнішніх чинників, що впливають на клієнта, Перлз виділяв в цій цілісній картині фігуру і фон. Такий комплексний підхід допомагає об’єктивніше оцінити і кожен з елементів гештальту, бо те, що окремо виглядає недоліком, в комплексі може виявитися важливим чинником психічної адаптації і взаємодії інших елементів.

Гештальттерапія бачить своє завдання в тому, щоб зруйнувати у клієнта порочний гештальт (неправильне, таке, що психотравмує сприйняття себе і ситуації), а потім допомогти самому сконструювати новий позитивний гештальт. Фактично тільки сам клієнт може збудувати новий, позитивніший із його точки зору гештальт свого життя.

Часто як наочний приклад різного гештальту сприйняття однієї і тієї ж ситуації приводяться різні картинки, перевернувши які ми отримуємо абсолютно протилежні вирази емоцій. Ці прийоми підкреслюють, що наше сприйняття вельми суб'єктивно і часто залежить не від об'єкту, а від того, як ми на нього дивимося.

Інший найважливіший принцип гештальттерапії - це принцип розширення свідомості.

Цей термін, так само як «тут і тепер», набув поширення і в інших видах психотерапії і навіть у філософії і педагогіці. Суть його полягає в тому, щоб дозволити клієнтові побачити, здавалося б, нерозв'язну ситуацію з іншого боку (або з різних боків), і тим самим вихід з неї. У ширшому сенсі розширення свідомості дозволяє людині в цілому поглянути по-іншому на все своє життя і на себе в цьому житті, побачити не тільки шляхи подолання перешкод, але і можливості повнішої самореалізації.

Часто прийоми розширення свідомості цілеспрямовано використовуються для того, щоб поміняти місцями фігуру і фон, тобто фон (або його фрагменти) зробити фігурою (вивести на перший план, в центр уваги), а фігуру (що невиправдано займала центральне місце в свідомості і заважала правильному баченню ситуації) перевести у фон.

Наступний принцип - робота з протилежностями. Наше сприйняття «зашлаковане» штампами. Ми вільно або мимоволі відносимо людей і їх вчинки (включаючи наші власні) до різних оцінних категорій типу «добрий - злий», «хороший - поганий», «корисний - шкідливий», такий, що «захищається - нападає», «ми - вони» тощо.

У гештальттерапію включено вправи, які дозволяють нам переконатися в необ'єктивності наших оцінок, а нерідко і в їх подвійності. Така подвійність емоційного сприйняття однієї і тієї ж людини, вчинку, події в психології називається амбівалентністю відчуттів.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. IV. Практична робота.
  3. VI. Домашня робота.
  4. VI. Практична робота .
  5. VI. Практична робота .
  6. VI. Практична робота.
  7. VI. Практична робота.
  8. VI. Практична робота.
  9. VI. Практична робота.
  10. VI. Практична робота.
  11. VI. Практична робота.
  12. VI. Практична робота.




Переглядів: 625

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 7. Гештальттерапія | Амбівалентність відчуттів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.