Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 7. Гештальттерапія

 

1. Основні принципи гештальттерапії

2. Психотерапевтичний процес в рамках гештальттерапії

3. Психотехніки в гештальттерапії

4. Психодрама Я. Морено

5. Критичний аналіз гештальттерапії

Література [1; 3; 6; 8; 12; 18; 22; 26; 27]

1. Основні принципи гештальттерапії

Одним з найбільш популярних напрямів сучасній психотерапії вважається гештальттерапія, яка багатьма авторами включається в гуманістичну психотерапію. Вона виникла з гештальтпсихології.

Слово гештальт може бути перекладене з німецької мови і як цілісний образ, і як конструкція, в такому широкому сенсі воно і розуміється.

Гештальтпсихологія, як і гештальттерапія, виходять з твердження, що психологія (і тим більше психотерапія) повинна займатися не окремими елементами особистості, ізольованими психічними процесами, чинниками психологічної дії, а розглядати їх в єдиному комплексі і взаємозв'язку.

У гештальттерапії знайшли своє віддзеркалення багато теоретичних підходів і практичні прийоми не тільки з гештальтпсихології, але і з психоаналізу, тілесної терапії, екзистенціальної терапії. Проте це не просто механічне з'єднання різних ідей і технічних прийомів, а достатньо струнка і обґрунтована система, яка по праву вважається самостійним напрямом психотерапії.

На Заході гештальттерапія виявилася найбільш поширеною серед непрофесійних психотерапевтів. Нею в достатньо короткі терміни опановують психологи, соціальні працівники, педагоги. Там вона має, мабуть, найбільш тісні зв'язки з системою соціальної роботи.

Автором гештальттерапії вважається Федерік (Фріц) Перлз (1893-1970). Спочатку він захопився психоаналізом, але, працюючи в госпіталі з пацієнтами, що перенесли черепно-мозкові травми і шокові стани, відчув потребу в дієвішій допомозі їм.

Гештальт в психології розглядається як функціональна структура, яка за властивих їй законах упорядковує різноманіття окремих явищ.

Гештальттерапія (від йому. Gestalt - образ, форма і therapeia - турбота, відхід, лікування) - це складний синтез психоаналізу, екзистенціальної психології, біхевіоризму (підкреслення очевидного в поведінці), психодрами (відредагування конфліктів) і дзен-буддизму (мінімум інтелектуалізації і фіксація на усвідомленні сьогодення).

Перлз відкинув класичний психоаналіз (хоча залишив багато його робочих елементів), вважаючи помилковими і неефективними фрейдівські «копання» в ранніх дитячих спогадах.

Основними поняттями гештальттерапії є відношення фігури і фону, усвідомлення потреб і зосередження на сьогоденні, протилежності, функції захисту і зрілість [10].

Перлз вважав, що на людину і її психологічні проблеми не стільки впливають минулі (і тим більше ранні дитячі спогади), скільки в першу чергу сьогодняшні і до певної міри очікувані події. Цей принцип роботи з сьогоденням, а не з минулим Перлз назвав «тут і тепер». (Треба сказати, що цей принцип так чи інакше присутній і в біхевіоризмі і навіть в деяких фрейдистських для поста школах психоаналізу.)


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 880

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Робота з протилежностями

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.