МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Переведення дробових чисел2.3.1. Переведення з системи числення q=10 в систему p<q
Теоретичною основою даного методу є представлення відомого дробового числа , заданого у системі числення q, у вигляді . (2.4) Записавши цей вираз за схемою Горнера, одержимо . (2.5) Якщо праву частину (2.5) помножити на основу р, то отримаємо неправильний дріб, в цілій частині якого буде цифра . Нова дробова частина набуде вигляду . Помноживши одержану дробову частину на р, знайдемо другу цифру . Повторивши процес множення раз, одержимо останню цифру шуканого число . Операція множення виконується в системі числення з основою q, в якій представлене вихідне число. Приклад 2.4. Перевести десятковий дріб Bd=0.671875 в двійкову систему числення. Розв’язання. У даному випадку q=10, p=2. На лістингу 8 наведено покрокову роботу алгоритму множення, реалізовану засобами пакету Mathcad. Робота даного алгоритму починається із задання числа Bd, початкового значення лічильника і=0 та початкового значення шуканого числа Bр=0. Далі m+1 раз виконується послідовність операцій: , , , , за допомогою якої виділяється ціла частина числа, змінюється значення лічильника, формується черговий розряд числа та обчислюється дробова частина нового числа. Це ж саме завдання можна виконати програмними засобами пакету Mathcad. Програму реалізації даного алгоритму наведено на лістингу 9. За допомогою програми Per_Mno_d_10_p(B,p,m) здійснюється перетворення числа у вектор, після чого формується шукане число.
2.3.2. Переведення з системи числення p в систему q=10 (р<q)
У даному випадку переведення правильних дробів з m цифрами після коми здійснюється шляхом ділення цифри молодшого розряду на основу p, після чого додається цифра наступного розряду заданого числа і одержана сума ділиться на основу p. Таку операцію потрібно повторити ще раз, використовуючи, як ділене на кожному кроці суму, одержану на попередньому кроці. Обчислення при цьому виконуються в системі числення з основою q. Приклад 2.5. Перевести двійкове число В2=0,10011 в десяткову систему за допомогою вищеописаного алгоритму. Розв’язання. У даному випадку q=2, p=10. На лістингу 10 наведена покрокова реалізація роботи алгоритму, виконана засобами пакету Mathcad. Виконання даного алгоритму починається із задання числа B2 у вигляді вектора Bv, початкової суми S=0 та обчислення кількості компонент вектора m:=last(Bv). Далі m-1 раз виконується послідовність операцій , передбачених вищеописаним алгоритмом. Це ж саме завдання можна виконати програмними засобами пакету Mathcad. Програми реалізації даного алгоритму наведено на лістингу 10. За допомогою програми Dch_vec(B,m) здійснюється перетворення дробового числа у вектор, а за допомогою програми PerD_mno(v) здійснюється реалізація алгоритму множення. На цьому ж лістингу проілюстровано переведення дробових чисел В2=0.101011 і В8=0.53, заданих, відповідно, у двійковій і вісімковій системах числення, в десяткову систему. Читайте також:
|
||||||||
|