Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Подання доповіді

 

Хтось із знаменитостей якось зазначив: «Не так важливо, що ви ска­зали, а важливо - як ви це зробили». До цього хотілося б додати ще одну думку: «...І коли ви це сказали, що ви при цьому робили?». У цих словах афористично містяться основні елементи мистецтва подання доповіді.

Уже із самого початку виступу промовець має встановити контакт з аудиторією. Щоб його промова стала свідченням взаєморозуміння і під­тримки, йому насамперед потрібно завоювати справжнє почуття довіри та поваги публіки, яке потім повинно підтримуватися протягом усього виступу. Як він рухається, в якій позі стоїть, зоровий контакт, вираз його обличчя, рух рук, і, нарешті, одяг, - усе це вмить оцінюється аудиторією. Мають також значення і внутрішні імпульси оратора, його психологіч­ний вплив на публіку. Якщо він вимовляє 125-145 слів за хвилину, йому вдасться утримати увагу слухачів протягом усього виступу, особливо, як­що при цьому він використовує різноманітні інтонації та модуляції голо­су. Це надає його словам більшого сенсу та сили. Тембр і модуляція го­лосу часто засвідчують, вірить він у те, що говорить, чи ні. Це також до­дає йому «кредит» довіри або ж, навпаки, послабляє його позиції, що впливає на результати виступу. Можна нагадати один випадок. Під час виборчої кампанії один із претендентів після завершення свого довго­го і нудного виступу, який він, однак, вважав досить вдалим, звернувся до аудиторії з пропозицією задавати йому запитання. Із зали пролуна­ло лише одне запитання: «Скажіть, хто ще балотується на виборах?».

Для того, щоб успішно подати свою промову, - уявимо при цьому, що доповідь сама по собі досить змістовна, - потрібно виголосити її з натхненням, донести до свідомості слухачів, зробити жвавою та енер­гійною і постаратися позбавитися від нервозності. Простий, але не дуже напористий, звичний і вільний стиль мови швидше приверне увагу й інтерес слухачів, а зміна тембру голосу та манери подання матеріалу ще більше зміцнить симпатії публіки і примусить її слуха­ти ще з більшою увагою та віддачею. Для використання техніки ора­торського мистецтва необхідно вивчити основи володіння голосови­ми можливостями, способи, послідовність і найбільш сприятливий час для застосування різних голосових характеристик. Слід також звикнути до думки, що кожна промова має бути ретельно підготовле­ною та відрепетированою. Якщо промовець прагне виглядати при­родно, йому потрібно навіть вивчити основний зміст свого виступу напам'ять, вірити в те, що говорить, бути впевненим у своїх здібнос­тях та в умінні взаємодіяти з конкретною публікою в конкретних обста­винах, мати хорошу дикцію і палке бажання повести за собою людей.

Щодо аплодисментів, то доречно пригадати слова Бішора Фултона Дж. Шіна, який сказав:

«Оплески перед початком виступу оратора означають вираз довіри.

Оплески під час виголошення промови вказують на те, що у слуха­чів є надія, що далі виступ стане кращим.

Оплески наприкінці промови - це вираз загального полегшення, що вона, нарешті, закінчилася».

1. .

 



Читайте також:

  1. IV. Подання нового матеріалу
  2. Введення обліку та подання звітності платниками єдиного податку
  3. Введення обліку та подання звітності платниками єдиного податку
  4. Види відповідальності і терміниподання податкової декларації
  5. Внесення до постанови подання прокурора
  6. Внесення до постанови подання прокурора
  7. Графічне подання інформації
  8. Для підсилення ефекту доцільно заздалегідь підготуватися і надіслати тези доповіді і список виступаючих у дебатах.
  9. Загальний порядок подання позову
  10. Загальні вимоги до подання фінансової звітності
  11. Закриття рахунків, порядок подання і утвердження звітів установ
  12. Касаційне провадження в цивільному процесі: завдання, право і строк оскарження і внесення подання.




Переглядів: 406

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мова виступу | Сутність і характеристики колективу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.