МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Медико-педагогічний контроль процесу фізичного вихованняОцінка оздоровчо-тренувального ефекту заняття з фк ст72 Тема : Медико-педагогічний контроль в процесі фізичного виховання ЛЕКЦІЯ №5 План: 1. Контроль за організаційними формами фізичного виховання дітей 2. Оцінка рухового режиму: а) характеристика та методика проведення індивідуального хронометражу; б) характеристика та методика проведення крокометрії; в) характеристика та методика проведення пульсометрії 3. Оцінка рухової активності на заняттях: а) визначення загальної щільності; б) визначення моторної щільності. в) визначення інтенсивності м’язового навантаження. Вся робота з фізичного виховання здійснюєся вихователями груп і інструктором з фізичної культури при регулярному контролі з боку медичних працівників, методиста та завідуючої ДНЗ. Медичний контроль фізичного виховання дітей включає в себе: ♦ Динамічне спостереження за станом здоров'я і фізичним розвитком дітей, яке здійснюється за поглиблених оглядах лікарями дошкільного закладу або поліклініки. При первинному обстеженні дається комплексна оцінка стану здоров'я, фізичного розвитку дитини, фізичної підготовленості, функціональних можливостей організму і вирішується питання про індивідуальні призначення на заннях фізичними вправами і різних видах загартувань. При повторному обстеженні оцінюється динаміка стану здоров'я та фізичного розвитку дітей, враховується ефективність впливу засобів фізичного виховання. ♦ Медико-педагогічне спостереження за організацією рухового режиму, методикою проведення та оргацією занять фізичними вправами та їх впливом на організм дитини, контроль за здійсненням системи загартовування. ♦ Контроль санітарно-гігієнічного стану місць проведення занять (приміщення, ділянка), фізкутурного обладнання, спортивного одягу і взуття. ♦ Санітарно-освітню роботу з питань фізичного виховання дошкільнят серед персоналу ДНЗ та батьків В обов'язки лікаря входить комплексна оцінка стану здоров'я дітей, систематичний контроль за організацією всіх розділів фізичного виховання і загартування в дитячому садку і проведення медико-педагогічних спостережень на фізкультурних заняттях не менше 2 разів у кожній віковій групі протягом року. Медична сестра, приймаючи в цій роботі саму безпосередню участь, здійснює контроль при проведенні ранкової гімнастики, рухливих ігор і заходів загартування. У річному плані роботи дошкільного закладу по винні бути передбачені дні спільного відвідування груп лікарем, завідувачкою, педагогом, медичною сестрою з метою здійснення контролю за загальним руховим режимом і організацією різних форм фізичного виховання. Фізкультурні заняття є основною формою організованого, систематичного навчання дітей фізичними вправами. При цьому вирішуються взаємозалежні завдання - оздоровчі, освітні та виховні. Фізкультурні заняття повинні мати чітку організаційну структуру і складатися з трьох частин: вступної, основної та заключної. Завдання вступній частині: створити емоційний настрій дітей, активізувати їх увагу, поступово підготувати організм (переважно серцево-судинну і дихальну системи) до майбутнього підвищеного фізичного навантаження. Змістом вступної частини є стройові вправи, різні види ходьби і бігу, стрибки, вправи на формування правильної постави та профілактику плоскостопості, навчання правильному диханню. Завдання основної частини: навчання основним рухам навичкам та їх закріплення, розвиток фізичних якостей, тренування різних м'язових груп і вдосконалення фізіологічних функцій організму. Основна частина включає в себе 3 елементи – загальнорозвивальні вправи, навчання основним рухам, рухливі ігри. Загальнорозвивальні вправи подаються для розвитку і зміцнення м'язів плечового поясу, живота, спини, ніг, для гнучкості хребта. У цій частині заняття можна використовувати гімнастичні посібники (палиці, булави, обручі, м'ячі, прапорці, скакалки, мати, канати). Вправи виконуються з різних вихідних положень - стоячи, лежачи на спині і животі, сидячи. Це сприяє підвищенню якості рухів, збільшує навантаження, тому, що в роботу залучаються всі групи м'язів. Загальнорозвивальні вправи формують правильну поставу, розвивають деякі фізичні якості (спритність, гнучкість, сила, швидкість), вдосконалюють координацію рухів. Потім слід навчати новим рухам або вдосконалювати і закріплювати відомі. Як правило, протягом одного заняття діти навчаються двом-трьом рухам і таке ж число закріплюють. Обсяг нових рухів для кожної групи дітей детально відображено в програмі ДНЗ. Методи проведення цього елемента заняття різні (індивідуально, фронтальний, груповий, потоковий). Останній елемент основної частини - рухлива гра - у значній частині збагачує руховий режим, сприяючи розвитку всіх фізичних якостей – сили, спритності, витривалості, швидкості реакцій, тренуванню гальмівних процесів. Вона дає дітям максимальну рухову і емоційну розрядку. Завдання заключній частині заняття з фізичної культури полягає в тому, щоб забезпечити поступовий перехід від підвищеної м'язової діяльності до помірної, зняти рухове збудження, зберігши при цьому бадьорий настрій дітей. Заключна частина включає в себе спокійну гру, або фізичні дихальні вправи з поступовим зниженням темпу. Медико-педагогічний контроль за фізкультурними заняттями проводять вихователі, методист і медичні працівники. Для цієї мети застосовують хронометражні спостереження. Рекомендується використовувати ретельно розроблений бланк індивідуального хронометражу (Табл. 14). У ньому кожні 10 секунд протягом всього заняття умовними позначеннями реєструється, чим зайнята взята для спостереження дитина.
Читайте також:
|
||||||||
|