МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Список рекомендованої літературиНародження та еволюція алфавіту. Історія шрифту. На початковому етапі свого розвитку шрифти були максимально наближені до рукописної (каліграфічної) писемності тих країн, де вони з'явилися. Перші німецькі шрифти Гуттенберга і його послідовників в XV столітті були різкими, жирними і убористими. В Італії зображення шрифтів було більш світлим, витонченим, відповідним гуманістичному настрою у дусі Петрарки. Ці шрифти стали попередниками тих, що ми сьогодні називаємо романськими. Протягом перших двох століть друкарської справи в Європі (1450-1650) ці шрифти використовувалися дуже широко. В 1501 році Альдо Мануціус створив похилий шрифт italic – курсивний шрифт, що нагадує написане від руки, що в ті часи дуже віталося. Перевага курсивного шрифту, розробленого Мануціусом, полягало в тому, що він був убористим і, отже, дозволяв розмістити на аркуші дорогого паперу більше тексту. Рисунок перших друкарських шрифтів створювався на основі рукописних шрифтів, наприклад на основі рукописного напівстатуту – кирилічний (рис. 1), на основі готичного письма – латинський шрифт.
Рис. 1. Напівстатут – кирилічний рукописний шрифт Розробка нових шрифтових зображень продовжується і зараз. Сучасні технології дозволяють спростити і прискорити процес створення нових шрифтів. Ще недавно дизайнер повинен був створювати окремий набір символів для кожного кегля і зображення. Менші кеглі шрифту, наприклад, вимагали більшого простору для міжлітерних інтервалів в рядкових буквах. Тепер шрифтовик створює один набір символів і за допомогою комп'ютера одержує різні варіанти шрифту. Перезнтації (за Шевченко В. Е.)
Основна: 1. Куленко М. Я. Основи графічного дизайну : підручник / М. Я. Куленко. – 2-е вид., випр. і доп. – К. : Кондор, 2007. – 492 с. http://vk.com/doc9817128_268066848
2. Різник М.П. Письмо і шрифт. –К.: Вища школа, Голов.видавництво, 1978. http://vk.com/doc9817128_268075909
3. Феличчи Дж. Типографика: шрифт, верстка, дизайн: Пер. с англ. и коммент. С. И. Пономаренко. – СПб.:БХВ-Петербург, 2004. – 496 с.: ил. http://vk.com/doc18693074_227258018?hash=4db9334a65e0b8cd38&dl=3db1f4d9b10e269df8
Додаткова: 1. Рудер Э. Типографика: Руководство по оформлению / Пер. с нем., послесл. и коммент. М. Жукова. – М.: Книга, 1982. – 286 с. http://www.newsman.tsu.ru/files/kurmi/documents/design/ruder.pdf
2. Ян Чихольд.Новая типографика. Руководство для современного дизайнера / Ян Чихольд : [пер. с нем. Л. Якубсона]. — М. : Изд-во Студии Артемия Лебедева, 2011. — 244 с. : 130 ил. http://vk.com/doc357374_163620316?hash=3c1e35409655153204&dl=415bd920504609afd7
3. Ян Чихольд.Облик книги: избранные статьи о книжном оформлении. М.: Книга, 1980. http://vk.com/doc24244522_131699209?hash=87df923034147ee7c2&dl=258cf26829418876fe 4. Ян Чихольд.Образцы шрифтов. М.: ИЗДАЛ, 2012
5. Королькова А.Живая типографика . — М., IndexMarket, 2007. – 224 с.http://vk.com/doc9817128_268076458
6. Шевченко В. Е. Характеристика шрифту як способу поліграфічного відтворення тексту: конспект лекцій для студентів відділення «Видавнича справа та редагування» з курсу «Шрифтознавство». – К.: Інститут журналістики, 2005. – 106 с. Читайте також:
|
||||||||
|