МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Сутність і характеристики колективу.Тема 13. Правові режими ефективної діяльності персоналу Сьогодні люди, як правило, працюють в складі соціальних груп. Група – це: · сукупність людей, поєднаних спільністю інтересів, професій, діяльності; · відносно уособлене об’єднання незначної кількості людей (звичайно не більше 10), які знаходяться у достатньо стійкій взаємодії та здійснюють спільні дії протягом тривалого терміну часу; · двоє чи більше людей, які взаємодіють між собою і взаємно впливають один на одного; · відносно стійка сукупність людей, що має спільні інтереси, цінності та норми поведінки, які формуються в межах історично визначеного суспільства; · певна кількість працівників, які дотримуються спільних норм і прагнуть задовольняти свої потреби досягненням групової мети; · два чи більше індивіда, які мають спільні цілі, виконують різні обов’язки, залежать один від іншого, координують спільну діяльність і сприймають себе як частину єдиного цілого . В управлінні бізнесом менеджери мають справу із середніми і малими соціальними групами, для їх ідентифікації зробимо визначення. Колектив – середня соціальна група, що об’єднує людей, зайнятих вирішенням конкретних завдань, ґрунтується на спільності цілей, принципів співробітництва, сполученні індивідуальних і групових інтересів, та працює на одному підприємстві чи в одній організації. Група – мале соціальне об’єднання людей, які безпосередньо контактують між собою на основі спільних цілей, норм поведінки, сполучення індивідуальних і групових інтересів. В наступному викладенні будемо вважати, що в групу входять співробітники одного підрозділу. До загальних характеристик колективів відносяться наступні:
· наявність спільної мети у всіх членів групи. Мета може формуватися як поєднання індивідуальних цілей чи задаватися ззовні у відповідності з місією організації; · ототожнювання членів групи з колективом і психологічне визначення колег на основі спільних інтересів, принципів, ідеалів, схожості та взаємній доповнюваності характерів, темпераментів, тощо; · усвідомлення учасниками належності до групи і відмінності (тимчасової) від інших людей, представників інших колективів; · постійна взаємодія між членами колективу, яка має характер безпосередніх контактів, особистих розмов, взаємодопомоги. У групі працівники безпосередньо спілкуються між собою, придаваючи формальній взаємодії „людську форму”. Взаємодія учасників колективу дозволяє: - компенсувати обмеженість фізичних та інтелектуальних можливостей кожного окремого працівника; - виконати набагато більший обсяг роботи завдяки розподілу і спеціалізації праці, духу змагання, згуртованості колективу;
· структурованість колективів. Кожен колектив має певну структуру: - соціально-демографічну (у відповідності з віком, статтю, освітою, професійною підготовкою і т.п.); - соціально-психологічну (у відповідності із симпатіями, антипатіями); - поведінкову (у відповідності з активністю, мотивами поведінки працівників); - політичну (у відповідності з інтересами, політичними уподобаннями, належністю до певних угруповань); - функціональну (у відповідності з виробничими завданнями учасників колективу). · розподіл серед учасників колективу виробничих (функціональних) та між особистих (підтримуючих ролей). Фахівцями вважається, що для ефективної роботи колективу у його складі повинні бути люди, що грають наступні ролі: - координатора (керівника колективу); - генератора ідей (розроблює варіанти рішення проблем); - контролера (оцінює ідеї, спонукає інших до роботи); - шліфувальника (вміє ув’язати рішення проблеми з іншими завданнями організації); - ентузіаста (залучає своїм прикладом колег на дії по реалізації визначеної мети); - посередника (здійснює контакти між групою і зовнішнім середовищем, забезпечує єдність дій членів колективу); - виконавча (реалізує чужі ідеї, виконує доручення); - помічника (людина, що знаходиться на других ролях, сприяє діям інших). У невеликому колективі ці роли потрібно поєднувати. · наявність певної культури, вираженої у спільних цінностях, традиціях, правилах і нормах поведінки працівників колективу; · керівництво, яке забезпечує раціональну організацію спільної діяльності людей, розподіляє між ними завдання, проводить продумані заходи щодо згуртування колективу; Важливими характеристиками колективу є рівень згуртованості, психологічної сумісності, психологічний клімат, психологічний стан людей. Згуртованість – це психологічна єдність працівників по най важливішим питанням життєдіяльності колективу. В основі психологічної і соціально-психологічної сумісності знаходиться відповідність темпераментів, професійних і моральних якостей працівників, однорідність їх мотивів діяльності. Психологічний стан характеризується рівнем задоволеності працівників своїм положенням в колективі. На нього впливають характер, зміст і престижність роботи, розміри винагороди, перспективи зростання, умови праці, психологічний климат. Читайте також:
|
||||||||
|