Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мова виступу

 

Для того, щоб викликати інтерес в аудиторії та утримати увагу присутніх до кінця виступу, потрібно як слід засвоїти всі функції мо­ви та навчитися бути уважним до якості і сили використовуваних слів. А для цього кожному промовцю слід навчитися визначати цілі й результати, яких він бажає досягти завдяки своїй промові, передбача­ти, хоча б до певного ступеня, її наслідки. Відомо, що слова вплива­ють на людей непередбачувано. І від того, яке вони справлять вра­ження і як довго закарбуються в їхній пам'яті, нарешті залежать і ав­торитет, і громадське становище, і навіть майбутнє багатьох громад­ських діячів і професіоналів.

Оратор повинен стежити за якістю своєї мови. Більшість людей фік­сують факт і пам'ятають, що мова виступаючого була надто цікавою і професійною, але майже ніхто не спроможний точно визначити, в чому ж конкретно полягала ця професійність. Якість і майстерність мови, бе­зумовно, ніяк не означають, що мова має бути надмірно вишуканою та пишною. Заява, виголошена колись Джозефом, вождем одного з племен американських індійців, є класичним прикладом якісного використан­ня мови та виразу: «Я більше не буду воювати, ніколи!». Це - геніаль­ний зразок точної передачі думки - тут усі розуміють мету і сенс вислов­леного і пробачають неправильність граматичної конструкції виразу.

Існують десять основних заповідей, які має знати кожний оратор. Зрозуміло, наведений нижче їх перелік не є чимось непохитним і не­змінним, це лише привід для роздумів. Отже, оратор повинен:

бути простим у спілкуванні. Вивчати характеристики і закони яс­ної та простої і зрозумілої всім мови;

бути відкритим і чітким у висловленні своєї думки. Часто дві тре­тини змісту доповіді мають бути підпорядковані підтримці і пояс­ненню основної теми. Необхідно намагатися розкрити її різні ас­пекти і під різним кутом зору, але не робити виступ «напханим» розрізненими темами і такими, що не доповнюють одна одну;

бути конкретним. Спеціальні терміни і вузькопрофесійні вислов­лення зменшують кількість потенційних прибічників промовця, а інколи й призводять до загального непорозуміння;

бути зрозумілим при викладенні змісту теми. Посилатися на фак­ти й апелювати до здорового глузду;

бути особистістю. Вживати свої індивідуальні, притаманні лише його мові слова та вирази;

бути врівноваженим. Використовувати плавний ритм мови. Уникати речень і тем, які відволікають від розкриття основної ідеї виступу;

бути енергійним. Не вживати великої кількості вступних слів, над­то гучних та ідеоматичних висловів або ж вживати їх у сполучен­ні із загальноприйнятими та зрозумілими всім виразами;

бути цілеспрямованим. Аудиторія надає значення лише тому, що вона чує, і прагнення доповідача, якщо вони не підкріплені ваго­мими словами, не викличуть у слухачів особливого сприйняття;

бути красномовним. Час від часу вживати риторичні фрази та ви­рази, що збільшить ефект виступу. Іноді навіть легка алітерація може справити потрібне враження;

адаптуватися до ситуації. Вивчати аудиторію слухачів. Спробува-ти прищрсувати доповідь_до її потреб і сподівань.

Насамперед оратор має розвивати здібності швидкого сприйняття та вміння оцінити якість і професійність своєї мови, а потім постарати­ся застосувати наведені правила у процесі підготовки своєї доповіді.


Читайте також:

  1. Ви маєте готуватись до виступу згідно плану
  2. Ви маєте готуватись до виступу згідно плану
  3. Високий ступінь майстерності публічного виступу, мистецьке володіння словом.
  4. Жанри публічного виступу
  5. Культура сприймання публічного виступу. Уміння ставити запитання, уміння слухати
  6. Мистецтво усного виступу.
  7. Організація виступу
  8. Поняття про невербальну комунікацію. Класифікація невербальних засобів спілкування ті їх роль під час ораторського виступу.
  9. Поняття про стратегію і тактику виступу
  10. Предмет виступу
  11. Причини збройного виступу самостійників




Переглядів: 508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація виступу | Подання доповіді

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.