МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Необхідність вивчення ІТН.Сучасний етап розвитку світової спільноти пред’являє нові підвищені вимоги до рівня підготовки фахівців будь-якого профілю, використання інформаційних і комп’ютерних технологій в своїй професійній діяльності. Нам необхідно розглянути проблему необхідності розвитку і використання нових технологій навчання і способів їх реалізації. Розглянемо наступні питання: для чого необхідні нові технології навчання? Який внесок в розвиток нових технологій навчання може дати комп’ютерна техніка? Зростаючі вимоги з боку суспільства до підготовки критично мислячої особи, здібної до безперервного оновлення своїх знань, швидкого перенавчання і зміни області застосування своїх здібностей, вимагають створення нових умов і методик навчання, які і є основою нових освітніх технологій. Слід зазначити також роль самопідготовки, що постійно зростає при формуванні висококваліфікованого фахівця. Отже, росте необхідність створення нових форм представлення навчального матеріалу, методик роботи з новими засобами навчання і способів управління самостійною пізнавальною діяльністю учнів. Як зрозуміло, потреба в нових технологіях навчання актуальна. Розглянемо, що ж може дати системі підготовки і підвищення кваліфікації майбутніх учителів, сучасна комп’ютерна техніка і засоби комунікаційної взаємодії суб’єктів освітнього процесу? Що може дати комп’ютер навчальному процесу? Як повинен змінитися процес навчання? Комп’ютер необхідно розглядати не як просте доповнення до існуючих методів навчання, а як «могутній засіб, який повинен привести до зміни всіх компонентів навчального процесу, починаючи від змісту і кінчаючи його організаційними формами. Впровадження комп’ютера в процес навчання вимагає перегляду і вдосконалення традиційних методик навчання, розробки нових технологій навчання, створення науково обґрунтованої сучасної моделі навчального процесу. Перші спроби побудови навчального процесу із застосуванням ЕОМ внесли багато нового і дозволили отримати такі знання, які складно уявити/повідомити звичайним традиційним способом навчання, це відноситься, в першу чергу, до машинної графіки і її можливостей. Ще одна дуже цікава сторона застосування інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ) при організації навчального процесу полягає в тому, що комп’ютеризація сформулювала нові високі вимоги до внутрішніх механізмів відповідальності за активізацію пізнавальної діяльності учнів. Чим пояснити величезний інтерес і привабливу силу комп’ютера? Дія комп’ютера не тільки в тому, що він корисний в професійній діяльності, але і в тому, що вперше в історії з’явився засіб конструювання і розвитку інтелекту. Використання комп’ютерів в навчальному процесі розвиває не тільки пізнавальну діяльність, але і формує своє мотиваційне, емоційне, комунікативне середовище. Розглядаючи значення комп’ютера в особистісному аспекті, слід зазначити неоднозначність впливу останнього на розвиток особистості. Психологи відзначають суперечливі наслідки впливу некерованого використання комп’ютера, особливо в шкільному віці, на розвиток мислення і поведінку особи. Як відзначає доктор психологічних наук О.К. Тихомиров : 1) комп’ютеризація, сприяючи посиленню логічного мислення, супроводжується придушенням інтелектуального начала в мисленні; 2) комп’ютеризація може дати нові знання, а з іншого боку − дати могутній стимул розвитку зовні престижної мотивації; 3) комп’ютеризація − засіб повнішого освоєння миру і засіб відходу від нього. Зрозуміло, є підстави говорити про необхідність конкретного психофізичного аналізу можливих негативних явищ, що супроводжують інтенсивне впровадження комп’ютерів практично у всі сфери життєдіяльності людини. Але чи може комп’ютер сприяти розвитку творчого мислення? «Безумовно, так!» − констатує професор О.К. Тихомиров. Але розвиток особи − процес дуже складний, дія зовнішніх чинників часто буває таким, що визначає, тому застосування такого могутнього «...зовнішнього органу пам’яті і мислення» повинне бути під постійним контролем при організації навчання. В даний час все гостріше постає проблема комп’ютерної залежності, вплив комп’ютерних технологій на етично-емоційний і фізичний розвиток користувачів комп’ютерної техніки і комунікаційних засобів, до яких в першу чергу відноситься глобальна мережа Інтернет і мобільна телефонія, як різновид інформаційних технологій. Ще в 1986 році відомий психолог і педагог Н.Ф. Тализіна підкреслювала, що застосування автоматизованих (прим. авт. в даний час говорять − комп’ютерних) систем в навчанні виправдане лише тоді, коли це приводить до підвищення ефективності навчання, хоч би по одному з наступних критеріїв: 1) підвищення мотиваційно-емоційної сторони навчання; 2) підвищення якості навчання; 3) скорочення витрат часу учня і вчителя для вивчення даного предмету (питання); 4) зменшення фінансових витрат на навчання. Як відомо, питання, що розглядаються майже два десятки років назад, співзвучні і в наш час, але зараз з’явилася інша технологічна основа побудови системи створення індивідуального інформаційно-освітнього середовища, організованого з використанням розширених дидактичних можливостей сучасних комп’ютерів і, головне, засобів телекомунікаційного зв’язку, використання розподілених інформаційних ресурсів мережі Internet. Безперечно, що використання комп’ютера в навчальному процесі відкриває нові перспективи в справі вдосконалення системи освіти, отримання таких нових знань про світ, які складно, а часом і неможливо отримати без комп’ютера. Перші результати, отримані при застосуванні ЕОМ в навчальному процесі, породили суперечливе відношення до самої ідеї застосування комп’ютера як засобу навчання. Безумовно, ефективність застосування різних комп’ютерних засобів навчання в навчальному процесі залежить від можливостей техніки, проте визначають підходи, педагогічні принципи і вимоги, які покладені в основу розробки і застосування комп’ютерних засобів навчання. Виходячи з аналізу публікацій, наших міркувань і практичного досвіду роботи пояснюється необхідність пошуку нових технологій навчання, що використовують розширені дидактичні можливості сучасної комп’ютерної техніки і сучасних засобів комунікації.
Читайте також:
|
||||||||
|