МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Соціальні наслідкиЕкономічні наслідки корупції 1. Розширюється тіньова економіка. Це призводить до зменшення податкових надходжень і ослаблення бюджету. Як наслідок - держава втрачає фінансові важелі управління економікою, загострюються соціальні проблеми через невиконання бюджетних зобов'язань. 2. Порушуються конкурентні механізми ринку, оскільки часто у виграші виявляються не той, хто конкурентоспроможний, а той, хто зміг отримати переваги за хабарі. Це тягне за собою зниження ефективності ринку і дискредитацію ідей ринкової конкуренції. 3. Сповільнюється поява ефективних приватних власників, в першу чергу - через порушення в ході приватизації. Наслідки ті ж, що в п.2. 4. Неефективно використовуються бюджетні кошти, зокрема - при розподілі державних замовлень і кредитів. Це ще більше посилює бюджетні проблеми країни. 5. Підвищуються ціни за рахунок корупційних "накладних витрат". В результаті страждає споживач. 6. Втрачається довіру агентів ринку до здатності влади встановлювати і дотримуватися чесні правила ринкової гри. Погіршується інвестиційний клімат і, отже, не вирішуються проблеми подолання спаду виробництва, оновлення основних фондів. 7. Розширюються масштаби корупції в неурядових організаціях (на фірмах, підприємствах, в громадських організаціях). Це веде до зменшення ефективності їх роботи, а значить, знижується ефективність економіки країни в цілому.
1. Відволікаються колосальні кошти від цілей суспільного розвитку. Тим самим загострюється бюджетна криза, знижується здатність влади вирішувати соціальні проблеми. 2. Закріплюються і збільшуються різке майнове нерівність, бідність великої частини населення. Корупція підстьобує несправедливе і несправедливе перерозподіл коштів на користь вузьких олігархічних груп за рахунок найбільш вразливих верств населення. 3. Дискредитується право як основний інструмент регулювання життя держави і суспільства. У суспільній свідомості формується уявлення про беззахисність громадян і перед злочинністю, і перед обличчям влади. 4. Корумпованість правоохоронних органів сприяє зміцненню організованої злочинності. Остання, зливаючись з корумпованими групами чиновників і підприємців, посилюється ще більше за допомогою доступ до політичної влади і можливостям для відмивання грошей. 5. Збільшується соціальна напруга, що б'є по економіці і загрозлива політичної стабільності в країні.
Політичний аспект полягає: 1. у втраті корумпованим державним апаратом і його ланками керованості і надійності і часто внаслідок цього неможливість проводити через нього державну політику, виражену в законах та інших нормативних актах; 2. у фактичній залежності громадян не від законів, що регулюють суспільні відносини, а від свавілля корумпованих представників державного апарату і, по-третє, у створенні та укоріненні в суспільній свідомості негативного образу політичного режиму як корумпованого. В якості різновиду відхиляється політичної поведінки політична корупція відома з давніх часів. Мабуть, першим термін «корупція» стосовно до політики вжив ще Аристотель, визначаючи тиранію як корумповану (неправильну, «зіпсовану») форму монархії. Про неї писали Макіавеллі, Рycco і багато інших мислителів минулого. У XX в. через зростання масштабів політичної корупції ця проблема набула особливої значущості. Специфіка політичної корупції полягає в тому, що вона являє собою верхівковий тип корупції, що значно відрізняється від рівня низового. Справа в тому, що корисливі мотиви на нижчих рівнях соціальної організації (ГИБДД, чиновники нижчих рангів, викладачі, лікарі і т.д.) мають, як правило, конкретне матеріальне втілення: чітко обумовлені суми грошей або обсяги запитуваних послуг. У ситуації з корупцією політичної та розмір винагороди, і сам факт цієї винагороди часто приховані від очей громадськості і правоохоронних структур. Політична корупція - явище багатолике. Вона проявляється в різних видах, формах і політичних процесах, в тому числі і виборчих процесах »[17] Луньов В.В. відзначає, що політична корупція паразитує в основному на державних (бюджетних) грошах, а також грошах середнього та великого бізнесу. Мотивація в чисто політичній корупції ускладнена. У ній фактичні корупційні дії виступають лише засобом досягнення політичних цілей. Тут корислива мотивація вторинна [18] Політична сутність корупції проявляється також у тому, що корупція може бути засобом боротьби за владу (збереження влади). З одного боку, владні структури можуть використовувати гасла боротьби з корупцією для досягнення політичних цілей, в тому числі для розправи над політичними опонентами (з використанням карно-правових, репресивних засобів, дискредитації опозиційних політиків). З іншого боку, політична опозиція може звинувачувати владу в її корумпованості також з метою досягнення своїх політичних цілей. При цьому опозиція, як це не дивно, може бути зацікавлена в корумпованості владних структур (окремих державних діячів), оскільки викривання фактів корупції і їх публікація в ЗМІ підвищує шанси опозиції прийти до влади. Політична корупція далеко не завжди описується в категоріях кримінального кодексу. Цілий ряд дій, які постійно відбуваються політиками, не є кримінально переслідуваними.
Читайте також:
|
||||||||
|